Szabad volt-e vagy sem az anyavállalati teljes adataival versenyeznie a Stadler nevű cégnek avagy sem, egyelőre nem túl világos a közvélemény előtt, de az már igen, hogy a MÁV motorvonat tenderének második helyezettje - magyarán vesztese - éppen ezt a tényezőt kifogásolta leghevesebben. A svájci Stadler mindenesetre a német Bombardiertől annak ellenére sem tart, hogy a tendert kiíró MÁV sem annyira biztos a dolgában, mint amikor eredményt hirdetett.
Tény, hogy az április 18-ával kezdődő héten lesz a végső döntés, a Közbeszerzési Döntőbizottság akkor mondja ki ítéletét, hogy valóban győztes-e a Stadler-Transelektro páros, avagy okkal támadta meg Bombardier a motorvonatokra kiírt pályázatot.
A minap Budapesten járt és az eredeti döntés helyességéről igyekezett meggyőzni a sajtó képviselőit is a svájci cég értékesítési igazgatója. Mindemellett közleményt juttattak el a Piac & Profithoz is arról, hogy a Stadler AG és a Ganz Transelektro által koordinált magyar cégek bevonásával 2250 új magyar munkahely jön létre, ha megvalósul a cég által gyártott elővárosi motorvonatok gyártása, üzembe. Sőt, két éven belül a vonatok magyar beszállítási hányada meghaladja majd a negyven százalékot és újraéled a hagyományos magyar vasúti járműgyártás.Az értékesítési igazgató azt is nyilvánosságra hozta, hogy a Stadler AG és annak magyar partnere a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. műszakilag a legjobb, és leggazdaságosabb ajánlatot adta be a MÁV elővárosi motorvonat tenderére. Ez alapján hirdette ki győztesként a vasúttársaság a FLIRT típusú motorvonatot. Peter Jenelten leszögezte, az új technológiájú motorvonatot utasbiztonsági és utaskényelmi tulajdonságai, valamint dinamikai jellemzői, és gazdaságos üzemeltetése teszi a legalkalmasabbá az elővárosi forgalom lebonyolítására. A FLIRT motorvonat a Stadler AG motorvonat termékcsaládjának legújabb terméke, a jelenleg üzemben lévő 10 jármű mellett a társaság több mint 140 vonatra rendelkezik megrendeléssel. Az értékesítési igazgató műszaki számítást is publikált, miszerint a FLIRT vonatok forgalomba állításával 30 év alatt 27,5 millió eurót takarít meg a MÁV, szemben a második helyezett Bombardier ajánlatával. A Stadler és a Bombardier 2002 és 2005 között öt esetben pályázott versenytársként európai motorvonat tenderen, amelyek mindegyikén a Stadler AG lett a befutó.
Kapcsolódó cikkeink:
Menetrendszerű Transelektro győzelem a motorvonat tenderen