Spanyolokra célozunk

Utazási motivációik, és szolgáltatási igényeik miatt azonban érdemes a spanyol turisták megnyerésére még nagyobb figyelmet fordítani.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az EU-hoz 1986-ban csatlakozott Spanyolország gazdasági teljesítménye az elmúlt 10 évben folyamatosan javult, az utóbbi 4 évben kiemelkedően jó GDP növekedés jellemezte.

Spanyolország Európa egyik legnagyobb, legnépesebb országa: a több mint 500 ezer négyzetkilóméternyi területet felőle Ibériai félszigetet közel 40 millióan lakják.

Az Európai Unióhoz 1986-ban csatlakozott ország gazdasági teljesítménye az elmúlt évtizedben folyamatosan javult, 200-2004 között kiemelkedő, évente csaknem 3 %-os GDP növekedés jellemezte. Az egy főre jutó GDP 2004-ben 22,200 ezer euró volt. Az előrejelzések szerint 2005-ben az EU átlag feletti, 3 %-os növekedés garantált. A nemzeti össztermék több, mint kétharmadát (68%) a szolgáltatások adják, az ipar 28 százalékot, a mezőgazdaság pedig csupán 3 százalékot tesz ki.

#page#

Húzóágazat a turizmus

 

A szolgáltatásokon belül az egyik húzóágazat a turizmus. A WTO (Turisztikai Világszervezet) 2004-es adatai szerint Spanyolország a mind turistaérkezések számát, mind az abból származó bevételeket tekintve a világ második turisztikai nagyhatalma. (Az érkezések számát tekintve Franciaország, a bevételek vonatkozásában pedig az USA az első).

A kiegyensúlyozottan növekvő gazdaság a spanyolok utazási hajlandóságára is jótékonyan hat. A Magyar Turizmus Rt. "A hónap küldő országa" szakmai rendezvénysorozatában ezért is került terítékre Spanyolország. Bár összlétszámát tekintve a Magyarországra érkező spanyol turisták száma nem nevezhető markánsnak (2004-ben 125 ezer fő), ám dinamikus növekedést mutat. Utazási motivációik, és szolgáltatási igényeik miatt azonban érdemes a spanyol turisták megnyerésére még nagyobb figyelmet fordítani. - hangsúlyozta Kiss Kornélia az MT RT. kutatási igazgatóságának vezetője, illetve Németh József a madridi képviselet vezetője a prezentációkon. Amellett, hogy Spanyolországban nagyon erős a belföldi turizmus, a spanyolok közel fele már járt külföldön. Külföldre elsősorban vásárlási, városlátogatási céllal utaznak, de vonzó számukra a célország kultúrája, történelmi emlékei. Főleg szállodában (54, 1%) szállnak meg, és repülővel (56,6%) utaznak. Magyarország mint úti cél jelenleg több várost érintő túra keretében jelenik meg kínálatban, s elsősorban Budapest szerepel a programban.

Erőteljesen nő viszont Magyarország népszerűsége, mint incentive desztinációé. Az üzleti turizmus élénkülésében fontos szerepet játszik a magyar-spanyol gazdasági kapcsolatok erősödése, a kereskedelem dinamikus növekedése. A közép-európai országok közül egyedül Magyarország külkereskedelmi egyenlege pozitív Spanyolországgal. (2004-ben importunk 13,6 %-kal, exportunk 22 %-kal nőtt.)

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo