Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter; Demszky Gábor, Budapest főváros főpolgármestere és Szabó Imre, Pest Megye Közgyűlésének elnöke a mai napon a BKV Rt., a MÁV Rt. és a VOLÁNBUSZ Rt. vezetőinek jelenlétében ünnepélyesen aláírta a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) létrehozásának kereteit meghatározó ún. Alapszerződést és a BKSZ Budapesti Közlekedés-Szervező Közhasznú Társaság létesítő okiratát, a Társasági Szerződést.
Az Alapszerződés megkötésével a GKM és a Fővárosi Önkormányzat, valamint a regionális koordinációt vállaló Pest Megye Önkormányzata - egyebek mellett - arról hozott közös döntést, hogy a motorizáció káros hatásainak visszaszorítása érdekében megkezdi a Budapesti Közlekedési Szövetség ütemezett létrehozását. Első lépésként 2005. szeptember 1-jétől bevezeti a budapesti egyesített bérletet.
A közforgalmú közösségi közlekedés szerepének erősítését célzó Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) első, kezdeti lépéséről, a budapesti egyesített bérlet bevezetéséről - hosszas előkészítő munkát követően - 2004. decemberében állapodott meg a gazdasági és közlekedési miniszter és Budapest főpolgármestere. A megállapodás szerint 2005. szeptember 1-jén bevezetendő új, budapesti egyesített bérlet - habár tarifaközösséget még nem jelent -, első kezdeti, tárgyiasult lépésnek tekinthető a BKSZ létrehozása érdekében.
Legfontosabb változások:
- a budapesti helyi utazások során a főváros területén működő három legfontosabb szolgáltató (BKV Rt., MÁV Rt. és VOLÁNBUSZ Rt.) járműveinek közös használata válik lehetővé,
- a BKSZ területéről Budapesthez kapcsolódó rendszeres helyközi utazások során a Budapesten belüli első megállótól/-ig megváltott helyközi bérletek és az egyesített bérlet együttes felhasználásával (külső-belső bérletkombináció) számottevő menetdíjkedvezmény elérésére lesz lehetőség
- a BKSZ területéről Budapesthez kapcsolódó eseti helyközi utazások során az egyesített bérlet felhasználásával kiegészítő/csatlakozó menetjegy lesz váltható a HÉV, a vasút, ill. helyközi autóbusz használata esetén.