Sikerült eladni a Hungexpót

15 év huzavona és politikai manőver után április 29-én született szerződés értelmében a francia GL Events, a TriGránit Rt. és a West End Rt. konzorciuma nyolcmilliárd forintért vásárolja meg a Hungexpo Rt. 77 százalékos részvénycsomagját. Tíz év alatt 7,5 milliárdot fordítanak fejlesztésre.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az adásvételi szerződést ünnepélyes keretek között ma írta alá Olivier Ginon, a GL Events elnök-vezérigazgatója, és Vági Márton, az ÁPV Rt. Vezérigazgatója. Az eseményen megjelent Patrick Devedjian francia iparügyi miniszter és Garamhegyi Ábel, a Gazdasági- és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára is. Ezzel lezárult a Hungexpo mintegy 15 éve tartó magánosítási folyamata.

A szerződés értelmében a Hungexpo a jövőben is Kőbányán működik majd. A befektetők a cégvásárlást követő öt évben ötmilliárd forint értékű beruházást hajtanak végre a vásárváros területén. A második ötéves időszakban pedig újabb 2,5 milliárd forintot fordítanak a Hungexpo fejlesztésére. A következő években a többi között egy új, többfunkciós csarnokot is építenek majd Kőbányán. Remény van arra, hogy a következő években a kiállítás-szervezés területén Budapest felzárkózik a régió fővárosaihoz.

A fejlesztések megvalósulására garanciát jelentenek a francia cég kitűnő szakmai referenciái. A GL Events csoport négy szakmai területen a rendezvényszervezési piac egyik meghatározó szereplője. Létesítményeket üzemeltet 12 helyszínen, amelyek a rendezvények minden típusának fogadására alkalmasak. Szakmai és a széles közönség számára egyaránt  szervez kiállításokat, valamint kongresszusokat és vállalati rendezvényeket. Biztosítja a szalonok, kiállítások és rendezvények által igényelt szolgáltatásokat, továbbá a berendezői munkákat és kapcsolódó szolgáltatásokat. A részvénytársaság saját tőkéje 120 millió euró, több mint kétezer munkatársat foglalkoztat. Nemrég nyerte meg a Fiera di Padova privatizációs tenderét.

A privatizációs szervezet 2004. augusztus 2-án írt ki nyilvános, kétfordulós, előminősítéses pályázatot a Hungexpo Rt. állami tulajdonú részvénycsomagjának értékesítésére. A benyújtandó pályázatoknak tartalmazniuk kellett egy kiállítás- és rendezvényközpont kialakításának tervét. A pályázóknak legalább ötéves fejlesztési elképzeléseiket is ismertetniük kellett ajánlatukban, annak érdekében, hogy Budapest a régióban versenyképes vásárvárossal rendelkezzen.

A privatizációs szervezet értékelése szerint kiemelkedő siker, hogy többszöri próbálkozás után, a privatizáció segítségével, versenyeztetés útján sikerült biztosítani a Hungexpo jövőjét és a szakterület további, európai színvonalú fejlődését.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo