Sikert ígérő vállalkozási lehetőségek a budapesti franchise expón

Konkrét vállalkozási lehetőségeket kínál az október 14. és 16. között a Budapesti Corvinus (korábban Közgazdaságtudományi) Egyetemen megrendezendő Első Magyarországi Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Expo.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több, mint ötven olyan márkatulajdonos kiállító vesz részt az expón, amely kész üzleti konstrukcióval várja a különböző tőkeerejű vállalkozókat és a vállalkozni kívánó magánszemélyeket.

Konkrét vállalkozási lehetőségekkel és jól kidolgozott üzleti konstrukciókkal jelentkezik az október 14. és 16. között megrendezendő budapesti franchise expó. A rendezvényen több mint ötven kiállító cég, márkatulajdonos kínál lehetőséget arra, hogy sikeres üzlethálózataikhoz vállalkozók, köztük kis- és középvállalkozások tulajdonosai kapcsolódjanak. A kiállító cégek egy része kész arra is, hogy a vállalkozás beindításához szükséges hitelügyintézéssel megkönnyítse új franchise-egységek létrehozását. A résztvevő cégek között külföldi központú hálózat éppúgy található, mint magyar.

Mint Mandel Katalin, a franchise expót szervező DAKEXPO Kft. ügyvezetője elmondta, a franchise-rendszer egyik nagy előnye a vállalkozás beindításának viszonylag alacsony kockázata. Az induló vállalkozásoknak általában több mint fele nem éli túl az első néhány évet, míg ez az arány a franchise keretében induló vállalkozások esetén alig több mint 5 százalék. A franchise-rendszereket a bevált márkanév, a már bizonyított piaci siker és a rendszeren belüli vállalkozói szabadság jellemzi. Franchise-rendszerben akár egészen kis megtakarítással is indítható vállalkozás. Ezeket az előnyöket felismerve, az októberi franchise expóra nemcsak a kiállítói, hanem a vállalkozói oldalról is élénk érdeklődés mutatkozik.

Az expo három napján a kiállítók 47 standon ismertetik a franchise-vállalkozások lehetőségeit, az előképzettséggel, beruházási igényekkel kapcsolatos tudnivalókat, a már működő franchise-vállalkozások eredményeit. A franchise lehetőségeket kínáló cégek mellett üzleti tanácsadó cégek is részt vesznek a kiállításon, szolgáltatásaikkal segítve az új vállalkozások beindítását.

Borkereskedői hálózat működtetésére hozta létre a Bornívó franchise hálózatot a Balla Rt. A cég vezérigazgatója, Balla István elmondta, hogy folyamatos és jelentős szakmai támogatást adnak a belépő vállalkozóknak. "A Balla Rt. borászati tevékenységet is folytat, így termelési, termékismereti vonatkozásban is jelentős tapasztalatokat tudnak átadni partnereiknek. A borszakmában különösen fontos a termék ismerete: e nélkül egy kereskedő nem fogja elnyerni a vevője bizalmát. Éppen ezért tisztában vagyunk azzal, hogy ezen a téren is folyamatos támogatást kell adnunk a partnereinknek, hogy az eddigi magas szolgáltatási színvonalat kiterjedtebb hálózatban is fenntarthassuk. De ezt a támogatást kereskedelmi vonatkozásban is megkapják partnereink: rendelkezésükre bocsátjuk az aktuális piaci kereslet naprakész jegyzékét, így a legversenyképesebb kínálatot alakíthatják ki boltjaikban." A Bornívó hálózat jelenleg három működő egységből áll és több egység a közeljövőben kezdi meg működését. A hálózatot a borkereskedői szakmán belül is kiemelkedő nyereségesség jellemzi, ami - párosulva az ismertséggel - jelentősen csökkenti a belépő vállalkozók kockázatát.

A Duna House Franchise Kft. 1998-ban kezdett a magyar ingatlanpiacon működni, de a franchise-rendszer csak több éves előkészítés után, kifejezetten a magyar piaci és vállalkozási viszonyokhoz igazodva 2003 első negyedévében indult el. Ennek a munkának az eredménye ma egy olyan hálózat, amely magas színvonalon szolgáltat, és amelyhez kis tőkével is csatlakozhatnak a vállalkozók. "Partnereink működő, kialakult, jövedelmező rendszerhez csatlakozhatnak, alacsony tőkebefektetéssel és magas profit lehetőségével" - mondta Szalay Kinga franchise igazgató. "Szlogenünk: 'Legyen Ön is részese a sikernek!' Egy részletesen kidolgozott és átlátható együttműködési rendszerben adjuk át azokat a szakmai és értékesítési tapasztalatokat, amelyek alapját elsőként a használt lakások piacán szereztünk, s amelyek a valódi, értéknövelt ingatlanközvetítő szolgáltatás alapját képezik." A Duna House hálózata a leggyorsabb fejlődést mutatta a magyar ingatlanpiacon: az elmúlt 18 hónap alatt 17 új franchise irodával bővült a rendszer.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo