Több, mint ötven olyan márkatulajdonos kiállító vesz részt az expón, amely kész üzleti konstrukcióval várja a különböző tőkeerejű vállalkozókat és a vállalkozni kívánó magánszemélyeket.
Konkrét vállalkozási lehetőségekkel és jól kidolgozott üzleti konstrukciókkal jelentkezik az október 14. és 16. között megrendezendő budapesti franchise expó. A rendezvényen több mint ötven kiállító cég, márkatulajdonos kínál lehetőséget arra, hogy sikeres üzlethálózataikhoz vállalkozók, köztük kis- és középvállalkozások tulajdonosai kapcsolódjanak. A kiállító cégek egy része kész arra is, hogy a vállalkozás beindításához szükséges hitelügyintézéssel megkönnyítse új franchise-egységek létrehozását. A résztvevő cégek között külföldi központú hálózat éppúgy található, mint magyar.
Mint Mandel Katalin, a franchise expót szervező DAKEXPO Kft. ügyvezetője elmondta, a franchise-rendszer egyik nagy előnye a vállalkozás beindításának viszonylag alacsony kockázata. Az induló vállalkozásoknak általában több mint fele nem éli túl az első néhány évet, míg ez az arány a franchise keretében induló vállalkozások esetén alig több mint 5 százalék. A franchise-rendszereket a bevált márkanév, a már bizonyított piaci siker és a rendszeren belüli vállalkozói szabadság jellemzi. Franchise-rendszerben akár egészen kis megtakarítással is indítható vállalkozás. Ezeket az előnyöket felismerve, az októberi franchise expóra nemcsak a kiállítói, hanem a vállalkozói oldalról is élénk érdeklődés mutatkozik.
Az expo három napján a kiállítók 47 standon ismertetik a franchise-vállalkozások lehetőségeit, az előképzettséggel, beruházási igényekkel kapcsolatos tudnivalókat, a már működő franchise-vállalkozások eredményeit. A franchise lehetőségeket kínáló cégek mellett üzleti tanácsadó cégek is részt vesznek a kiállításon, szolgáltatásaikkal segítve az új vállalkozások beindítását.
Borkereskedői hálózat működtetésére hozta létre a Bornívó franchise hálózatot a Balla Rt. A cég vezérigazgatója, Balla István elmondta, hogy folyamatos és jelentős szakmai támogatást adnak a belépő vállalkozóknak. "A Balla Rt. borászati tevékenységet is folytat, így termelési, termékismereti vonatkozásban is jelentős tapasztalatokat tudnak átadni partnereiknek. A borszakmában különösen fontos a termék ismerete: e nélkül egy kereskedő nem fogja elnyerni a vevője bizalmát. Éppen ezért tisztában vagyunk azzal, hogy ezen a téren is folyamatos támogatást kell adnunk a partnereinknek, hogy az eddigi magas szolgáltatási színvonalat kiterjedtebb hálózatban is fenntarthassuk. De ezt a támogatást kereskedelmi vonatkozásban is megkapják partnereink: rendelkezésükre bocsátjuk az aktuális piaci kereslet naprakész jegyzékét, így a legversenyképesebb kínálatot alakíthatják ki boltjaikban." A Bornívó hálózat jelenleg három működő egységből áll és több egység a közeljövőben kezdi meg működését. A hálózatot a borkereskedői szakmán belül is kiemelkedő nyereségesség jellemzi, ami - párosulva az ismertséggel - jelentősen csökkenti a belépő vállalkozók kockázatát.
A Duna House Franchise Kft. 1998-ban kezdett a magyar ingatlanpiacon működni, de a franchise-rendszer csak több éves előkészítés után, kifejezetten a magyar piaci és vállalkozási viszonyokhoz igazodva 2003 első negyedévében indult el. Ennek a munkának az eredménye ma egy olyan hálózat, amely magas színvonalon szolgáltat, és amelyhez kis tőkével is csatlakozhatnak a vállalkozók. "Partnereink működő, kialakult, jövedelmező rendszerhez csatlakozhatnak, alacsony tőkebefektetéssel és magas profit lehetőségével" - mondta Szalay Kinga franchise igazgató. "Szlogenünk: 'Legyen Ön is részese a sikernek!' Egy részletesen kidolgozott és átlátható együttműködési rendszerben adjuk át azokat a szakmai és értékesítési tapasztalatokat, amelyek alapját elsőként a használt lakások piacán szereztünk, s amelyek a valódi, értéknövelt ingatlanközvetítő szolgáltatás alapját képezik." A Duna House hálózata a leggyorsabb fejlődést mutatta a magyar ingatlanpiacon: az elmúlt 18 hónap alatt 17 új franchise irodával bővült a rendszer.