Saját márkák - érzelem nélkül

2000-hez képest 2004-ben megduplázódott a kereskedelmi márkák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacain. Honfitársaink bevásárlásaikkor szinte minden hetedik forintjukat - megközelítően 300 milliárd forintot - sajátmárkás termékre költik.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A saját márkák jellemzően az olyan termékek körében hódítanak, amelyek vásárlásához érzelem nem fűződik. Többek között ez is kiderült a GfK Hungária által készített Kereskedelmi márka analízisek 2004 című Jelentésből.

"Forró téma" a private label (magyarul saját- vagy kereskedelmi márka), hiszen a jelenlegi trendek alapvetően befolyásolják a legtöbb gyártói márka piaci pozícióját és részesedését. A kereskedelmi márkák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacain 2000-től kezdődően fokozatosan növekszik, 2000-ben elért részesedésük pedig 2004-re megduplázódott. A GfK becslései szerint a magyar lakosság 2004-ben megközelítően 300 milliárd forintot fordított sajátmárkás termékek vásárlására.

Érdekes képet mutat a sajátmárkás termékek részesedése az egyes termékkategóriákban. Sajátmárkás termékek aránya legmagasabb az ún. alacsony involváltságú termékek (vagyis olyan árucikkek, melyek vásárlásához nem - vagy csak kevéssé kötődik - érzelem, de vásárlásuk a napi élethez elengedhetetlen) körében. Ilyenek például a háztartási papíráruk, a vaníliás cukor, a sütőporok és bizonyos tejipari termékek (sűrített tej, kávé krémesítő, vaj). A sűrített tejek piacának közel négyötödét uralják a sajátmárkás termékek. Meglepő, hogy a tejszínhab-piac 42 százalékát, a vaj, a vajkrém és mélyhűtött zöldségek piacának megközelítően egyharmadát szintén a sajátmárkás termékek teszik ki.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo