Saját márkák - érzelem nélkül

2000-hez képest 2004-ben megduplázódott a kereskedelmi márkák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacain. Honfitársaink bevásárlásaikkor szinte minden hetedik forintjukat - megközelítően 300 milliárd forintot - sajátmárkás termékre költik.

A saját márkák jellemzően az olyan termékek körében hódítanak, amelyek vásárlásához érzelem nem fűződik. Többek között ez is kiderült a GfK Hungária által készített Kereskedelmi márka analízisek 2004 című Jelentésből.

"Forró téma" a private label (magyarul saját- vagy kereskedelmi márka), hiszen a jelenlegi trendek alapvetően befolyásolják a legtöbb gyártói márka piaci pozícióját és részesedését. A kereskedelmi márkák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacain 2000-től kezdődően fokozatosan növekszik, 2000-ben elért részesedésük pedig 2004-re megduplázódott. A GfK becslései szerint a magyar lakosság 2004-ben megközelítően 300 milliárd forintot fordított sajátmárkás termékek vásárlására.

Érdekes képet mutat a sajátmárkás termékek részesedése az egyes termékkategóriákban. Sajátmárkás termékek aránya legmagasabb az ún. alacsony involváltságú termékek (vagyis olyan árucikkek, melyek vásárlásához nem - vagy csak kevéssé kötődik - érzelem, de vásárlásuk a napi élethez elengedhetetlen) körében. Ilyenek például a háztartási papíráruk, a vaníliás cukor, a sütőporok és bizonyos tejipari termékek (sűrített tej, kávé krémesítő, vaj). A sűrített tejek piacának közel négyötödét uralják a sajátmárkás termékek. Meglepő, hogy a tejszínhab-piac 42 százalékát, a vaj, a vajkrém és mélyhűtött zöldségek piacának megközelítően egyharmadát szintén a sajátmárkás termékek teszik ki.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo