Összességében elmondható, hogy Magyarországon az építőiparban tart a legtovább a kifizetés időtartama 66 nappal, míg a banki és pénzügyi szolgáltatások esetében ez az átlagot tekintve alig több mint 50 nap. Érdemes megemlíteni, hogy tavalyhoz képest a kifizetési időtartamok majdnem minden szektor esetében növekedtek, és az összeset figyelembe véve átlagosan közel nyolc nappal hosszabbodtak. Hazánkban a B2B szektorban a cégek átlagosan 55 nap alatt jutnak a pénzükhöz, és csak Írország előz meg minket 52 napos átlagos fizetési idővel. Sajnos a teljes képhez hozzátartozik, hogy a kutatásban résztvevő magyar cégek átlagosan negyven és fél napos fizetési határidőt szabnak meg a partnereiknek, így pedig kirajzolódik, hogy átlagban több mint 2 héttel a fizetési határidő lejárta után jutnak a pénzükhöz. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy az összes szektort figyelembe véve a válaszadók 81 százaléka elégedetlen az előre megszabott fizetési határidőkkel, és túlságosan hosszúnak tartja azokat, valamint több mint háromnegyedük állította, hogy ezeket a határidőket sem mindig tudják tartani a partnereik.
A partnerismeret hiánya hátráltatja a folyamatokat
Az előbb említett problémához hozzátartozik, hogy a kutatásban résztvevő magyar vállalatok több mint fele érzi úgy, hogy nincsenek tisztában a partnereik egyéni körülményeivel, így kevésbé is tudják optimalizálni a fizetési határidőket. További 58 százalék állította, hogy sosem voltak még ilyen bizonytalanok abban, hogy a partnereik határidőre tudnak fizetni. A kutatásból az is kiderül, hogy a magyar vállalatvezetők, hasonlóan más európai országok cégvezetőihez, a digitális fejlesztésekben látják az optimalizálási lehetőséget, ha kintlevőségeik kezeléséről van szó, így hosszútávon ezek jelenthetnek megoldást a fenti kérdésekre.