Repül a magyar (is)

2005 I-III. negyedévében a szállítási ágazatokhoz tartozó hazai vállalatok által szállított áruk mennyisége az előző év azonos időszakához képest 6%-kal nőtt. A távolsági személyszállításban a rendkívüli mértékben növekedő légi személyszállításnak köszönhetően az utasok száma 2%-kal, az utaskilométer-teljesítménye 5%-kal nőtt. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma kiemelkedően, 28%-kal bővült.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyoresjelentése szerint a szállítási ágazatokhoz tartozó (közúton az ágazaton kívülieket is magában foglaló) vállalkozások által szállított áruk tömege 6%-kal nőtt. A közúti áruszállítás 9%-kal bővült, a vasúti áruszállítás 3%-kal csökkent.

Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 16%-kal nőtt, ezen belül közúton 25%-os, vasúton 3%-os volt a növekedés. A közúti áruszállítás részesedése az összes teljesítményből 61%, a vasúté 21%, a vízi szállításé 4% volt.

Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 6%-kal, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 3%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban - mindenekelőtt a közúti áruszállítás kimagaslóan erőteljes bővülésének köszönhetően - a szállított áruk mennyisége 9%-kal, az árutonnakilométer-teljesítmény 24%-kal emelkedett.

A közúti fuvarozásban a szakágazathoz tartozó vállalkozások részesedése az árutonna-kilométerben mért teljesítmény tekintetében 77%, az átlagos szállítási távolság 145 km (az egyéb ágazatokba sorolt vállalkozásoknál 61 km.) A társas vállalkozások árutonna-kilométerben mért részesedése 83%, a fuvardíjas szállításé 87%. A 3,5-4,99 tonna teherbírás-kategória kivételével valamennyi teherbírás-kategóriában növekedett az árutonna-kilométer teljesítmény, a legnagyob mértékben a vontatóknál (33%).

A belvízi áruszállításban a magyar és a külföldi hajók által szállított 6,5 millió tonna áru 20%-kal, a 1652 millió árutonna-kilométer pedig 17%-kal volt magasabb az előző év hasonló időszakánál.

A távolsági személyszállításban az utasok száma 2%-kal, az utaskilométer-teljesítmény 5%-kal nőtt. Az utaskilométer-teljesítmény belföldön 2%-kal csökkent, nemzetközi viszonylatban - a légi személyszállításnak köszönhetően - 30%-kal növekedett. A légi személyszállítás részesedése 24%-ra emelkedett, a közúti személyszállításé 42%, a vasúté 34% volt.

A helyi személyszállítás utasszáma 4%-kal, az utaskilométerben mért teljesítménye 3%-kal csökkent. Ez utóbbi 66%-át az autóbusz-közlekedés teszi ki, a metró és földalatti részesedése 13%, a villamosé 12%.

Budapest-Ferihegy repülőtérre összesen 96,2 ezer járat érkezett, illetve indult, ez 17%-os növekedés. Az összes gépforgalomból a kereskedelmi le- és felszállások száma 88,6 ezer volt, ennek 42%-át a nemzeti légitársaságunk bonyolította. A repülőtér utasforgalma 6,2 millió fő volt, 28%-kal nagyobb, mint a bázisidőszakban. A MALÉV utasforgalma nem változott számottevően. A menetrend szerinti járatokon utazók száma 34%-kal emelkedett, ebből a diszkont légitársaságok utasforgalma 182%-kal volt magasabb, mint a bázisidőszakban, a charterjáratokon utazók száma 10%-kal csökkent.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo