Digitális bankolás: új fejlesztések, kényelmesebb ügyintézés
A koronavírus-járvány a bankokat is több területen kihívások elé állította, így 2020-ban kevesebb figyelem és erőforrás jutott az egyéb fejlesztésekre, kényelmi szolgáltatásokra. Jövőre a pandémiás helyzet várható javulásával, a nyílt bankolásnak és az erősödő fintech versenynek köszönhetően azonban új pénzintézeti szolgáltatások, egyszerű, személyre szabható online megoldások jöhetnek Magyarországon is. A bankok fejlesztési kapacitásaikat olyan újdonságok kidolgozására állíthatják rá, mint a teljesen online intézhető ügyletek, vagy az olyan platformok bevezetésére, mint amilyen az Erste Csoport számos leányvállalatánál sikerrel alkalmazott George. A jövőre már az Erste magyarországi ügyfelei számára is elérhető webes és mobilbanki alkalmazással a mindennapi bankolás könnyebbé, szerethetőbbé és személyesebbé válik. George megjegyzi a számlaszámokat és a neveket, segít kitölteni az űrlapokat, segítségével könnyen lehet online új terméket igényelni, miközben a bevételeket és a kiadásokat automatikusan elemezve segít a pénzügyeinket kézben tartani.
+1 Fizetési moratórium: változatlan formában jár a segítség
A kormány 2021. június 30-ig változatlan formában meghosszabbította a koronavírus-járvány miatt 2020. márciusában bevezetett fizetési moratóriumot. A korábbi elképzelés szerint 2021. január elsejétől a kiemelt társadalmi csoportokba tartozó ügyfelek, így a gyermekes szülők (gyermeket nevelő vagy gyermeket váró személyek), a nyugdíjasok, a munkanélküli és álláskeresőnek minősülő magánszemélyek, valamint a közfoglalkozottak kérhették volna hiteleik felfüggesztését. A feltételek azonban végül mégsem változnak, a moratórium továbbra is minden, 2020. március 18-án már folyósított kölcsön esetében biztosítja a tőke-, kamat- és díjfizetési mentességet. Ezen időszakban az arra jogosultak bármikor beléphetnek, illetve kiléphetnek a moratóriumból.