Kellemes nyaralást!
A magyarországi beutaztatással foglalkozó utazási irodák toplistáján a 13. volt a tavalyi eredményei alapján az 1997-ben alakult Pro Family Travel. A mindössze ötfős cég árbevételének ugyanis korábban a 80, ma már a 60 százaléka származott, illetve származik ebből. Elsősorban a volt Jugoszlávia országaiból hoznak – nem csak a bevásárlás iránt érdeklődő – turistákat Budapestre négynapos programokra, illetve Horvátországból olyan vendégeket, akik két-három napos bortúrákon is részt vesznek. Tavasszal és ősszel macedón, szlovén és más diákokat utaztatnak, gazdag magyarországi programokat kínálva nekik. Ez a kör az idén lengyel, dán és cseh vendégekkel bővült.
Az iroda bevételének a korábban 20, illetve immár 40 százalékát a magyar vendégek nyaralásának a megszervezése adja. A cél a horvát tengerpart, s a kínálat Umagtól egészen le délre, Dubrovnik alatt Cavtatig terjed.
„A minőség kötelez bennünket” – olvasható a Pro Family Travel saját útjait tartalmazó, igényes kivitelű katalógusban, amit a két alapító – Péter Margareta és a Vajdaságból származó Benda Zoltán – az ez évi nyári ajánlatokkal és árakkal az elsők között, már az év elején, januárban elkészíttetett. Nem a versenytársakhoz próbálnak ugyanis alkalmazkodni – mondják –, hanem kinti partnerirodáik ajánlataiból és az itteni igényekből indulnak ki, amikor a saját, nem a legolcsóbb, de elfogadható áraikat kikalkulálják.
A katalógusban a hotelek neve melletti szokásos csillagszámon kívül napocskák is minősítenek. Ez utóbbi a budapesti utazási iroda értékelését tükrözi, és bizony nemegyszer előfordul, hogy ők a szigorúbbak. Az ügyfeleket azonban így biztosan nem érheti csalódás – indokol Péter Margaréta. – Bizonyítékként egyetlen adat: több ezer utasuk részéről tavaly mindössze öt reklamáció volt, amelyeket sikerült békésen rendezni.
Akkor, amikor két nagy hazai utazási iroda múlt évi csődje is bizalmatlanná teszi az embereket, egy kis cég versenyképességét az ügyfelekkel való egyéni bánásmód adja – hangsúlyozza a Pro Family Travel ügyvezető asszonya. – Mindannyian – a három alkalmazottat is beleértve – jól ismerik és szeretik Horvátországot, az Adriát, így valamennyi felmerülő kérdésre részletesen tudnak válaszolni. Ami pedig a bizalmat illeti: nincsenek olyan fix kapacitásaik, amelyeket mindenáron ki kellene tölteniük, ezért a vállalt kockázat is kisebb. S miután az iroda nem a szállodáktól foglal közvetlenül, hanem mint említettük, kinti partnerirodáitól (Generalturist, Larus, Danex, Maranta, Atlantis), ha netalán a vendég orra elől valaki más elvinné a katalógusból kiválasztott hotelt vagy apartmant, biztos, hogy ugyanolyan vagy kedvezőbb szállásmegoldást találnak neki.
A Pro Family saját útjait belföldön 330 partneriroda értékesíti, szigorúan katalógusáron. Aki ugyanis ettől eltér, azzal automatikusan felbontják a szerződést. A kis cég mások útjait eddig még nem forgalmazta, hiszen második irodájukat Budapesten a Dob utcában csak az idén tavasszal nyitották meg. Ám éppen az így kibővült kapacitásaik kitöltése érdekében a jövőben folyamatosan szeretnének viszontértékesítéssel is foglalkozni.
Miért éppen Vodice?
A nyár slágere! – hirdette tavaly is a Pro Family Travel. Akkor Opatia volt a kiemelt ajánlat – mint utóbb kiderült, igen nagy sikerrel –, az idén a dalmáciai Vodice. Hogy miért éppen az? Mert a páratlan természeti szépségről két nemzeti park és a Kornati szigetcsoport gondoskodik. Mert ez a városka önmagában is gyöngyszem az Adrián – érvel Benda Zoltán. S mert a város központjáról mindössze tízpercnyi sétára egy háromcsillagos, légkondicionált, kitűnően felszerelt hotelt ajánlhatnak, kedvező áron. Ez itt a reklám helye: egy hét például júliusban 49 ezer 900 forint a felárak nélkül.