Plakátkampány a márkatudatosságért

Nem direkt vásárlásra ösztönző, hanem a márkatudatosság elmélyítését célzó nagyszabású óriásplakát-kampányt indított a Magyar Márkaszövetség február elején. Az egyhónapos hadjárat időszerűségét a szervezet a GfK piackutató cég adataira alapozza: míg hazánkban a vásárlóerő mértéke kétszeresen meghaladja a régiós átlagot, az egyes márkák fogyasztói támogatása nálunk a legalacsonyabb.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A gyártói márkák folyamatos támadás alatt állnak a kereskedelmi márkák, a no-name-ek és a hasonmástermékek irányából. Hadat üzenünk az általuk képviselt nem fair üzletmenetnek és a marketing eszközeivel vágunk vissza” – festette le Gerhard Hierath, a Beiersdorf ügyvezető igazgatója a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán uralkodó helyzetet a Magyar Márkaszövetség sajtótájékoztatóján.

A Márkaszövetség kampányaival negyedik éve igyekszik széles körben tudatosítani, hogy önmagában nem az ár, hanem, az ár/érték arány ismerete szükséges a jó fogyasztói döntéshez. Téves elképzelés, hogy az ismert márkák csak a rájuk szánt reklámköltségek miatt drágábbak, fejtette ki Berács József, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékvezetője. A gyártói márkák garantálta minőség mögött nagy beruházásokat felemésztő folyamatos innováció és kutató-fejlesztői munka áll, hangsúlyozta a szakértő. A Márkaszövetség sajtótájékoztatóján szó esett továbbá az „igaz márkák” gyártóinak ökológiai, környezetvédelmi szempontjairól is, melyeket a hazai vásárlási kultúra még csak kis mértékben vesz figyelembe. Gerhard Hierath a magyar Kántor Miklós 1940-es évekbeli, Angliában végzett kutatásait idézve a reklámköltségeket az oktatási kiadásokhoz hasonlította.

Az eseményen elhangzott, hogy kirívó különbség van a hazai vásárlóerő és márkatudatosság között. „Míg a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya hazánkban a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos régiós átlaggal” – ismertette Seres Tibor, a Sara Lee elnök-vezérigazgatója, a márkaszövetség elnöke. A szakember szerint szegmensenként eltér a márkatípusok keresettségi aránya. A márkatudatosság csak egyes termékek, például a kávé esetében jellemző, melyekkel a fogyasztó image-t, életérzést akar megvásárolni.

Az idei, „Figyelj a márkára!” jelmondatú kampány a hazai FMCG-cégek szakmai- és érdekképviseleti szervének eddigi legnagyobb óriásplakát-akciója. Az 5100 ponton megjelenő hirdetések nem egyes termékeket reklámoznak, hanem a 15 résztvevő vállalat által vállalt értékeket mutatják be egy egységes koncepció szerint. Az összesen 52 tagvállalatot tömörítő szövetség 2000 óta indít kampányokat a márkahűség és márkatudatosság mellett. Óriásplakát-hadjárattal először tavaly jelentkeztek, az akkori 12 szövetséges mintegy 4200 hirdetésével. Ausztria és hazánk után hasonló kezdeményezést indít az idén száz éves német márkaszövetség is.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo