Plakátkampány a márkatudatosságért

Nem direkt vásárlásra ösztönző, hanem a márkatudatosság elmélyítését célzó nagyszabású óriásplakát-kampányt indított a Magyar Márkaszövetség február elején. Az egyhónapos hadjárat időszerűségét a szervezet a GfK piackutató cég adataira alapozza: míg hazánkban a vásárlóerő mértéke kétszeresen meghaladja a régiós átlagot, az egyes márkák fogyasztói támogatása nálunk a legalacsonyabb.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„A gyártói márkák folyamatos támadás alatt állnak a kereskedelmi márkák, a no-name-ek és a hasonmástermékek irányából. Hadat üzenünk az általuk képviselt nem fair üzletmenetnek és a marketing eszközeivel vágunk vissza” – festette le Gerhard Hierath, a Beiersdorf ügyvezető igazgatója a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán uralkodó helyzetet a Magyar Márkaszövetség sajtótájékoztatóján.

A Márkaszövetség kampányaival negyedik éve igyekszik széles körben tudatosítani, hogy önmagában nem az ár, hanem, az ár/érték arány ismerete szükséges a jó fogyasztói döntéshez. Téves elképzelés, hogy az ismert márkák csak a rájuk szánt reklámköltségek miatt drágábbak, fejtette ki Berács József, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékvezetője. A gyártói márkák garantálta minőség mögött nagy beruházásokat felemésztő folyamatos innováció és kutató-fejlesztői munka áll, hangsúlyozta a szakértő. A Márkaszövetség sajtótájékoztatóján szó esett továbbá az „igaz márkák” gyártóinak ökológiai, környezetvédelmi szempontjairól is, melyeket a hazai vásárlási kultúra még csak kis mértékben vesz figyelembe. Gerhard Hierath a magyar Kántor Miklós 1940-es évekbeli, Angliában végzett kutatásait idézve a reklámköltségeket az oktatási kiadásokhoz hasonlította.

Az eseményen elhangzott, hogy kirívó különbség van a hazai vásárlóerő és márkatudatosság között. „Míg a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya hazánkban a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos régiós átlaggal” – ismertette Seres Tibor, a Sara Lee elnök-vezérigazgatója, a márkaszövetség elnöke. A szakember szerint szegmensenként eltér a márkatípusok keresettségi aránya. A márkatudatosság csak egyes termékek, például a kávé esetében jellemző, melyekkel a fogyasztó image-t, életérzést akar megvásárolni.

Az idei, „Figyelj a márkára!” jelmondatú kampány a hazai FMCG-cégek szakmai- és érdekképviseleti szervének eddigi legnagyobb óriásplakát-akciója. Az 5100 ponton megjelenő hirdetések nem egyes termékeket reklámoznak, hanem a 15 résztvevő vállalat által vállalt értékeket mutatják be egy egységes koncepció szerint. Az összesen 52 tagvállalatot tömörítő szövetség 2000 óta indít kampányokat a márkahűség és márkatudatosság mellett. Óriásplakát-hadjárattal először tavaly jelentkeztek, az akkori 12 szövetséges mintegy 4200 hirdetésével. Ausztria és hazánk után hasonló kezdeményezést indít az idén száz éves német márkaszövetség is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo