Plakátkampány a márkatudatosságért

Nem direkt vásárlásra ösztönző, hanem a márkatudatosság elmélyítését célzó nagyszabású óriásplakát-kampányt indított a Magyar Márkaszövetség február elején. Az egyhónapos hadjárat időszerűségét a szervezet a GfK piackutató cég adataira alapozza: míg hazánkban a vásárlóerő mértéke kétszeresen meghaladja a régiós átlagot, az egyes márkák fogyasztói támogatása nálunk a legalacsonyabb.

„A gyártói márkák folyamatos támadás alatt állnak a kereskedelmi márkák, a no-name-ek és a hasonmástermékek irányából. Hadat üzenünk az általuk képviselt nem fair üzletmenetnek és a marketing eszközeivel vágunk vissza” – festette le Gerhard Hierath, a Beiersdorf ügyvezető igazgatója a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán uralkodó helyzetet a Magyar Márkaszövetség sajtótájékoztatóján.

A Márkaszövetség kampányaival negyedik éve igyekszik széles körben tudatosítani, hogy önmagában nem az ár, hanem, az ár/érték arány ismerete szükséges a jó fogyasztói döntéshez. Téves elképzelés, hogy az ismert márkák csak a rájuk szánt reklámköltségek miatt drágábbak, fejtette ki Berács József, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékvezetője. A gyártói márkák garantálta minőség mögött nagy beruházásokat felemésztő folyamatos innováció és kutató-fejlesztői munka áll, hangsúlyozta a szakértő. A Márkaszövetség sajtótájékoztatóján szó esett továbbá az „igaz márkák” gyártóinak ökológiai, környezetvédelmi szempontjairól is, melyeket a hazai vásárlási kultúra még csak kis mértékben vesz figyelembe. Gerhard Hierath a magyar Kántor Miklós 1940-es évekbeli, Angliában végzett kutatásait idézve a reklámköltségeket az oktatási kiadásokhoz hasonlította.

Az eseményen elhangzott, hogy kirívó különbség van a hazai vásárlóerő és márkatudatosság között. „Míg a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya hazánkban a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos régiós átlaggal” – ismertette Seres Tibor, a Sara Lee elnök-vezérigazgatója, a márkaszövetség elnöke. A szakember szerint szegmensenként eltér a márkatípusok keresettségi aránya. A márkatudatosság csak egyes termékek, például a kávé esetében jellemző, melyekkel a fogyasztó image-t, életérzést akar megvásárolni.

Az idei, „Figyelj a márkára!” jelmondatú kampány a hazai FMCG-cégek szakmai- és érdekképviseleti szervének eddigi legnagyobb óriásplakát-akciója. Az 5100 ponton megjelenő hirdetések nem egyes termékeket reklámoznak, hanem a 15 résztvevő vállalat által vállalt értékeket mutatják be egy egységes koncepció szerint. Az összesen 52 tagvállalatot tömörítő szövetség 2000 óta indít kampányokat a márkahűség és márkatudatosság mellett. Óriásplakát-hadjárattal először tavaly jelentkeztek, az akkori 12 szövetséges mintegy 4200 hirdetésével. Ausztria és hazánk után hasonló kezdeményezést indít az idén száz éves német márkaszövetség is.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo