Plakátkampány a márkatudatosságért

Nem direkt vásárlásra ösztönző, hanem a márkatudatosság elmélyítését célzó nagyszabású óriásplakát-kampányt indított a Magyar Márkaszövetség február elején. Az egyhónapos hadjárat időszerűségét a szervezet a GfK piackutató cég adataira alapozza: míg hazánkban a vásárlóerő mértéke kétszeresen meghaladja a régiós átlagot, az egyes márkák fogyasztói támogatása nálunk a legalacsonyabb.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A gyártói márkák folyamatos támadás alatt állnak a kereskedelmi márkák, a no-name-ek és a hasonmástermékek irányából. Hadat üzenünk az általuk képviselt nem fair üzletmenetnek és a marketing eszközeivel vágunk vissza” – festette le Gerhard Hierath, a Beiersdorf ügyvezető igazgatója a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán uralkodó helyzetet a Magyar Márkaszövetség sajtótájékoztatóján.

A Márkaszövetség kampányaival negyedik éve igyekszik széles körben tudatosítani, hogy önmagában nem az ár, hanem, az ár/érték arány ismerete szükséges a jó fogyasztói döntéshez. Téves elképzelés, hogy az ismert márkák csak a rájuk szánt reklámköltségek miatt drágábbak, fejtette ki Berács József, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékvezetője. A gyártói márkák garantálta minőség mögött nagy beruházásokat felemésztő folyamatos innováció és kutató-fejlesztői munka áll, hangsúlyozta a szakértő. A Márkaszövetség sajtótájékoztatóján szó esett továbbá az „igaz márkák” gyártóinak ökológiai, környezetvédelmi szempontjairól is, melyeket a hazai vásárlási kultúra még csak kis mértékben vesz figyelembe. Gerhard Hierath a magyar Kántor Miklós 1940-es évekbeli, Angliában végzett kutatásait idézve a reklámköltségeket az oktatási kiadásokhoz hasonlította.

Az eseményen elhangzott, hogy kirívó különbség van a hazai vásárlóerő és márkatudatosság között. „Míg a vásárlóerő több mint kétszerese a régiós átlagnak, addig az egy bizonyos márka mellett kitartó fogyasztók számaránya hazánkban a legalacsonyabb, 21 százalék, szemben a 38 százalékos régiós átlaggal” – ismertette Seres Tibor, a Sara Lee elnök-vezérigazgatója, a márkaszövetség elnöke. A szakember szerint szegmensenként eltér a márkatípusok keresettségi aránya. A márkatudatosság csak egyes termékek, például a kávé esetében jellemző, melyekkel a fogyasztó image-t, életérzést akar megvásárolni.

Az idei, „Figyelj a márkára!” jelmondatú kampány a hazai FMCG-cégek szakmai- és érdekképviseleti szervének eddigi legnagyobb óriásplakát-akciója. Az 5100 ponton megjelenő hirdetések nem egyes termékeket reklámoznak, hanem a 15 résztvevő vállalat által vállalt értékeket mutatják be egy egységes koncepció szerint. Az összesen 52 tagvállalatot tömörítő szövetség 2000 óta indít kampányokat a márkahűség és márkatudatosság mellett. Óriásplakát-hadjárattal először tavaly jelentkeztek, az akkori 12 szövetséges mintegy 4200 hirdetésével. Ausztria és hazánk után hasonló kezdeményezést indít az idén száz éves német márkaszövetség is.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo