A papírnak üzenetértéke van
„A civilizáció, vagy legalábbis az emberiség története, papiruszon nyugszik” – írta – papírra – id. Plinius úgy kétezer esztendeje. Pedig akkor még nem ismerték a könyvnyomtatást. De a számítógépet és az internetet sem. Érvényes-e az ókori, nagy levelező megállapítása most, 2000-ben, amikor sokak szerint hanyatlóban a Gutenberg-galaxis, és feljövőben a Neumann-galaxis, ahogy sokan nevezik a kultúra és kommunikáció legújabb szakaszát? Nos, Emri Gussi, a Papyrus Hungária Rt. vezérigazgatója szerint ez nem is lehet kérdés. „Nézzen csak körül – mondja –, az életnek nincs is olyan területe, ahol ne találkozna papírral! A pénz, naptár, meghívó, újság, a csomagolóanyagok, a WC-papír… Végtelenségig lehetne sorolni. Itt az irodámban is ez a helyzet. Van lap-topom, mégis, összehasonlíthatatlanul több a papír az asztalomon, mint néhány évvel ezelőtt.”
Emri Gussi nevét sokan ismerik Magyarországon, hisz ő teremtette meg 1988-ban, a semmiből, a budapesti IKEA-t, s ő volt 1994 és 1998 között a Pannon GSM első, hazai vezetője, magyarországi bevezetője. Emri Gussi immár harmadik éve vezeti a Papyrus Hungária Rt.-t, s ez idő alatt a cég termelési volumene, árbevétele megháromszorozódott. Az egykori Papíripari Vállalatot a világ egyik legjelentősebb, svéd–finn tulajdonú papírgyártó cége, a StoraEnso vásárolta meg, s bízta egyben a magyar születésű s egykoron a papír szakmában tevékenykedő Emri Gussira. „Higgye el, a papírral való foglalkozás több kreativitást, high-techet igényel, mint mondjuk, ha a mobiltelefonok piacán dolgoznék. Amikor tizenhárom évvel ezelőtt otthagytam ezt a szakmát, megfogadtam, vissza fogok térni. Nem lettem hűtlen, csak kirándultam kicsit az életbe – fogalmaz derűsen a vezérigazgató. – A Papyrus Hungária Rt. az ország második-harmadik legnagyobb papír-nagykereskedelmi cége, de azt hiszem, a papírfelhasználás szellemiségében, mentálisan, ízlésvilág szempontjából elsők vagyunk.” A Papyrus Hungária Rt. 1200 hazai partnerrel áll kapcsolatban, s küldetésüknek tekintik, hogy megrendelőik a célnak legmegfelelőbb megoldást, minőséget válasszák. „Vásárlóinkat nem beszéljük rá semmire, csak rámutatunk a lehetőségekre, s próbáljuk megmutatni, mennyire fontos, hogy a forma és a tartalom összhangban legyen. Az, hogy milyen minőségű papír hordoz egy szöveget, annak – tudat alatt – üzenetértéke van. Aha, csak ennyire becsülsz – gondolja, érzi az, aki egy alig olvasható meghívót tart a kezében. Ez nekem drága – gondolja, érzi az, aki egy exkluzív, százéves élettartamú áruházi prospektust tart a kezében. Rolexszel a csuklómon nem lehet hitelesen Trabantot eladni, és megfordítva, olajos overallban sem célszerű Mercedest kínálni. A papírmarketing csodálatos szakma, nem technológia, hanem egy feeling, egy életérzés népszerűsítése – engem ez csiklandoz, ez éltet ebben a világban.”
A Papyrus Hungária Rt. központi irodája most új, „hatékonyabb” helyre költözik, a Cash and Carry raktáráruház mellé. Mint Emri Gussi elmondta, a direkt a cég igényeire tervezett épületben gyorsabb, pontosabb, funkcionálisabb munkát tudnak majd végezni, ami egyértelműen a megrendelő még jobb kiszolgálását eredményezi. „Nem szeretem az emeleteket, az elbújós szobákat, az új helyen egy helyiségben leszünk, mindenki mindenkit el tud érni. Még jobb lesz a kommunikáció.”
A cég valóságos és virtuális terének megújítása szinkronban van egymással. A Papyrus Hungária Rt.-ben azért nem arról van szó, hogy hadat üzennének az e-businessnek vagy az e-commerce-nek. Jövő év második negyedévétől már az internet is szerves részét képezi majd a vevőkkel való kapcsolattartásnak, s persze lesz, vállalaton belüli, azaz intranet is.
„Azért, tudja, megfigyelem a kollégáimat – mondja nevetve Emri Gussi –, hogy amikor értekezletre jönnek hozzám, mindegyiknek ott van a hóna alatt a kinyomtatott tervezet, amit épp meg fogunk beszélni, de említhetném a fiamat is, aki valósággal PC-őrült, de mégis, amikor egy on-line hirdetést olvas valamiről, ír nekik egy emilt, hogy OK, de küldj nekem, légy szíves, egy prospektust is. Vagy ha ír valamit, a végén azért kinyomtatja… Szóval cseppet sem aggódom a papír jövője miatt. A gazdaság fejlődésének egyik jellegzetes fokmérője, hogy mennyi és milyen papírt használ. Az utóbbi években egyértelműen nőtt a felhasználás a csomagolóiparban és az irodatechnikában. És egyre több, jobb, szebb prospektus, meghívó készül. Egy kiló papírnak, minőségtől függően 150–350 forint az ára, s ez általában messze nem tükrözi azt az értéket, amit hordoz. Gondoljunk csak egy versre, egy jó újságcikkre vagy egy ételreceptre.”
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.