Papyrus Hungária Rt.

1139 Forgách u. 9/b Tel.: 452-9800, fax: 340-3923

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A papírnak üzenetértéke van

„A civilizáció, vagy legalábbis az emberiség története, papiruszon nyugszik” – írta – papírra – id. Plinius úgy kétezer esztendeje. Pedig akkor még nem ismerték a könyvnyomtatást. De a számítógépet és az internetet sem. Érvényes-e az ókori, nagy levelező megállapítása most, 2000-ben, amikor sokak szerint hanyatlóban a Gutenberg-galaxis, és feljövőben a Neumann-galaxis, ahogy sokan nevezik a kultúra és kommunikáció legújabb szakaszát? Nos, Emri Gussi, a Papyrus Hungária Rt. vezérigazgatója szerint ez nem is lehet kérdés. „Nézzen csak körül – mondja –, az életnek nincs is olyan területe, ahol ne találkozna papírral! A pénz, naptár, meghívó, újság, a csomagolóanyagok, a WC-papír… Végtelenségig lehetne sorolni. Itt az irodámban is ez a helyzet. Van lap-topom, mégis, összehasonlíthatatlanul több a papír az asztalomon, mint néhány évvel ezelőtt.”

Emri Gussi nevét sokan ismerik Magyarországon, hisz ő teremtette meg 1988-ban, a semmiből, a budapesti IKEA-t, s ő volt 1994 és 1998 között a Pannon GSM első, hazai vezetője, magyarországi bevezetője. Emri Gussi immár harmadik éve vezeti a Papyrus Hungária Rt.-t, s ez idő alatt a cég termelési volumene, árbevétele megháromszorozódott. Az egykori Papíripari Vállalatot a világ egyik legjelentősebb, svéd–finn tulajdonú papírgyártó cége, a StoraEnso vásárolta meg, s bízta egyben a magyar születésű s egykoron a papír szakmában tevékenykedő Emri Gussira. „Higgye el, a papírral való foglalkozás több kreativitást, high-techet igényel, mint mondjuk, ha a mobiltelefonok piacán dolgoznék. Amikor tizenhárom évvel ezelőtt otthagytam ezt a szakmát, megfogadtam, vissza fogok térni. Nem lettem hűtlen, csak kirándultam kicsit az életbe – fogalmaz derűsen a vezérigazgató. – A Papyrus Hungária Rt. az ország második-harmadik legnagyobb papír-nagykereskedelmi cége, de azt hiszem, a papírfelhasználás szellemiségében, mentálisan, ízlésvilág szempontjából elsők vagyunk.” A Papyrus Hungária Rt. 1200 hazai partnerrel áll kapcsolatban, s küldetésüknek tekintik, hogy megrendelőik a célnak legmegfelelőbb megoldást, minőséget válasszák. „Vásárlóinkat nem beszéljük rá semmire, csak rámutatunk a lehetőségekre, s próbáljuk megmutatni, mennyire fontos, hogy a forma és a tartalom összhangban legyen. Az, hogy milyen minőségű papír hordoz egy szöveget, annak – tudat alatt – üzenetértéke van. Aha, csak ennyire becsülsz – gondolja, érzi az, aki egy alig olvasható meghívót tart a kezében. Ez nekem drága – gondolja, érzi az, aki egy exkluzív, százéves élettartamú áruházi prospektust tart a kezében. Rolexszel a csuklómon nem lehet hitelesen Trabantot eladni, és megfordítva, olajos overallban sem célszerű Mercedest kínálni. A papírmarketing csodálatos szakma, nem technológia, hanem egy feeling, egy életérzés népszerűsítése – engem ez csiklandoz, ez éltet ebben a világban.”

A Papyrus Hungária Rt. központi irodája most új, „hatékonyabb” helyre költözik, a Cash and Carry raktáráruház mellé. Mint Emri Gussi elmondta, a direkt a cég igényeire tervezett épületben gyorsabb, pontosabb, funkcionálisabb munkát tudnak majd végezni, ami egyértelműen a megrendelő még jobb kiszolgálását eredményezi. „Nem szeretem az emeleteket, az elbújós szobákat, az új helyen egy helyiségben leszünk, mindenki mindenkit el tud érni. Még jobb lesz a kommunikáció.”
A cég valóságos és virtuális terének megújítása szinkronban van egymással. A Papyrus Hungária Rt.-ben azért nem arról van szó, hogy hadat üzennének az e-businessnek vagy az e-commerce-nek. Jövő év második negyedévétől már az internet is szerves részét képezi majd a vevőkkel való kapcsolattartásnak, s persze lesz, vállalaton belüli, azaz intranet is.

„Azért, tudja, megfigyelem a kollégáimat – mondja nevetve Emri Gussi –, hogy amikor értekezletre jönnek hozzám, mindegyiknek ott van a hóna alatt a kinyomtatott tervezet, amit épp meg fogunk beszélni, de említhetném a fiamat is, aki valósággal PC-őrült, de mégis, amikor egy on-line hirdetést olvas valamiről, ír nekik egy emilt, hogy OK, de küldj nekem, légy szíves, egy prospektust is. Vagy ha ír valamit, a végén azért kinyomtatja… Szóval cseppet sem aggódom a papír jövője miatt. A gazdaság fejlődésének egyik jellegzetes fokmérője, hogy mennyi és milyen papírt használ. Az utóbbi években egyértelműen nőtt a felhasználás a csomagolóiparban és az irodatechnikában. És egyre több, jobb, szebb prospektus, meghívó készül. Egy kiló papírnak, minőségtől függően 150–350 forint az ára, s ez általában messze nem tükrözi azt az értéket, amit hordoz. Gondoljunk csak egy versre, egy jó újságcikkre vagy egy ételreceptre.”

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo