"A járatgyakoriság, pontosság, tisztaság nemcsak esztétikai kérdés, ez egy egész országot érintő versenyképességi kérdés" - emelte ki Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatója a Political Capital és a Klubrádió Jegyzett tőke című műsorában. A vasúttársaság vezetője emlékeztetett rá, az autópálya-építések fő hulláma 2006 végére lezárul, így uniós források bevonásával 2007-től valóban elindulhat a vasúti infrastruktúra fejlesztése. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy szerkezeti és szervezeti változásokra van szükség ahhoz, hogy 2006. január elsejétől ténylegesen új struktúrában tudjon működni a MÁV. Az várható tehát, hogy több társaságra bontva folytatja tevékenyégét a MÁV.
Az árufuvarozásról az elnök-vezérigazgató kifejtette: "Most vagyunk azon a ponton, ahol a Malév volt 6-8 éve, az utolsó pillanatban ugyan, de most még lehetőség van arra, hogy a MÁV megerősítse pozícióit" Gaál Gyula elmondta, véleménye szerint az árufuvarozás nyereségesen végezhető tevékenység. A személyszállítás privatizációja kapcsán pedig így nyilatkozott: "Nem az a lényeg, hogy az állam vagy magánbefektető csinálja, de az jó, ha magánbefektetők versenyeznek a személyszállítás üzletágában is".