Optimisták az európai cégek

Növekvő nyereségre számíthatnak, de a kilátásikat ronthatják a magas bérköltségek, a gyorsan emelkedő kamatok, a dráguló nyersanyagok.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Euler Hermes és az Allianz Research előrejelzése jelentős kihívásként említi, hogy a válság után megugró igényeket akadozó ellátási láncok és korlátozott nyersanyag-hozzáférés mellett kell kielégíteni. A nagykereskedelemhez képest a kiskereskedelmi árak többnyire nagyobb mértékben nőnek, és a cégeknek csak egy kisebb csoportja tudja a drágulást az árak emelésével áthárítani a fogyasztókra.

Ebben a helyzetben a közlemény kulcsfontosságúnak tekinti a vállalati készpénztartalékokat, ami Európában 690 milliárd euróval magasabb, mint a járvány előtt. Az elemzés szerint nagyrészt ennek köszönhetők a kedvező kilátások, de az értékesítések várhatóan szintén bővülnek, mivel a korábban elhalasztott vásárlások az idei forgalmat gyarapíthatják. A kilátásokat kiszámíthatatlan következményekkel járó, vagy váratlan események is befolyásolhatják.

Az elemzők már számoltak az ukrán-orosz konfliktus kiterjedésével, ami - mint írták - elsősorban a kőolaj és a gáz jelentős drágulásával fenyeget, és főképp az energiaszektor árrését csökkentené. Az idei második fél évben ugyanakkor enyhülhet az infláció, ami a bérköltségek csökkenését eredményezheti.

(MTI)

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo