Olaszországban költöttek a legtöbbet a magyarok

Idén nyáron a magyar turisták kedvenc nyaralóhelye Olaszország volt, ahol Visa-kártyás vásárlásaik júliusban tetőztek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Megjósolható volt, hogy a magyarok preferált nyaralási úticéljai között más európai országok, pl. Horvátország, Nagy-Britannia, Németország és Franciaország is feltűnnek Olaszország mellett, de az USA is az első tíz célország közt szerepelt. Ahogy a világon nő a Visa-kártyát elfogadó üzletek száma, a magyarok kártyás vásárlásai is úgy szaporodnak a görög és török tengerparti üdülőhelyeken, sőt, olyan távoli országokban is, mint Szamoa, Namíbia vagy Tonga.

“A külföldi utazás nyilvánvalóan sok magyar terveiben szerepel, akik élnek az olcsóbbodó repülőutak és a szabadabb utazás előnyeivel. Olaszország és Horvátország vonzó nyaralási célpont a magyarok számára kellemes tengerpartjaik és közelségük miatt” mondta Radu Obreja, a Visa International Magyarországért és a CEMEA (Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióért felelős alelnöke.

“Mindkét ország jól kiépített turisztikai üzletággal is dicsekedhet, ahol fejlett fizetőkártyás hálózatok működnek, kényelmessé és biztonságossá téve a magyarok számára a nyaralási termékek és szolgáltatások Visa-kártyával történő kifizetését.”

Radu Obreja így folytatta: “A magyar utazók több mint 34 millió USD-t (több mint 8,5 milliárd Ft) költöttek Visa-kártya segítségével az idei nyár (június, július, augusztus) folyamán, ami 29%-os növekedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest. A külföldi pénzköltés szintjének ilyen mértékű növekedése azt jelzi, hogy a magyarok egyre több elkölthető jövedelemmel rendelkeznek a növekvő GDP szintnek és a helyi gazdaság eredményeinek köszönhetően.”

Idei nyaralásuk során a magyarok a szállodai, éttermi számláik, az ajándékok és a napi fogyasztási cikkek kifizetésére a Visa-kártyás fizetést találták a legjobb módszernek. Az összes Visa-kártyás ügylet túlnyomó része, (74%-a) üzletekben és áruházakban zajlott, és csak 26% volt a készpénzfelvétel. A bankfiókoknál, illetve ATM-eknél világszerte magyar Visa-kártyával felvett készpénz ebben az időszakban meghaladta a 13 millió USD-t, míg a kereskedelmi egységekben elköltött összeg 21 millió USD volt.

Július hónapban költötték a magyarok a legtöbbet ezen a nyáron: a világon 134.000 ügylet során 13 millió USD-t. Ez 35%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakában a magyarok által elköltött összeghez viszonyítva.

“A fizetőkártya elfogadás világszerte stabilan növekszik, még a kevésbé fejlett kereskedelmű célországokban is, ami a pénzköltést kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi nem csak a magyarok, hanem minden turista számára” közölte Radu Obreja.

“Az utazók a Visát a globális elfogadással, kényelemmel, rugalmassággal és biztonságossággal azonosítják, és a márkába vetett bizalmukat azzal is kimutatják, hogy bankkártyáikat minden eddiginél gyakrabban használják fel a termékek és szolgáltatások kifizetésére.”

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo