Nyomul a kiskereskedelem átvilágítója

Az ACNielsen Piackutató Kft. tavalyi forgalma 1,63 milliárd forintot tett ki, a cég bevételének 85 százaléka a kiskereskedelmi kutatásokból származik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon is piacvezető a világ legnagyobb piackutató cége, az ACNielsen, melynek magyar leányvállalta a kiskereskedelmi kutatások specialistájaként a napi fogyasztási cikkek gyártói számára nyújt alapvető piaci információkat a marketinggel, értékesítéssel és trade marketinggel kapcsolatos döntések meghozatalához. A VNU Marketing Információs Csoport részeként az ACNielsen a világ vezető marketing információs társasága.

Az ACNielsen Piackutató Kft. tavalyi forgalma 1,63 milliárd forint, amely 2 százalékkal haladja meg az előző évit. A vállalat megerősítette piacvezető pozícióját a magyarországi piackutató szektorban. Szalóky Tóth Judit igazgató tájékoztatása szerint a bevétel 85 százaléka a kiskereskedelmi kutatásokból származik, amelyek az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum bolti értékesítéséről szolgáltatnak részletes adatokat, gyártók és kereskedők számára. A cég profiljába tartozik a kiemelkedően növekvő fogyasztói kutatás is: a napi fogyasztási cikkek mellett kiterjed a médiára, pénzügyi szolgáltatásokra és autóiparra.

Az adatok feltárásában az ACNielsennel együttműködik minden kereskedelmi vállalat, kivéve egy beszerzési társulást és a diszkontokat. Az elmúlt időszak fontos eredménye, hogy az adatfeldolgozás idejét sikerült 15 napra csökkenteni. Ez azt jelenti, hogy a hónap utolsó napját követő két hét múlva rendelkezésre állnak az értékesítés adatai, különböző szempontok szerint részletezve. A 180 dolgozót foglalkoztató cég fejlődésének egyik motorja az egyes üzletláncok forgalmának részletes elemzése, amelyre egyre nagyobb az igény az élesedő verseny következtében. Az ACNielsen mind speciálisabb piaci információkkal - árak összehasonlításától az eladásösztönző akciók hatékonyságáig - segíti a gyártókat az egyes kereskedelmi partnerekre vonatkozó értékesítési stratégia kialakításában. A holland VNU globális információs és média vállalat marketing információs csoportjának tagja az ACNielsen, amely piackutatásra, továbbá marketing tanácsadásra szakosodott. Egyik évről a másikra 3 százalékkal növelte forgalmát, amely elérte az 1,8 milliárd eurót tavaly.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo