A német Bombardier húzza az időt - megállapítással közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a Stadler Rail AG és magyarországi partnere, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. Ebben a levélben áll, hogy a Stadler Rail és a Transelektro kifejezetten tiltakozott a Bombardier tárgyalási időpont módosítási kérelme ellen, de tiszteletben tartotta a MÁV Rt. azon jogát, hogy saját hatáskörében határozza meg a további tárgyalások menetét.
E közlemény előzménye, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság döntése nyomán elveszítette elsőségét, s ezzel a 130 milliárd forintos megbízás teljesítésének a jogát a svájci Stadler cég és a Transelektro, vagyis a MÁV nem köthetett megállapodást a motorvonattender alapján általa első helyre sorolt konzorciummal.
A most postázott Stadler-Transelektro közleményben szerepel Dunai Zoltánnak, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatójának megállapítása, azaz: "a Bombardier halasztási kérelméről az a véleményünk, hogy látszat indokokkal, időhúzási szándékkal az eljárás lefolytatásának ellehetetlenítését kívánják elérni. A Bombardier MÁV-nak átadott levele is az időhúzást szolgálja. Halasztási kérelmükben többek között a tárgyalásokon a cégüket képviselő személy távollétére hivatkoztak. Számunkra elképzelhetetlennek tűnik, hogy egy ilyen méretű vállalatnál csak egyetlen személy kompetens a tárgyalások lefolytatásában. A Stadler - Transelektro tárgyalási csapata bármikor készen áll a MÁV-val történő további tárgyalásokra és hiszünk abban, hogy ajánlatunk újra sikeres lesz".