Nyilatkozatháború a motorvonattender szereplői között

A nem nyertes Stadler és Transelektro a vesztes Bombardiert hibáztatja nyilatkozatában, miszerint a német cég húzza az időt, azaz így akarja pozícióit javítani sikertelen motorvonattender után.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A német Bombardier húzza az időt - megállapítással közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a Stadler Rail AG és magyarországi partnere, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. Ebben a levélben áll, hogy a Stadler Rail és a Transelektro kifejezetten tiltakozott a Bombardier tárgyalási időpont módosítási kérelme ellen, de tiszteletben tartotta a MÁV Rt. azon jogát, hogy saját hatáskörében határozza meg a további tárgyalások menetét.

E közlemény előzménye, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság döntése nyomán elveszítette elsőségét, s ezzel a 130 milliárd forintos megbízás teljesítésének a jogát a svájci Stadler cég és a Transelektro, vagyis a MÁV nem köthetett megállapodást a motorvonattender alapján általa első helyre sorolt konzorciummal.

A most postázott Stadler-Transelektro közleményben szerepel Dunai Zoltánnak, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatójának megállapítása, azaz: "a Bombardier halasztási kérelméről az a véleményünk, hogy látszat indokokkal, időhúzási szándékkal az eljárás lefolytatásának ellehetetlenítését kívánják elérni. A Bombardier MÁV-nak átadott levele is az időhúzást szolgálja. Halasztási kérelmükben többek között a tárgyalásokon a cégüket képviselő személy távollétére hivatkoztak. Számunkra elképzelhetetlennek tűnik, hogy egy ilyen méretű vállalatnál csak egyetlen személy kompetens a tárgyalások lefolytatásában. A Stadler - Transelektro tárgyalási csapata bármikor készen áll a MÁV-val történő további tárgyalásokra és hiszünk abban, hogy ajánlatunk újra sikeres lesz".

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo