Növekvő turizmus

Két éve újra növekedési pályán van a turizmus a világban: 2005-ben globálisan 5 százalékos növekedést regisztrált a külföldi utazásokban a német IPK International kutatóintézet, mely évente méri a világturizmus főbb mutatóit.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az IPK International német kutatóintézet által a külföldi utazásokról készített "World Travel Monitor" előzetes eredményei szerint 2005-ben a külföldi utazások száma világszinten 5 százalékkal nőtt. A növekedés motorja elsősorban a diszkont légitársaságok bővülő kapacitása és járatszáma, valamint az ázsiai és afrikai küldő piacok dinamikus fejlődése volt. Átlag felett nőtt a kiutazások száma Afrikában (10), Ázsiában (7) és az amerikai kontinensen (6 százalék). Európában a növekedés csupán 4 százalékos volt, de volumenében még mindig a legjelentősebb küldő kontinens a világban. A külföldön töltött vendégéjszakák száma elérte a 3,5 milliárdot (+2 százalék), az utazásra fordított kiadások pedig 330 milliárd eurót (+5 százalék) tettek ki. Mindez azt is jelzi, hogy a 2001. szeptember 11-i terrortámadást követő gazdasági recesszió és az utazástól való félelmek is talán végre elmúlóban vannak.

Európai átrendeződés

Az európai küldő országok közül kétszámjegyű növekedés Spanyolországot (+15 százalék), Oroszországot (+14 százalék) és Lengyelországot (+14 százalék) jellemezte. Dinamikusan nőtt továbbá az ír (+8), a norvég(+8), a dán (+8) és a francia (+7 százalék) kiutazások száma is. Ez erős jelzésértékű a hazai turisztikai szolgáltatóknak is. Annak ellenére, hogy a német nyelvterületek dominanciája a Magyarország felé irányuló turizmusban változatlan jelentőséggel bír, érdemes még jobban figyelni a többi nemzet utazási kedvének növekedésére is. Már csak ezért is, mert a német turisztikai szervezetek erős - otthontartó és a külföldiek megnyerését célzó - promóciója egyre hatásosabb. Németország a harmadik európai fogadó országgá lépett elő 2005-ben, az európai beutazó turizmusból 8 százalékos részesedésével, holtversenyre szorítva, illetve megelőzve ezzel olyan hagyományos "fogadó nagyhatalmakat", mint Olaszország (8), Ausztria (5), Nagy Britannia (5) és Törökország (4 százalék). Az Európába irányuló utazások cél országai között Spanyolország (13) és Franciaország (11 százalék) vezeti a rangsort.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo