Ferrovial a múlt hét óta megemelt, részvényenként 9,00 font - a BAA teljes részvénytőkéjére vetítve 9,732 milliárd font - értékű készpénzes átvételi ajánlatot tart érvényben a BAA 100 százalékára, de a brit cég vállalatvezetése ezt a korábbi, részvényenként 8,10 fontról - összesen 8,75 milliárd fontról - feljavított ajánlatot is azonnal elvetetette. Pénteken azonban a piacon váratlanul megjelent a Ferrovial pénzügyi tanácsadója, a Citigroup, amely kereskedők szerint 9,00 fontos áron 150 millió BAA-részvényre adott rendelést a spanyol cég nevében. Ekkora részvényhányaddal a Ferrovial 14 százalékos BAA-érdekeltséghez jutott volna.
Tőzsdei vélekedés szerint a Ferrovial ezzel egyrészt 10 százalék feletti, vétóhoz már elégséges kisebbségi részesedést akart kiépíteni a BAA-ben, másrészt a lehetséges legnagyobb rivális, a Goldman Sachs befektetési csoport átvételi kísérletét akarta megnehezíteni. A Goldman Sachs részvényenként 8,75 fontos - a BAA-t 9,4 milliárd fontra értékelő - ajánlatot tett a brit cégre, de a BAA vezetése ezt is elvetette. Az átvételi ügyekben illetékes brit cégfelügyelet június 9-éig adott időt a Goldman Sachsnak újabb ajánlat beterjesztésére vagy a régi visszavonására.
Szombati londoni értesülések szerint azonban kudarcba fulladt az előző napi Citigroup-próbálkozás a 150 millió BAA-részvény felvásárlására; a Financial Times úgy tudja, hogy a Ferrovial nevében vásárló bank vételi ajánlatára csak mintegy 30 millió részvényt ajánlottak fel eladásra. Ráadásul a BAA tőzsdei árfolyama a hatalmas, 1,35 milliárd font összértékű vásárlási ajánlatra - a cég húsz évvel ezelőtti privatizációja óta először - a Citigroup-ajánlatban szereplő, és a hivatalos Ferrovial-árajánlattal is megegyező 9,00 font fölé ugrott: a papír 27,00 pennys, 3,08 százalékos nyereséggel 9,050 fontos rekordon zárt a Londoni Értéktőzsdén (LSE).
A BAA folyamatosan próbálja visszaverni a Ferrovial felvásárlási próbálkozásait, érvekkel és a részvényeseknek ígért jelentős hűségjutalommal egyaránt. A cégvezetés a múlt héten közzétett, a részvényeseknek elküldött levelében azt írta: "nyilvánvaló", hogy a cég tényleges értéke meghaladja a részvényenkénti 9,40 fontot is; ez 10 milliárd dolláros tőkeértéknek felel meg. A részvényeseknek kiküldött levél - hasonlóan a nem sokkal korábban postára adott, szintén a Ferrovial-ajánlat elvetésére ösztönző első levélhez - hangsúlyosan említi a cég vagyonportfoliójának elemei között a tavaly decemberben megvásárolt Budapest Airportot, amelynek megszerzése a vállalatvezetés szerint a BAA Londonon kívüli repülőtér-üzletágának méretét megháromszorozta.
A BAA vezetése a múlt heti üzenetben összesen 750 millió font tőkevisszatérítést is felajánlott a részvényeseknek, ha elvetik a Ferrovial-ajánlatot. Megígérte emellett, hogy az idei pénzügyi évben a részvényenkénti osztalékot 40 százalékkal 31,50 pennyre, a 2007-2008-as pénzügyi évben további 7 százalékkal, 33,70 pennyre emeli. A BAA decemberben 1,3 milliárd fontért - londoni iparági elemzők szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a Ferihegyet működtető Budapest Airportban.