Nem lesz a spanyoloké Ferihegy?

Piaci értesülések szerint nem sikerült a spanyol Ferrovial szolgáltató és infrastrukturális csoport kísérlete a Budapest Airportot birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltető jelentős kisebbségi részének tőzsdei felvásárlására, mert kevés eladási ajánlat érkezett, ráadásul az árfolyam pillanatok alatt az érvényben lévő hivatalos árajánlat fölé ment, és ott is maradt.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ferrovial a múlt hét óta megemelt, részvényenként 9,00 font - a BAA teljes részvénytőkéjére vetítve 9,732 milliárd font - értékű készpénzes átvételi ajánlatot tart érvényben a BAA 100 százalékára, de a brit cég vállalatvezetése ezt a korábbi, részvényenként 8,10 fontról - összesen 8,75 milliárd fontról - feljavított ajánlatot is azonnal elvetetette. Pénteken azonban a piacon váratlanul megjelent a Ferrovial pénzügyi tanácsadója, a Citigroup, amely kereskedők szerint 9,00 fontos áron 150 millió BAA-részvényre adott rendelést a spanyol cég nevében. Ekkora részvényhányaddal a Ferrovial 14 százalékos BAA-érdekeltséghez jutott volna.

Tőzsdei vélekedés szerint a Ferrovial ezzel egyrészt 10 százalék feletti, vétóhoz már elégséges kisebbségi részesedést akart kiépíteni a BAA-ben, másrészt a lehetséges legnagyobb rivális, a Goldman Sachs befektetési csoport átvételi kísérletét akarta megnehezíteni. A Goldman Sachs részvényenként 8,75 fontos - a BAA-t 9,4 milliárd fontra értékelő - ajánlatot tett a brit cégre, de a BAA vezetése ezt is elvetette. Az átvételi ügyekben illetékes brit cégfelügyelet június 9-éig adott időt a Goldman Sachsnak újabb ajánlat beterjesztésére vagy a régi visszavonására.

Szombati londoni értesülések szerint azonban kudarcba fulladt az előző napi Citigroup-próbálkozás a 150 millió BAA-részvény felvásárlására; a Financial Times úgy tudja, hogy a Ferrovial nevében vásárló bank vételi ajánlatára csak mintegy 30 millió részvényt ajánlottak fel eladásra. Ráadásul a BAA tőzsdei árfolyama a hatalmas, 1,35 milliárd font összértékű vásárlási ajánlatra - a cég húsz évvel ezelőtti privatizációja óta először - a Citigroup-ajánlatban szereplő, és a hivatalos Ferrovial-árajánlattal is megegyező 9,00 font fölé ugrott: a papír 27,00 pennys, 3,08 százalékos nyereséggel 9,050 fontos rekordon zárt a Londoni Értéktőzsdén (LSE).

A BAA folyamatosan próbálja visszaverni a Ferrovial felvásárlási próbálkozásait, érvekkel és a részvényeseknek ígért jelentős hűségjutalommal egyaránt. A cégvezetés a múlt héten közzétett, a részvényeseknek elküldött levelében azt írta: "nyilvánvaló", hogy a cég tényleges értéke meghaladja a részvényenkénti 9,40 fontot is; ez 10 milliárd dolláros tőkeértéknek felel meg. A részvényeseknek kiküldött levél - hasonlóan a nem sokkal korábban postára adott, szintén a Ferrovial-ajánlat elvetésére ösztönző első levélhez - hangsúlyosan említi a cég vagyonportfoliójának elemei között a tavaly decemberben megvásárolt Budapest Airportot, amelynek megszerzése a vállalatvezetés szerint a BAA Londonon kívüli repülőtér-üzletágának méretét megháromszorozta.

A BAA vezetése a múlt heti üzenetben összesen 750 millió font tőkevisszatérítést is felajánlott a részvényeseknek, ha elvetik a Ferrovial-ajánlatot. Megígérte emellett, hogy az idei pénzügyi évben a részvényenkénti osztalékot 40 százalékkal 31,50 pennyre, a 2007-2008-as pénzügyi évben további 7 százalékkal, 33,70 pennyre emeli.  A BAA decemberben 1,3 milliárd fontért - londoni iparági elemzők szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a Ferihegyet működtető Budapest Airportban.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo