Nem lehet legyőzni a sárga csekket

Tízből kilenc magyar használja a sárga csekket számlabefizetéseihez – derül ki a Kutatópont közvélemény-kutatásából. A piackutató cég felmérése arra is rámutat, hogy ismertek az alternatív számlafizetési módok, de ki sem próbálják ezeket.

Tudjuk, hogy online is lehet fizetni, de inkább sorban állunk – Kép: SXC

A sárga csekkes fizetést csak jócskán lemaradva követi a banki csoportos beszedési megbízás, amely a második legnépszerűbb számlafizetési mód; ezt a megkérdezettek 33 százaléka próbálta már ki. Ennél is kevesebben (15 százalék) próbálták ki az online utalást, és még kevesebben (5 százalék) az ATM terminálokon történő számlafizetést, bár a megkérdezettek több mint fele ismeri ezeket a számlafizetési lehetőségeket. Az olyan további számlafizetési módok, mint a számla-konszolidátorok felületeinek használata (például Távszámla vagy Díjnet), vagy a mobiltelefonos fizetés, alig néhány százalékra jellemző, és ezen lehetőségek sokkal kevésbé is ismertek a fogyasztók körében.

A készpénzről sem hajlandó lemondani a magyar!

„Kutatásunk rámutat arra, hogy a sárga csekk népszerűsége töretlen. A megkérdezettek többsége szerint, bár nem ez számít a legkényelmesebb számlafizetési módnak, ugyanakkor a megkérdezettek számára ez a legegyszerűbb és legbiztonságosabb. Mindennek tükrében nem meglepő, hogy a helyettesítő szolgáltatásokra továbbra is alacsony használati intenzitás jellemző” – értékelte a kutatás eredményeit Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója.

Inkább sorban áll, de spórol a magyar

A megkérdezettek kétharmada (67 százalék) ugyan egyetért azzal, hogy a számlák, bizonylatok elektronikus formában is ugyanúgy érvényesek, mint papíralapon, ugyanakkor abban a tekintetben megosztottak, hogy érdemes-e néhány száz forinttal többet fizetni, ha cserébe nem kell postára menni (39 százalék nem ért egyet, míg 32 százalék egyetért ezzel az állítással).

Habár a megkérdezettek többsége egy új számlafizetési módban vonzónak találja azt a tulajdonságot, hogy otthonról is elintézhesse befizetéseit (46 százalék), vagy időt takaríthasson meg (51 százalék), legfontosabb szempontnak a költségek számítanak, amit háromból két megkérdezett (68 százalék) fontosnak tart. „A megkérdezettek túlnyomó többsége nem tervez számlafizetési módot váltani, és annak ellenére, hogy a számlafizetés költségei kiemelten fontosak, az azonnali pénzbeli kedvezmény esetén is csak minden második válaszadó váltana. Mindez azt jelentheti, hogy a különböző elektronikus megoldások ellenére még sokáig fogunk postára járni csekket befizetni” – mondta Székely Levente.

Mi történik, ha a sárga csekk találkozik a bankautomatával?
Habár a kelet-közép-európai ATM-piac egyelőre sem méretében, sem a nyújtott szolgáltatások sokszínűségében nem éri el a nyugat-európai és a tengerentúli szintet, hamarosan hozzánk is nagyobb számban érkezhetnek majd a többfunkciós berendezések.

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo