Nem lehet legyőzni a sárga csekket

Tízből kilenc magyar használja a sárga csekket számlabefizetéseihez – derül ki a Kutatópont közvélemény-kutatásából. A piackutató cég felmérése arra is rámutat, hogy ismertek az alternatív számlafizetési módok, de ki sem próbálják ezeket.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Tudjuk, hogy online is lehet fizetni, de inkább sorban állunk – Kép: SXC

A sárga csekkes fizetést csak jócskán lemaradva követi a banki csoportos beszedési megbízás, amely a második legnépszerűbb számlafizetési mód; ezt a megkérdezettek 33 százaléka próbálta már ki. Ennél is kevesebben (15 százalék) próbálták ki az online utalást, és még kevesebben (5 százalék) az ATM terminálokon történő számlafizetést, bár a megkérdezettek több mint fele ismeri ezeket a számlafizetési lehetőségeket. Az olyan további számlafizetési módok, mint a számla-konszolidátorok felületeinek használata (például Távszámla vagy Díjnet), vagy a mobiltelefonos fizetés, alig néhány százalékra jellemző, és ezen lehetőségek sokkal kevésbé is ismertek a fogyasztók körében.

A készpénzről sem hajlandó lemondani a magyar!

„Kutatásunk rámutat arra, hogy a sárga csekk népszerűsége töretlen. A megkérdezettek többsége szerint, bár nem ez számít a legkényelmesebb számlafizetési módnak, ugyanakkor a megkérdezettek számára ez a legegyszerűbb és legbiztonságosabb. Mindennek tükrében nem meglepő, hogy a helyettesítő szolgáltatásokra továbbra is alacsony használati intenzitás jellemző” – értékelte a kutatás eredményeit Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója.

Inkább sorban áll, de spórol a magyar

A megkérdezettek kétharmada (67 százalék) ugyan egyetért azzal, hogy a számlák, bizonylatok elektronikus formában is ugyanúgy érvényesek, mint papíralapon, ugyanakkor abban a tekintetben megosztottak, hogy érdemes-e néhány száz forinttal többet fizetni, ha cserébe nem kell postára menni (39 százalék nem ért egyet, míg 32 százalék egyetért ezzel az állítással).

Habár a megkérdezettek többsége egy új számlafizetési módban vonzónak találja azt a tulajdonságot, hogy otthonról is elintézhesse befizetéseit (46 százalék), vagy időt takaríthasson meg (51 százalék), legfontosabb szempontnak a költségek számítanak, amit háromból két megkérdezett (68 százalék) fontosnak tart. „A megkérdezettek túlnyomó többsége nem tervez számlafizetési módot váltani, és annak ellenére, hogy a számlafizetés költségei kiemelten fontosak, az azonnali pénzbeli kedvezmény esetén is csak minden második válaszadó váltana. Mindez azt jelentheti, hogy a különböző elektronikus megoldások ellenére még sokáig fogunk postára járni csekket befizetni” – mondta Székely Levente.

Mi történik, ha a sárga csekk találkozik a bankautomatával?
Habár a kelet-közép-európai ATM-piac egyelőre sem méretében, sem a nyújtott szolgáltatások sokszínűségében nem éri el a nyugat-európai és a tengerentúli szintet, hamarosan hozzánk is nagyobb számban érkezhetnek majd a többfunkciós berendezések.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo