Nem lehet legyőzni a sárga csekket

Tízből kilenc magyar használja a sárga csekket számlabefizetéseihez – derül ki a Kutatópont közvélemény-kutatásából. A piackutató cég felmérése arra is rámutat, hogy ismertek az alternatív számlafizetési módok, de ki sem próbálják ezeket.

Tudjuk, hogy online is lehet fizetni, de inkább sorban állunk – Kép: SXC

A sárga csekkes fizetést csak jócskán lemaradva követi a banki csoportos beszedési megbízás, amely a második legnépszerűbb számlafizetési mód; ezt a megkérdezettek 33 százaléka próbálta már ki. Ennél is kevesebben (15 százalék) próbálták ki az online utalást, és még kevesebben (5 százalék) az ATM terminálokon történő számlafizetést, bár a megkérdezettek több mint fele ismeri ezeket a számlafizetési lehetőségeket. Az olyan további számlafizetési módok, mint a számla-konszolidátorok felületeinek használata (például Távszámla vagy Díjnet), vagy a mobiltelefonos fizetés, alig néhány százalékra jellemző, és ezen lehetőségek sokkal kevésbé is ismertek a fogyasztók körében.

A készpénzről sem hajlandó lemondani a magyar!

„Kutatásunk rámutat arra, hogy a sárga csekk népszerűsége töretlen. A megkérdezettek többsége szerint, bár nem ez számít a legkényelmesebb számlafizetési módnak, ugyanakkor a megkérdezettek számára ez a legegyszerűbb és legbiztonságosabb. Mindennek tükrében nem meglepő, hogy a helyettesítő szolgáltatásokra továbbra is alacsony használati intenzitás jellemző” – értékelte a kutatás eredményeit Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója.

Inkább sorban áll, de spórol a magyar

A megkérdezettek kétharmada (67 százalék) ugyan egyetért azzal, hogy a számlák, bizonylatok elektronikus formában is ugyanúgy érvényesek, mint papíralapon, ugyanakkor abban a tekintetben megosztottak, hogy érdemes-e néhány száz forinttal többet fizetni, ha cserébe nem kell postára menni (39 százalék nem ért egyet, míg 32 százalék egyetért ezzel az állítással).

Habár a megkérdezettek többsége egy új számlafizetési módban vonzónak találja azt a tulajdonságot, hogy otthonról is elintézhesse befizetéseit (46 százalék), vagy időt takaríthasson meg (51 százalék), legfontosabb szempontnak a költségek számítanak, amit háromból két megkérdezett (68 százalék) fontosnak tart. „A megkérdezettek túlnyomó többsége nem tervez számlafizetési módot váltani, és annak ellenére, hogy a számlafizetés költségei kiemelten fontosak, az azonnali pénzbeli kedvezmény esetén is csak minden második válaszadó váltana. Mindez azt jelentheti, hogy a különböző elektronikus megoldások ellenére még sokáig fogunk postára járni csekket befizetni” – mondta Székely Levente.

Mi történik, ha a sárga csekk találkozik a bankautomatával?
Habár a kelet-közép-európai ATM-piac egyelőre sem méretében, sem a nyújtott szolgáltatások sokszínűségében nem éri el a nyugat-európai és a tengerentúli szintet, hamarosan hozzánk is nagyobb számban érkezhetnek majd a többfunkciós berendezések.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo