Nem érdemes halogatni a menedzserszűrést

A koronavírus-járvány a menedzserszűrésekre is rányomja a bélyegét. Nemcsak azért, mert a betegség tüneteihez most még a karanténfáradtság is társul, hanem azért is, mert jóval kevesebben jutnak el a vizsgálatokra. Úgy tűnik, egyre inkább Post-Covid szűrésekre járnak az emberek.

Nem csak a legtehetősebbek járnak szűrésre

A szűrőprogramok ára széles skálán mozog, a Swiss Medicalnál például tartalomtól függően 88–200 ezer forint között. Kirschner azt hangsúlyozza, a szakmai igény alapozza meg, hogy milyen vizsgálatokat érdemes betenni a csomagba, tehát nem az ár vagy nem a klinika szakmai portfóliója. Például fontos, hogy nem szabad olyan, nagy sugárterheléssel járó programot betervezni, amit, ha minden évben, rutinszerűen elvégeznek, káros lehet a páciensre nézve.

Úgy gondolnánk, hogy az emberek tíz százalékának van pénze a legdrágább szűrőcsomagra, ezzel szemben a Swiss Medical vezetője arról az érdekességről számol be, hogy a legdrágább csomagjukat hozzávetőleg harminc százalékban vásárolják a páciensek.

– Jelenleg egy kétszázezer forintos szolgáltatás nem csak a szupergazdagok kiváltsága. A közepes árszínvonalú – körülbelül százhúszezer forintos – Optimum szűrés adja a szűréseink többségét, de a legolcsóbb csomagunkat is sokan kedvelik. Egyébként a COVID előtt az évről évre növekvő járóbeteg-forgalmuk – 2017-ben 700 millió, 2018-ban 1,2 milliárd, 2019-ben 1,5 milliárd – felét a szűrések adták – mondja a cégvezető.

Prémium csomagjuk vevői felerészben magánszemélyek, felerészben céges felsővezetők. A cégek költségérzékenyek, elsősorban a kedvező árú, közepes csomagot keresik nagy tételben dolgozóik számára. Hosszú távú szerződéseik többségét két-három éve kötötték, ennek nagyjából a tíz százalékát vonták vissza partnereik, akik főleg a turizmusban, a hotelszektorban vagy a rendezvényszervezésben érdekeltek.

– Jellemzően a cégek azok, amelyek felelős munkáltatóként a munkavállalóikat menedzserszűrésre küldik céges költségen vagy speciális, cégen belüli csoportos biztosításon keresztül – szögezi le Skorán Ottó is.

A belgyógyász azt reméli, hogy ez a jövőben változik, és nő az emberekben az egészségtudatosság, hogy munkáltatói biztatás nélkül is egyre többeknek lesz természetes legalább évi egy komplex egészségszűrés.

– A számainkból azt látjuk, hogy ez a trend éppen megszületőben van Magyarországon.

Itthon ma a magán-egészségügyi szolgáltatásra igényt tartók felének van komoly egészségbiztosítási csomagja. A biztosítók közül a Union, a Generali, az Aegon, az Allianz, a Uniqa és a Groupama Biztosítók kínálnak szolgáltatásalapú egészségbiztosítást magánszemélyeknek, illetve csoportos termékeket cégeknek. A vállalati csomagok esetében egyes termékeknél nem számítanak az előzménybetegségek, és a biztosítók nem mérlegelik a kockázatot sem. Van viszont felső korhatár: a biztosított legfeljebb 65 éves lehet.

További részletek a Piac&Profit legújabb számában. A magazinra itt tud előfizetni.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo