Nem érdemes halogatni a menedzserszűrést

A koronavírus-járvány a menedzserszűrésekre is rányomja a bélyegét. Nemcsak azért, mert a betegség tüneteihez most még a karanténfáradtság is társul, hanem azért is, mert jóval kevesebben jutnak el a vizsgálatokra. Úgy tűnik, egyre inkább Post-Covid szűrésekre járnak az emberek.

Nem csak a legtehetősebbek járnak szűrésre

A szűrőprogramok ára széles skálán mozog, a Swiss Medicalnál például tartalomtól függően 88–200 ezer forint között. Kirschner azt hangsúlyozza, a szakmai igény alapozza meg, hogy milyen vizsgálatokat érdemes betenni a csomagba, tehát nem az ár vagy nem a klinika szakmai portfóliója. Például fontos, hogy nem szabad olyan, nagy sugárterheléssel járó programot betervezni, amit, ha minden évben, rutinszerűen elvégeznek, káros lehet a páciensre nézve.

Úgy gondolnánk, hogy az emberek tíz százalékának van pénze a legdrágább szűrőcsomagra, ezzel szemben a Swiss Medical vezetője arról az érdekességről számol be, hogy a legdrágább csomagjukat hozzávetőleg harminc százalékban vásárolják a páciensek.

– Jelenleg egy kétszázezer forintos szolgáltatás nem csak a szupergazdagok kiváltsága. A közepes árszínvonalú – körülbelül százhúszezer forintos – Optimum szűrés adja a szűréseink többségét, de a legolcsóbb csomagunkat is sokan kedvelik. Egyébként a COVID előtt az évről évre növekvő járóbeteg-forgalmuk – 2017-ben 700 millió, 2018-ban 1,2 milliárd, 2019-ben 1,5 milliárd – felét a szűrések adták – mondja a cégvezető.

Prémium csomagjuk vevői felerészben magánszemélyek, felerészben céges felsővezetők. A cégek költségérzékenyek, elsősorban a kedvező árú, közepes csomagot keresik nagy tételben dolgozóik számára. Hosszú távú szerződéseik többségét két-három éve kötötték, ennek nagyjából a tíz százalékát vonták vissza partnereik, akik főleg a turizmusban, a hotelszektorban vagy a rendezvényszervezésben érdekeltek.

– Jellemzően a cégek azok, amelyek felelős munkáltatóként a munkavállalóikat menedzserszűrésre küldik céges költségen vagy speciális, cégen belüli csoportos biztosításon keresztül – szögezi le Skorán Ottó is.

A belgyógyász azt reméli, hogy ez a jövőben változik, és nő az emberekben az egészségtudatosság, hogy munkáltatói biztatás nélkül is egyre többeknek lesz természetes legalább évi egy komplex egészségszűrés.

– A számainkból azt látjuk, hogy ez a trend éppen megszületőben van Magyarországon.

Itthon ma a magán-egészségügyi szolgáltatásra igényt tartók felének van komoly egészségbiztosítási csomagja. A biztosítók közül a Union, a Generali, az Aegon, az Allianz, a Uniqa és a Groupama Biztosítók kínálnak szolgáltatásalapú egészségbiztosítást magánszemélyeknek, illetve csoportos termékeket cégeknek. A vállalati csomagok esetében egyes termékeknél nem számítanak az előzménybetegségek, és a biztosítók nem mérlegelik a kockázatot sem. Van viszont felső korhatár: a biztosított legfeljebb 65 éves lehet.

További részletek a Piac&Profit legújabb számában. A magazinra itt tud előfizetni.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo