Nagyot nőtt a magyarok számlafizetési fegyelme, de jövőjüket tekintve pesszimisták

Magyarországon idén hatéves rekordot döntött a pontos számlafizetők aránya, hiszen a fogyasztók háromnegyede volt képes időben rendezni pénzügyi kötelezettségeit. A késedelmes fizetések okai nagyon eltérnek az európai átlagtól: Magyarországon főként pénzügyi nehézségekkel magyarázhatók, míg Európában egyszerű feledékenységgel. A Z generáció körében különösen erős az impulzusvásárlás, amit a közösségi média is fokoz. A magyar fogyasztók még így is óvatosabbak, mint európai társaik.

Hosszú távú pesszimizmus jellemzi a magyar fogyasztókat

A magyar fogyasztók hosszú távú pénzügyi kilátásaikkal kapcsolatban is kevésbé magabiztosak európai társaiknál: mindössze a válaszadók 40 százaléka biztos abban, hogy kölcsön felvétele nélkül képes lenne fedezni egy váratlan, 100 ezer forintos kiadást. A nyugdíjcélú megtakarításokkal kapcsolatos várakozás is alacsony, a megkérdezettek fele sem bízik abban, hogy elegendő pénzt tud félretenni a nyugdíjas éveire.

A válaszadók túlnyomó többsége nem is látja az anyagi felemelkedés lehetőségét: négyből három szerint kemény munkával és megtakarítással sem érhető el anyagi siker. Az ország gazdasági helyzetének megítélése szintén borús: mindössze 14 százalék véli úgy, hogy javuló tendencia tapasztalható.

“Magyarországot különösen súlyosan érintette az utóbbi években a pénzromlás mértéke, ráadásul a hazai fogyasztók európai viszonylatban is nagyon rosszul állnak megtakarítások szempontjából, így érthető, hogy borúsan látják a helyzetüket az emberek. Hiába a hatéves csúcs a számlák időben történő fizetését illetően, a sereghajtók közé tartozunk” – kommentálta az ECPR eredményeit Deszpot Károly, az Intrum általános vezérigazgató helyettese.

Z generáció: a közösségi média felerősíti az impulzusvásárlást

A közösségi média és az online vásárlás kényelme világszerte fokozza az impulzusvásárlást, különösen a fiatalabb generációk vásárlási szokásaira van jelentős hatással. Bár Magyarországon a fogyasztók óvatosabbak az európai átlagnál, még így is a lakosság 25 százaléka vallotta be, hogy hajlamos elcsábulni és olyan dolgokat vásárolni, amire egyébként nincs feltétlenül szüksége, ha a közösségi médiában lát egy vonzó terméket. A magyarok harmada (35 százalék) érzi úgy, hogy az elmúlt két évben nőtt a spontán vásárlásai száma.

Véleményvezér

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo