Nagyot nőtt a magyarok számlafizetési fegyelme, de jövőjüket tekintve pesszimisták

Magyarországon idén hatéves rekordot döntött a pontos számlafizetők aránya, hiszen a fogyasztók háromnegyede volt képes időben rendezni pénzügyi kötelezettségeit. A késedelmes fizetések okai nagyon eltérnek az európai átlagtól: Magyarországon főként pénzügyi nehézségekkel magyarázhatók, míg Európában egyszerű feledékenységgel. A Z generáció körében különösen erős az impulzusvásárlás, amit a közösségi média is fokoz. A magyar fogyasztók még így is óvatosabbak, mint európai társaik.

Hosszú távú pesszimizmus jellemzi a magyar fogyasztókat

A magyar fogyasztók hosszú távú pénzügyi kilátásaikkal kapcsolatban is kevésbé magabiztosak európai társaiknál: mindössze a válaszadók 40 százaléka biztos abban, hogy kölcsön felvétele nélkül képes lenne fedezni egy váratlan, 100 ezer forintos kiadást. A nyugdíjcélú megtakarításokkal kapcsolatos várakozás is alacsony, a megkérdezettek fele sem bízik abban, hogy elegendő pénzt tud félretenni a nyugdíjas éveire.

A válaszadók túlnyomó többsége nem is látja az anyagi felemelkedés lehetőségét: négyből három szerint kemény munkával és megtakarítással sem érhető el anyagi siker. Az ország gazdasági helyzetének megítélése szintén borús: mindössze 14 százalék véli úgy, hogy javuló tendencia tapasztalható.

“Magyarországot különösen súlyosan érintette az utóbbi években a pénzromlás mértéke, ráadásul a hazai fogyasztók európai viszonylatban is nagyon rosszul állnak megtakarítások szempontjából, így érthető, hogy borúsan látják a helyzetüket az emberek. Hiába a hatéves csúcs a számlák időben történő fizetését illetően, a sereghajtók közé tartozunk” – kommentálta az ECPR eredményeit Deszpot Károly, az Intrum általános vezérigazgató helyettese.

Z generáció: a közösségi média felerősíti az impulzusvásárlást

A közösségi média és az online vásárlás kényelme világszerte fokozza az impulzusvásárlást, különösen a fiatalabb generációk vásárlási szokásaira van jelentős hatással. Bár Magyarországon a fogyasztók óvatosabbak az európai átlagnál, még így is a lakosság 25 százaléka vallotta be, hogy hajlamos elcsábulni és olyan dolgokat vásárolni, amire egyébként nincs feltétlenül szüksége, ha a közösségi médiában lát egy vonzó terméket. A magyarok harmada (35 százalék) érzi úgy, hogy az elmúlt két évben nőtt a spontán vásárlásai száma.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo