Nagyot bukik a Renault oroszországi kivonulása miatt

Az első félévben a Renault eladásai csökkenése ellenére is nagyjából az egy évvel korábbival megegyező értékesítési árbevételre tett szert, oroszországi tevékenységének feladása azonban egyszeri terheket okozott, amelyek miatt nagy veszteséggel zárta a beszámolási időszakot.

Az első félévben a Renault mintegy 12 százalékkal kevesebb járművet adott el, mint egy évvel korábban. A közel 21,1 milliárd eurós értékesítési árbevétel azonban nagyjából az előző évi szinten maradt, 0,3 százalékkal nőtt.

A Renault vesztese az ukrajnai háborúnak (Fotó: renault.hu)

Árfolyamváltozások nélkül az értékesítési árbevétel 1,1 százalékkal emelkedett. Az egyszeri tételekkel kiigazított üzemi eredmény 988 millió euró volt, több mint kétszerese az egy évvel korábbinak. A számok már nem tartalmazzák a csoport oroszországi tevékenységét. A Renault 2,3 milliárd eurót írt le az Oroszországban lévő üzletágára. A Renault részvényesei számára a végeredmény így közel 1,4 milliárd eurós veszteséget jelentett, szemben a tavalyi 354 millió eurós nyereséggel ugyanebben az időszakban.

Az alacsonyabb értékesítési volumen mellett elért bevételnövekedés az ágazatban kialakult magas árszinttel magyarázható.

A Renault költségcsökkentési programjának köszönhetően az év folyamán bevételarányos jövedelmezősége javulását várja. A korábban megcélzott 3 százalék körüli bevételarányos jövedelmezőség helyett az idei év végére 5 százalékot vár a vállalat. A pénteken publikált jelentés alapján az első félévben 4,7 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el a Renault, szemben az egy évvel korábbi 2,1 százalékkal. Az eredményesség javulását és az év végére kitűzött megemelt célt a Renault részvényének 6 százalékos erősítésével nyugtázták a tőzsdén.

"Két évnyi áldozatvállalás és kemény fogyókúra után most készen állunk a Renault történetének következő fejezetére" - mondta az első féléves eredménybeszámolóról tartott telefonkonferencián Luca de Meo vezérigazgató. Elmondta, hogy a vállalat három évvel a tervben kitűzött célok teljesítése előtt jár, annak ellenére is, hogy az egész autóipari ágazatnak kihívásokkal kell szembenéznie a mikrochipek hiánya miatt. A Renault becslése szerint a félvezető-ellátás akadozása miatt idén mintegy 300 ezer jármű legyártása marad el. (MTI)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo