A BYD terjeszkedésének következő fontos állomása az európai gyártás beindítása lesz. A társaság decemberben jelentette be, hogy első európai gyártóbázisát Szegeden hozza létre.
Korábbi közlése szerint a BYD 74-86 százalékos nyereségnövekedést ért el tavaly a vállalat előzetes számításai alapján. Az adózott eredmény 29-31 milliárd jüan (4-4,3 milliárd dollár) volt 2023-ban, 2022-ben profitja 446 százalékkal, 16,62 milliárd jüanra ugrott. A BYD tavaly 3,02 millió new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesített, 61,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A tavalyi adattal a BYD már a második egymást követő évben áll a globális NEV-piac élén.
A BNP Paribas tulajdonában álló, 1986-os alapítású Arval a nemzetközi járműlízing, a flottakezelés és mobilitási szolgáltatások fontos szereplője. Jelenleg több mint 1,7 millió jármű fut világszerte a társaság kezelésében álló flottákban. (MTI)