Bár egyszerűnek tűnhet új vásárlókat megszólítani az ilyen platformokhoz csatlakozva, a nagy élelmiszerláncok hatékony működését és reputációját ez számos ponton veszélyeztetheti Peter Menky, az okoslogisztikai szolgáltatásaival hat európai országban jelenlévő Dodo Csoport kereskedelmi igazgatója szerint.
Az online élelmiszervásárlás iránti érdeklődés a szolgáltatás megjelenése óta növekszik, és ez a tendencia a pandémia lecsengése után sem állt meg. Egy amerikai óriáscég, a DoorDash például negyedévente közel 20 százalékos rendelésnövekedésről számol be. Ezzel együtt a bevételei is folyamatosan emelkednek, és egy közelmúltbeli bejelentése szerint a cég tovább kívánja bővíteni élelmiszerkiszállítási szolgáltatásait. A piaci igényekhez igazodva a korábban személyszállítási vagy melegétel-kiszállítási szolgáltatásokat kínáló vállalatok közül is egyre többen lépnek be erre a területre.
Természetesen a hagyományos élelmiszerláncoknak reagálniuk kell erre az új piaci trendre. Jellemzően két megoldás közül választhatnak: elsősorban a már kialakult piactereken keresztül kapcsolódnak be az online értékesítésbe vagy saját e-kereskedelmi platformot építenek. Bár az első opció idő- és költségtakarékosnak, illetve logisztikai szempontból is hatékonyabbnak tűnhet, Peter Menky, a Dodo globális kereskedelmi igazgatója szerint hosszú távon komoly lehetőségektől foszthatja meg a nagy élelmiszerláncokat ez az alternatíva, amely még a reputációjukat is veszélyeztetheti.