Nagyon nem mindegy, kire bízza magát egy cég az online térben

Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár egyszerűnek tűnhet új vásárlókat megszólítani az ilyen platformokhoz csatlakozva, a nagy élelmiszerláncok hatékony működését és reputációját ez számos ponton veszélyeztetheti Peter Menky, az okoslogisztikai szolgáltatásaival hat európai országban jelenlévő Dodo Csoport kereskedelmi igazgatója szerint.

Az online élelmiszervásárlás iránti érdeklődés a szolgáltatás megjelenése óta növekszik, és ez a tendencia a pandémia lecsengése után sem állt meg. Egy amerikai óriáscég, a DoorDash például negyedévente közel 20 százalékos rendelésnövekedésről számol be. Ezzel együtt a bevételei is folyamatosan emelkednek, és egy közelmúltbeli bejelentése szerint a cég tovább kívánja bővíteni élelmiszerkiszállítási szolgáltatásait. A piaci igényekhez igazodva a korábban személyszállítási vagy melegétel-kiszállítási szolgáltatásokat kínáló vállalatok közül is egyre többen lépnek be erre a területre.

Természetesen a hagyományos élelmiszerláncoknak reagálniuk kell erre az új piaci trendre. Jellemzően két megoldás közül választhatnak: elsősorban a már kialakult piactereken keresztül kapcsolódnak be az online értékesítésbe vagy saját e-kereskedelmi platformot építenek. Bár az első opció idő- és költségtakarékosnak, illetve logisztikai szempontból is hatékonyabbnak tűnhet, Peter Menky, a Dodo globális kereskedelmi igazgatója szerint hosszú távon komoly lehetőségektől foszthatja meg a nagy élelmiszerláncokat ez az alternatíva, amely még a reputációjukat is veszélyeztetheti.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo