Nagyon nem mindegy, kire bízza magát egy cég az online térben

Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár egyszerűnek tűnhet új vásárlókat megszólítani az ilyen platformokhoz csatlakozva, a nagy élelmiszerláncok hatékony működését és reputációját ez számos ponton veszélyeztetheti Peter Menky, az okoslogisztikai szolgáltatásaival hat európai országban jelenlévő Dodo Csoport kereskedelmi igazgatója szerint.

Az online élelmiszervásárlás iránti érdeklődés a szolgáltatás megjelenése óta növekszik, és ez a tendencia a pandémia lecsengése után sem állt meg. Egy amerikai óriáscég, a DoorDash például negyedévente közel 20 százalékos rendelésnövekedésről számol be. Ezzel együtt a bevételei is folyamatosan emelkednek, és egy közelmúltbeli bejelentése szerint a cég tovább kívánja bővíteni élelmiszerkiszállítási szolgáltatásait. A piaci igényekhez igazodva a korábban személyszállítási vagy melegétel-kiszállítási szolgáltatásokat kínáló vállalatok közül is egyre többen lépnek be erre a területre.

Természetesen a hagyományos élelmiszerláncoknak reagálniuk kell erre az új piaci trendre. Jellemzően két megoldás közül választhatnak: elsősorban a már kialakult piactereken keresztül kapcsolódnak be az online értékesítésbe vagy saját e-kereskedelmi platformot építenek. Bár az első opció idő- és költségtakarékosnak, illetve logisztikai szempontból is hatékonyabbnak tűnhet, Peter Menky, a Dodo globális kereskedelmi igazgatója szerint hosszú távon komoly lehetőségektől foszthatja meg a nagy élelmiszerláncokat ez az alternatíva, amely még a reputációjukat is veszélyeztetheti.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo