Nagyon nem mindegy, kire bízza magát egy cég az online térben

Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése.

“Egy már népszerű, elterjedt kiskereskedelmi márka csatlakozása bármelyik online piactérhez olyan, mintha egy jól ismert gyorsétteremlánc úgy döntene, hogy szendvicseit egy zsúfolt piacon található, más árusokkal közösen használt bódén keresztül fogja értékesíteni. Bár lehet, hogy némi nyereséget ér el ezzel, ám mindeközben elveszíti a közvetlen kapcsolatot a vásárlóival, és egyben kockára teszi az évek során fáradságos munkával felépített, pozitív imázsát is” – hangsúlyozta Peter Menky.

Mi a legjobb út a legnagyobb láncoknak?
Mi a legjobb út a legnagyobb láncoknak?
Fotó: Dodo

Az online piactéren egy nagy és sikeres kiskereskedelmi márka is csak egy a sok közül. A több tucat vagy akár több száz különböző értékesítő által egy platformon kínált, óriási választék megosztja a vásárló figyelmét, s emiatt kisebb a márkahűség kialakulásának és fennmaradásának esélye. Ráadásul az átlagos rendelési érték az ilyen felületeken gyakran akár 50 százalékkal alacsonyabb az élelmiszerláncok saját webshopjaiban indított vásárlásokhoz képest. Az eladóknak a Dodo globális kereskedelmi igazgatója szerint azt is fontos figyelembe venni, hogy az ilyen platformokat alkalmazva nincs rálátásuk arra sem, kik vásárolják a termékeiket, milyen kiegészítő áruk érdekelhetik őket, illetve hogy a vásárlási döntést a termék ára, eredete vagy minősége befolyásolja-e elsősorban. “Egy kiskereskedelmi márka a piactérhez való csatlakozással lemond a fogyasztók viselkedésére vonatkozó létfontosságú adatokról, amelyek elengedhetetlenek a sikeres tervezéshez és a helyes döntések meghozatalához” – mondta el Peter Menky.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo