Nagyon nem mindegy, kire bízza magát egy cég az online térben

Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése.

“Egy már népszerű, elterjedt kiskereskedelmi márka csatlakozása bármelyik online piactérhez olyan, mintha egy jól ismert gyorsétteremlánc úgy döntene, hogy szendvicseit egy zsúfolt piacon található, más árusokkal közösen használt bódén keresztül fogja értékesíteni. Bár lehet, hogy némi nyereséget ér el ezzel, ám mindeközben elveszíti a közvetlen kapcsolatot a vásárlóival, és egyben kockára teszi az évek során fáradságos munkával felépített, pozitív imázsát is” – hangsúlyozta Peter Menky.

Mi a legjobb út a legnagyobb láncoknak?
Mi a legjobb út a legnagyobb láncoknak?
Fotó: Dodo

Az online piactéren egy nagy és sikeres kiskereskedelmi márka is csak egy a sok közül. A több tucat vagy akár több száz különböző értékesítő által egy platformon kínált, óriási választék megosztja a vásárló figyelmét, s emiatt kisebb a márkahűség kialakulásának és fennmaradásának esélye. Ráadásul az átlagos rendelési érték az ilyen felületeken gyakran akár 50 százalékkal alacsonyabb az élelmiszerláncok saját webshopjaiban indított vásárlásokhoz képest. Az eladóknak a Dodo globális kereskedelmi igazgatója szerint azt is fontos figyelembe venni, hogy az ilyen platformokat alkalmazva nincs rálátásuk arra sem, kik vásárolják a termékeiket, milyen kiegészítő áruk érdekelhetik őket, illetve hogy a vásárlási döntést a termék ára, eredete vagy minősége befolyásolja-e elsősorban. “Egy kiskereskedelmi márka a piactérhez való csatlakozással lemond a fogyasztók viselkedésére vonatkozó létfontosságú adatokról, amelyek elengedhetetlenek a sikeres tervezéshez és a helyes döntések meghozatalához” – mondta el Peter Menky.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo