“Egy már népszerű, elterjedt kiskereskedelmi márka csatlakozása bármelyik online piactérhez olyan, mintha egy jól ismert gyorsétteremlánc úgy döntene, hogy szendvicseit egy zsúfolt piacon található, más árusokkal közösen használt bódén keresztül fogja értékesíteni. Bár lehet, hogy némi nyereséget ér el ezzel, ám mindeközben elveszíti a közvetlen kapcsolatot a vásárlóival, és egyben kockára teszi az évek során fáradságos munkával felépített, pozitív imázsát is” – hangsúlyozta Peter Menky.
Az online piactéren egy nagy és sikeres kiskereskedelmi márka is csak egy a sok közül. A több tucat vagy akár több száz különböző értékesítő által egy platformon kínált, óriási választék megosztja a vásárló figyelmét, s emiatt kisebb a márkahűség kialakulásának és fennmaradásának esélye. Ráadásul az átlagos rendelési érték az ilyen felületeken gyakran akár 50 százalékkal alacsonyabb az élelmiszerláncok saját webshopjaiban indított vásárlásokhoz képest. Az eladóknak a Dodo globális kereskedelmi igazgatója szerint azt is fontos figyelembe venni, hogy az ilyen platformokat alkalmazva nincs rálátásuk arra sem, kik vásárolják a termékeiket, milyen kiegészítő áruk érdekelhetik őket, illetve hogy a vásárlási döntést a termék ára, eredete vagy minősége befolyásolja-e elsősorban. “Egy kiskereskedelmi márka a piactérhez való csatlakozással lemond a fogyasztók viselkedésére vonatkozó létfontosságú adatokról, amelyek elengedhetetlenek a sikeres tervezéshez és a helyes döntések meghozatalához” – mondta el Peter Menky.