2003 óta csak a brit magánszektor számára 3,7 millió óra kiesést jelentett a munkatársak repülógépen töltött ideje. Még több munkaórán át, 31 millió óran keresztül voltak a menedzserek elérhetetlenek, mivel a repüléssel töltött idő mellett a gépre való becsekkoláskor, a taxiban stb. nem tudtak üzleti emailt fogadni és küldeni.
A brit üzleti világ eredményeinek a produktivitás csökkenése igen komoly problémát jelent, és a visszaesést az elemzés szerint jórészt az utazással töltött idő okozta kiesés okozza. Egyre több légitársaság vezeti be ezért, így a kutatást közreadó SAS is, hogy az üzletemberek teljes egészében "felvigyék a munkájukat" a járatokra. A szolgáltatás részét képezi a repülőgépen biztosított szélessávú internetelérés, illetve a wi-fi technológia.
Az üzleti élet tempója annyira felgyorsult, hogy ma már nem engedhető meg interkontinentális járatok esetén a több órás, akár fél napos kiesés: a légitársaságok ezért igyekeznek teljes körű kommunikációs lehetőségeket biztosítani a business osztályon helyet foglaló utasoknak. A Net Access elnevezésű szolgáltatás például lehetővé teszi, hogy a menedzserek ne csak emaileket küldhessenek és fogadjanak, de be is léphessenek a cégük internet alapú belső hálózatára, és az ott levő szoftverekkel dolgozzanak.