Motorola Kft.

1036 Budapest, Lajos u. 48–66. Tel.: 250-8330/31/32/33, fax: 250-8328 www.motorola.hu

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugrásra készen a Motorola

Tavaly volt tíz éve, hogy a Motorola megkezdte működését Magyarországon. Ekkor alakult meg az anyavállalat első közép-kelet európai irodája, a Motorola Információs Iroda. Az eltelt idő alatt a cég jelentős eredményeket könyvelhetett el a magyar kommunikációs piacon, többek között a 93 millió dolláros WiLL tendert (Wireless in the Local Loop) is elnyerte. „A Motorola később – 1998-ban – új beruházási és üzleti stratégiával állt elő. Tom Szőke vezetése mellett tulajdonképpen egy új, Magyarország iránt elkötelezett Motorola született” – mondja Szalay Péter, a Motorola Kft. júliusban hivatalba lépett ügyvezető igazgatója és country managere.

– Melyek azok az események mind a Motorola, mind pedig a magyar piac számára, amelyek meghatározóak voltak a márkanév ismertté tételében?

– Három dolgot szükséges mindenképpen említeni. Az 1995-ben indult WiLL projektet, valamint az első működőképes, kísérleti készenléti TETRA rendszer felállítását, és amire a legbüszkébbek vagyunk, hogy – a Westel Rt.-vel együttműködve – Motorola-megoldással debütált hazánkban a WAP, és ugyanez történt nemrégiben, amikor az Enternet bemutatóteremben a nagyközönség számára is hozzáférhető GPRS szolgáltatással rukkolt ki a Motorola. A múltba visszatekintve: a WiLL tendert a Matáv írta ki, amelynek elnyerését követően a Motorola a Matáv bázisállomásait igénybe véve új megoldással állt elő a várólistás előfizetők számára.

A magyar készenléti szervek 1998 novemberében próbálhatták ki először a kétirányú digitális TETRA rádiórendszert. Ettől kezdve a cég jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a döntéshozók és a potenciális felhasználók számára pontos képet fessen a TETRA rendszer és az ahhoz kapcsolódó informatikai rendszerekben rejlő előnyökről.

A tavaly októberi genfi kiállításon igazi szenzációnak számított a Motorola WAP-bemutatója – folytatja Szalay Péter. – Ennél nagyobb meglepetésnek csak az számított, hogy tíz nappal később a Motorola és a Westel Budapesten is WAP-premierrel büszkélkedhetett. A kereskedelmi WAP-szolgáltatás 2000 februárjában indult. Nemzetközi szinten először, a közelmúltban a Motorola üzemelte be a két első kereskedelmi, úgynevezett 2,5 generációs GPRS hálózatot. Az angol BT Cellnet és a német T-Mobil hálózatüzemeltető után ma már egy-egy török, spanyol, illetve kínai és indiai szolgáltató is kínálja ügyfeleinek a GPRS szolgáltatást.

– A GPRS-re úgy tekintenek, mint a harmadik generációs mobiltechnológiák előtti utolsó lépcsőfokra. Valójában milyen előnyökkel kecsegtet a GPRS a gyakorlatban?

– Számos emelt szintű, internet alapú mobiltelefon-szolgáltatás bevezetésére ad lehetőséget. Alapja a GSM rendszer, ugyanakkor az eddigi vonalkapcsolt megoldással szemben csomagkapcsolt elven működik, és az eddiginél nagyságrendekkel gyorsabban tud hangot és adatot – akár egyidejűleg is – továbbítani. Az ügyfél internetböngészés közben adatmennyiségtől függően fizet, nem pedig percdíjakat számolnak neki. Egy GPRS készülék állandó kapcsolatban áll a szerverrel, a telefont használó csak azt tapasztalja, hogy soha nem keveredik „forgalmi dugóba”, hiszen az átviteli folyosók szélesebbek az eddiginél, azokat egyszerre többen is használhatják. A GPRS kereskedelmi bevezetésénél különösen nagy jelentőséget kap a tartalom. Annál nagyobb lesz a felhasználók körében a sikere, minél jobban hangsúlyozza a valódi értékeit, alkalmazási területeit és funkcióit. Nem mindegy, hogy egy GPRS-WAP telefon milyen on-line tartalmat kínál és – hogy csak egy példával éljünk –, milyen típusú pénzügyi tranzakciókra képes. A GPRS piaci bevezetésénél tehát – véleményem szerint – el kell tudni magyarázni az embereknek, hogy az új technológia révén mire tudják használni ezeket a telefonokat.

– Milyen a magyarországi cég viszonya az amerikai anyacéggel? Teljes mértékben átveszik annak stratégiáját?

– A Motorola világméretű stratégiája a teljes körű IP-alapú megoldások fejlesztését és kiterjesztését tűzte ki célul. Itthon is azon dolgozunk, hogy a gyors, könnyű és kényelmes személyi és csoportkommunikációt mindenki számára elérhetővé tegyük a Motorola termékek által. Nem titkolt célunk, hogy teljes körű kommunikációs megoldásokat csempésszünk be a vállalatok életébe. Az amerikai Motorolát Magyarország stabilitása, az egyetemi oktatás színvonala, az európai piacok közelsége és a szakképzett munkaerő ösztönözte arra, hogy országunkat potenciális befektetői területnek minősítse. A mobiltelefon-gyártás már megkezdődött, de tervezzük egy szoftverfejlesztő központ létrehozását is, amely azon túl, hogy jelentős számú IT-munkahelyet teremtene, a magyar kis- és középvállalatokat vonná be hatékonyan a munkába.

– Mondhatni azt, hogy a Motorola ugrásra készen áll?

– Nagyon remélem, hogy 2001-ben vezető szerephez juthatunk Magyarországon, a kommunikáció több területén. Becsléseink szerint ez év végére a Motorola készülékek felhasználói aránya akár a 15 százalékot is elérheti, és bízunk a hamarosan piacra kerülő Timeport P7389i GPRS-WAP készülék és a másik GPRS-csúcsmodell, a Motorola Accompli személyi kommunikátor sikerében is. Emellett reménykedünk abban, hogy részt vehetünk a magyarországi TETRA rendszer kiépítésében, amely a legkorszerűbb Motorola-technológiára épülne.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo