Mészáros Tamás az ÁPV Rt. elnöke szerint a privatizációs szervezet csak saját elemzéseire hagyatkozott a döntésnél, s nem foglalkoztak az utóbbi hetek politikai támadásaival. Az idei harmadik eladási kísérlet sikertelenségében csak pénzügyi, szakmai és foglalkoztatási okok szerepeltek; mint Mészáros elmondta: egyik vevőjelölt sem szolgálná az ÁPV Rt. Malév-val kapcsolatos hosszú távú céljait. Az elnök bízott abban, hogy a Malév csatlakozása a One World légiszövetségbe a közeljövőben a jelenleginél kedvezőbb környezetet teremthet egy új privatizációs eljárás számára, melyre a közeljövőben sor kerülhet.
Veres János pénzügyminiszter a döntés után úgy nyilatkozott, hogy a Malév árát befolyásolhatja a Budapest Airport értékesítése, hiszen a reptér üzemeltetésre pályázók mindegyike kiemelten kezelné a nemzeti légitársaságot. Szintén pénteken zárult ugyanis a Budapest Airport értékesítésének első fordulója. Mészáros Tamás, az ÁPV Rt. elnöke meglepetésre azt jelentette be, hogy az árajánlatok messze felülmúlták az eredeti 160-200 milliárdos várakozásokat. A legalacsonyabb ajánlat ugyanis 202 milliárd, míg a legnagyobb 390 milliárd forint volt az első körben, vagyis Mészáros Tamás reményei szerint a második forduló licitje már erről a magasabb árszintről indulhat. A kilenc pályázóból egyébként öt maradt versenyben: a brit, német és dán érdekeltségek mellől ugyanakkor kiesett a magyar konzorcium, amelyet az OTP, a MOL és a Demján Sándor féle Tri-gránit Rt. alkotott.