Múlt évben a napi fogyasztási cikkek teljes forgalma 2095 milliárd forint. Ebből egy-egy hónapra átlagosan 174,5 milliárd jutna, amelynél több mint egyharmaddal több a decemberi összeg.
A háztartások vásárlásaiból a hipermarketekre egyre nagyobb hányad jut az utóbbi évek decembereiben, a többi hónapokhoz képest. Tavaly decemberben a legnagyobb eladóterű üzletek piaci részesedése novemberről decemberre 23-ról 25 százalékra nőtt, majd januárra 22-re csökkent. Hasonló tendencia figyelhető meg a korábbi években is.
A GfK Piackutató Intézet adatai szerint a karácsony előtt időszakban a szervezetlen kereskedelem különböző formái szoktak veszíteni a pozíciójukból az év többi időszakaihoz képest a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinél.
Az adatokat a 3,8 millió háztartást reprezentáló 2000 háztartás vásárlásairól vezetett napló tárja fel. A Consumer Tracking terület nyomon követi a vásárlási döntéseket és a fogyasztói magatartást; a gyorsan forgó napi fogyasztási cikkek piacának szereplői számára szolgáltat adatokat.