Mit hoz a karácsonyi nagybevásárlás?

Decemberre kiemelkedően magas arány, az éves forgalom 10-11 százaléka szokott jutni a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseiből az utóbbi időben. A háztartások tavaly az utolsó hónapban élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 237 milliárd forintért vásároltak; 29 százalékkal többért, mint előtte novemberben, és 39 százalékkal többért, mint utána januárban. A korábbi években hasonlóan kiugró szerepet játszott a bevásárlások koncentrálódása az utolsó hónapra. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet a háztartások beszerzéseinek folyamatos figyelése alapján.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 Múlt évben a napi fogyasztási cikkek teljes forgalma 2095 milliárd forint. Ebből egy-egy hónapra átlagosan 174,5 milliárd jutna, amelynél több mint egyharmaddal több a decemberi összeg.

A háztartások vásárlásaiból a hipermarketekre egyre nagyobb hányad jut az utóbbi évek decembereiben, a többi hónapokhoz képest. Tavaly decemberben a legnagyobb eladóterű üzletek piaci részesedése novemberről decemberre 23-ról 25 százalékra nőtt, majd januárra 22-re csökkent. Hasonló tendencia figyelhető meg a korábbi években is.

A GfK Piackutató Intézet adatai szerint a karácsony előtt időszakban a szervezetlen kereskedelem különböző formái szoktak veszíteni a pozíciójukból az év többi időszakaihoz képest a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinél.

Az adatokat a 3,8 millió háztartást reprezentáló 2000 háztartás vásárlásairól vezetett napló tárja fel. A Consumer Tracking terület nyomon követi a vásárlási döntéseket és a fogyasztói magatartást; a gyorsan forgó napi fogyasztási cikkek piacának szereplői számára szolgáltat adatokat.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo