Mit terveznek idén nyáron a magyarok?

Az idén növekedni fog a belföldi úti célok, illetve a személygépkocsival megközelíthető külföldi szálláshelyek iránti igény.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szállásadók szempontjából az fog versenyelőnybe kerülni, aki képes saját egyediségét a virtuális világban is megmutatni - közölte Szigetvári József, a magyar központú Szallas Group vezérigazgatója az MTI-vel, a legfrissebb kutatási eredményeik alapján.

"A járvány következtében a nemzetközi turizmus mintegy 30 évet, a hazai turizmus pedig 10 évet lépett vissza árbevétel szempontjából" - mutatott rá Szigetvári József.
Hozzátette: a csoport 2020. évi árbevétele 15 százalékkal esett vissza 2019-hez képest. Tavaly ugyanakkor az előzetes adatok szerint meghaladták a 2019-es forgalmat, a rendkívüli nehézségek ellenére. Emlékeztetett: a határokat egyszer kinyitották, majd ismét bezárták, a vendégek pedig az előrefoglalásokat rendszerint lemondták. Probléma volt az is, hogy Európában nem volt egységes intézkedés, minden országban más és más járványügyi szabályok léptek életbe.

(Fotó: Pixabay)

Az előrejelzésük szerint a járvánnyal hosszú távon együtt kell élni, ennek hatására új utazási trendek formálódnak. Ezek között kiemelték, hogy népszerű lett a belföldi és a helyi kultúra támogatása.

Jelenleg a magyarországi belföldi foglalások 90 százaléka digitális csatornákon keresztül történik, míg Lengyelországban, Csehországban vagy Szlovákiában 54-60 százalékra tehető a digitális foglalások aránya. Ez azt jelenti, hogy utóbbi országok esetében a szállásadó réteg nehezebben használja ki a technológia előnyeit.

Az AC Nielsen legutóbbi, online kérdőíves kutatása szerint - amit a szallas.hu hírlevélre regisztrált 3000 felhasználó bevonásával készítettek - 2022-ben belföldön 82 százalék tervez legalább annyit utazni, mint a Covid előtt, a következő 3-4 évben pedig a választ adók 90 százaléka. A kutatás szerint az utazni vágyók egyre inkább preferálják a magas minőségű, prémium szálláshelyeket, például 5 csillagos hoteleket, wellness szállókat.

Az utazni vágyók leginkább ingyenes lemondási lehetőséget (98 százalék), a tervezett tartózkodási idő rugalmas megváltoztatásának lehetőségét (97 százalék), extra higiéniai szolgáltatásokat (92 százalék) és a távolságtartás lehetőségének biztosítását (85 százalék) várják el. A négy legjelentősebb szempont, amelyet az utazók figyelembe vesznek a külföldi szállásfoglalás során sorrendben: szállásdíj éjszakánként, a szálláshely lokációja, a szálláshely értékelése más fogyasztók által, és a rugalmas lemondási feltételek.

(MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo