Miskolci Hőszolgáltató Kft.

3530 Miskolc, Szemere u. 15. Tel.: 06 (46) 356-411, fax: 06 (46) 342-678

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Távhő – minőségbiztosítással

Miskolc Magyarország harmadik legnagyobb lélekszámú városa. A Miskolci Hőszolgáltató Kft. (MIHŐ Kft.) az ország második legnagyobb távfűtési rendszerét üzemelteti.

A cég rövid története a hetvenes évekre nyúlik vissza, amikor a lakótelepek tömeges építésével együtt elterjedt a távhőszolgáltatás. Ezen időszakban a Miskolci Ingatlankezelő Vállalat hőszolgáltató főosztálya látta el az ezzel kapcsolatos üzemeltetési feladatokat, majd a megnövekedett feladatok zavartalan ellátása egy megyei szintű szakvállalat létrehozását igényelte. 1979-ben a Borsodtávhő megalakulásával jött létre egy tiszta profilú távhőszolgáltató cég, ám az 1991. évi XXXIII. törvény alapján a vállalat vagyonának a miskolci ellátást biztosító részét a vagyonátadási bizottság a települések önkormányzatának tulajdonába adta. E döntés alapján Miskolc Város Önkormányzata 1992-ben létrehozta a Miskolci Hőszolgáltató Vállalatot, mely 1996-ban kft.-vé alakult át. A kft. tavaly decemberben újabb részleggel bővült, mivel az 1977–83 között létesült városi fűtőmű, ami 1994-től szintén a miskolci önkormányzat tulajdonaként működött, 1999. december 20-ai hatállyal beolvadt a Miskolci Hőszolgáltató Kft.-be. Ez a fűtőmű már 1993-tól rendelkezik az ISO 2000 számú minőségbiztosítás-tanúsítvánnyal.

A MIHŐ Kft. alapvető feladata 32 131 lakás és 1459 közület távfűtése és használati meleg vízzel történő ellátása, amihez 52 kilométer nyomvonalú távfűtési gerincvezeték-rendszerrel, valamint 11 kazánházzal rendelkezik. Ám mint Balogh Árpád ügyvezető igazgató hangsúlyozza, jelenleg az egyik legfontosabb terület az ügyfélszolgálat színvonalának az emelése, a közvetlen kapcsolattartás a fogyasztókkal, a fogyasztók tájékoztatása és a távhőellátással kapcsolatos ügyek intézése. Folyamatosan tájékozatják a fogyasztókat a csatlakozás, a bővítés, a szüneteltetés és az újraindítás feltételeiről, a távhőellátás díjtételeiről, az elszámolási módokról és a számlázás rendjéről. Korszerűsítették a fogyasztói adatok és azok változásainak nyilvántartását.

„Társaságunk alapvető célja egy fogyasztóbarát minőségbiztosítási rendszer kiépítése, amely magában foglalja a vevői igény- és elégedettségi szint felmérését, egy professzionálisan működő ügyfélszolgálati tevékenységet, a környezetbarát technológiák alkalmazását, a minősített munkakultúra megvalósítását, és a távhőszolgáltatás működési és műszaki feltételeinek folyamatos korszerűsítését” – szögezi le az ügyvezető.

A távhőszolgáltatásról szóló 1998. évi XVIII. törvény előírja, hogy 2003. június 21-éig át kell térni az átalánydíjas elszámolásról a mérés szerintire. A miskolci kft. is igyekszik megfelelni a törvényben rájuk rótt feladatoknak, ezért egyebek között vállalják, hogy a lakók kérésére fűtéstechnikai szempontból megvizsgálják az adott épület szerkezetét, szigetelését, a fűtési rendszer beszabályozottságát, és javaslatot tesznek arra, hogy milyen módon korszerűsíthető a meglévő állapot.


*

A MIHŐ Kft. kitűzött céljai
– A hő- és melegvíz-felhasználás szabályozása és mérése, illetve a költségek megosztásának megvalósítása.
– A hőmennyiség mérés alapján történő elszámolása.
– A fogyasztókkal való korrekt kapcsolattartás, „fogyasztóbarát” tényező kiemelt kezelése.
– Az energiaellátás biztonságának megőrzése, fokozása.
– Az energiatakarékosság növelése.
– Környezetvédelmi szempontok érvényesítése.
– Piackonform szervezeti, közgazdasági, jogi környezet megteremtése.
– Az energiatermelés termelő- és fogyasztó-berendezésének, hatásfokának javítása.
– A korábbi években felhalmozódott kinnlévőség kezelése, valamint a hátralékkezelésben prevenció megvalósítása.
– A fogyasztói megítélés, elégedettség javítása.
– Meghatározott vállalati arculat közvetítése a nyilvánosság felé.

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo