Miskolci Hőszolgáltató Kft.

3530 Miskolc, Szemere u. 15. Tel.: 06 (46) 356-411, fax: 06 (46) 342-678

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Távhő – minőségbiztosítással

Miskolc Magyarország harmadik legnagyobb lélekszámú városa. A Miskolci Hőszolgáltató Kft. (MIHŐ Kft.) az ország második legnagyobb távfűtési rendszerét üzemelteti.

A cég rövid története a hetvenes évekre nyúlik vissza, amikor a lakótelepek tömeges építésével együtt elterjedt a távhőszolgáltatás. Ezen időszakban a Miskolci Ingatlankezelő Vállalat hőszolgáltató főosztálya látta el az ezzel kapcsolatos üzemeltetési feladatokat, majd a megnövekedett feladatok zavartalan ellátása egy megyei szintű szakvállalat létrehozását igényelte. 1979-ben a Borsodtávhő megalakulásával jött létre egy tiszta profilú távhőszolgáltató cég, ám az 1991. évi XXXIII. törvény alapján a vállalat vagyonának a miskolci ellátást biztosító részét a vagyonátadási bizottság a települések önkormányzatának tulajdonába adta. E döntés alapján Miskolc Város Önkormányzata 1992-ben létrehozta a Miskolci Hőszolgáltató Vállalatot, mely 1996-ban kft.-vé alakult át. A kft. tavaly decemberben újabb részleggel bővült, mivel az 1977–83 között létesült városi fűtőmű, ami 1994-től szintén a miskolci önkormányzat tulajdonaként működött, 1999. december 20-ai hatállyal beolvadt a Miskolci Hőszolgáltató Kft.-be. Ez a fűtőmű már 1993-tól rendelkezik az ISO 2000 számú minőségbiztosítás-tanúsítvánnyal.

A MIHŐ Kft. alapvető feladata 32 131 lakás és 1459 közület távfűtése és használati meleg vízzel történő ellátása, amihez 52 kilométer nyomvonalú távfűtési gerincvezeték-rendszerrel, valamint 11 kazánházzal rendelkezik. Ám mint Balogh Árpád ügyvezető igazgató hangsúlyozza, jelenleg az egyik legfontosabb terület az ügyfélszolgálat színvonalának az emelése, a közvetlen kapcsolattartás a fogyasztókkal, a fogyasztók tájékoztatása és a távhőellátással kapcsolatos ügyek intézése. Folyamatosan tájékozatják a fogyasztókat a csatlakozás, a bővítés, a szüneteltetés és az újraindítás feltételeiről, a távhőellátás díjtételeiről, az elszámolási módokról és a számlázás rendjéről. Korszerűsítették a fogyasztói adatok és azok változásainak nyilvántartását.

„Társaságunk alapvető célja egy fogyasztóbarát minőségbiztosítási rendszer kiépítése, amely magában foglalja a vevői igény- és elégedettségi szint felmérését, egy professzionálisan működő ügyfélszolgálati tevékenységet, a környezetbarát technológiák alkalmazását, a minősített munkakultúra megvalósítását, és a távhőszolgáltatás működési és műszaki feltételeinek folyamatos korszerűsítését” – szögezi le az ügyvezető.

A távhőszolgáltatásról szóló 1998. évi XVIII. törvény előírja, hogy 2003. június 21-éig át kell térni az átalánydíjas elszámolásról a mérés szerintire. A miskolci kft. is igyekszik megfelelni a törvényben rájuk rótt feladatoknak, ezért egyebek között vállalják, hogy a lakók kérésére fűtéstechnikai szempontból megvizsgálják az adott épület szerkezetét, szigetelését, a fűtési rendszer beszabályozottságát, és javaslatot tesznek arra, hogy milyen módon korszerűsíthető a meglévő állapot.


*

A MIHŐ Kft. kitűzött céljai
– A hő- és melegvíz-felhasználás szabályozása és mérése, illetve a költségek megosztásának megvalósítása.
– A hőmennyiség mérés alapján történő elszámolása.
– A fogyasztókkal való korrekt kapcsolattartás, „fogyasztóbarát” tényező kiemelt kezelése.
– Az energiaellátás biztonságának megőrzése, fokozása.
– Az energiatakarékosság növelése.
– Környezetvédelmi szempontok érvényesítése.
– Piackonform szervezeti, közgazdasági, jogi környezet megteremtése.
– Az energiatermelés termelő- és fogyasztó-berendezésének, hatásfokának javítása.
– A korábbi években felhalmozódott kinnlévőség kezelése, valamint a hátralékkezelésben prevenció megvalósítása.
– A fogyasztói megítélés, elégedettség javítása.
– Meghatározott vállalati arculat közvetítése a nyilvánosság felé.

Véleményvezér

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo