Hiszünk is az akcióknak, meg nem is
A karácsonyi ajándékvásárlás fő szezonja a november: a magyarok több mint fele ekkor kezdi el beszerezni a meglepetéseket. Nem meglepő a vásárlási láz: a Black Friday akciókat kihasználva a lakosság 37 százaléka célzottan tervezi, hogy venni fog valamit. Még mindig vannak azonban fenntartások a csábító ajánlatokkal kapcsolatban, és a magyarok háromnegyede szerint a boltok sok esetben az eredeti árhoz képest nem valós kedvezményekkel tévesztik meg a vásárlókat.
A zöld dilemma: műfenyő vagy igazi?
A magyarok kétharmada idén is állít karácsonyfát, de az otthonok több mint felében (54 százalék) műfenyőt díszítenek. Ahol lesz fa, ott a fenyőre a legtöbben a tavalyinál nagyjából 3 ezer forinttal többet, átlagosan 13 800 forintot szánnak.
Ünnepi készülődés minél egyszerűbben
Bár a megkérdezettek a boltról boltra járkálás (36 százalék) és a nagytakarítás (26 százalék) mellett a sütés-főzést (18 százalék) is időrablónak vagy macerásnak élik meg, ugyanakkor kevesen mondanának le a hagyományos ünnepi menüről. A karácsonyi nagybevásárlást intézők 74 százaléka az alkalmi fogásokhoz is olyan saját márkás élelmiszereket választ, melyeket a hétköznapokban is szívesen vásárol.
Cofidis Hitel Monitor – 2024 negyedik negyedév:
• A magyarok 13 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben. A legnépszerűbb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön. A tervezett hitelösszeg jelenleg 1,1 millió forint.