Több mint 12 000 tonna csokoládét fogyasztott a lakosság kilenc hónap alatt. A fejlődés motorja a praliné 39, valamint a táblás csokoládé 11 százalékos növekedéssel. A szeletes csokoládé fogyasztása ugyanis stagnál.
A növekedés fő oka, hogy egyre többen vásárolnak csokoládét. A legnagyobb mértékű bővülést a praliné piaci hatóköre mutatja, majd a táblás következik, míg a szeletes ebből a szempontból is változatlan.
Értékben a háztartások idén kilenc hónap alatt 20 milliárd forintot meghaladó összegért vásároltak csokoládét. Ennek 42 százaléka jut a szeletes, 33 százaléka a táblás csokoládéra és 25 százaléka a pralinéra.
A csokoládé beszerzésének fő helye még mindig a kis bolt; akár lánchoz tartozik, akár önállóan működik. Ebben a bolttípusban különösen meghaladja az átlagot a szeletes csokoládé iránti kereslet.
Emelkedik viszont a modern bolttípusok piaci részesedése; leglátványosabban a hipermarketé. Ott a praliné térnyerése a legjelentősebb.
A diszkontokban főleg szeletes csokoládét vesznek többen mint eddig.
A vásárlások gyakorisága alig változik. Szeletes csokoládét átlagosan kéthetenként, táblást havonta, pralinét pedig közel kéthavonként szoktak venni.