Mikulás napján a csokifogyasztásról

Növekszik a csokoládé fogyasztása. A háztartások 8 százalékkal több csokoládét vettek idén az első kilenc hónapban, mint a múlt év hasonló időszakában. Értékben még nagyobb, 14 százalékos a növekedés. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet folyamatos felmérése a háztartások vásárlásairól.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Több mint 12 000 tonna csokoládét fogyasztott a lakosság kilenc hónap alatt. A fejlődés motorja a praliné 39, valamint a táblás csokoládé 11 százalékos növekedéssel. A szeletes csokoládé fogyasztása ugyanis stagnál.

A növekedés fő oka, hogy egyre többen vásárolnak csokoládét. A legnagyobb mértékű bővülést a praliné piaci hatóköre mutatja, majd a táblás következik, míg a szeletes ebből a szempontból is változatlan.

Értékben a háztartások idén kilenc hónap alatt 20 milliárd forintot meghaladó összegért vásároltak csokoládét. Ennek 42 százaléka jut a szeletes, 33 százaléka a táblás csokoládéra és 25 százaléka a pralinéra.

A csokoládé beszerzésének fő helye még mindig a kis bolt; akár lánchoz tartozik, akár önállóan működik. Ebben a bolttípusban különösen meghaladja az átlagot a szeletes csokoládé iránti kereslet.

Emelkedik viszont a modern bolttípusok piaci részesedése; leglátványosabban a hipermarketé. Ott a praliné térnyerése a legjelentősebb.

A diszkontokban főleg szeletes csokoládét vesznek többen mint eddig.

A vásárlások gyakorisága alig változik. Szeletes csokoládét átlagosan kéthetenként, táblást havonta, pralinét pedig közel kéthavonként szoktak venni.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo