Az ICG által szervezett partner találkozón mintegy 30 Magyarországon működő cég vezetője vett részt, akik arról osztották meg tapasztalataikat, hogyan lehet a legkönnyebben, leggyorsabban üzleti kapcsolatokat létrehozni kínai partnerekkel.
Az üzleti találkozón többek között részt vettek a Graboplast, a Magyar Telekom, a Videoton, a Salgoglas, az Electrolux, a Nokia, a Kludi, a budapesti Asia Center kereskedelmi központ, a Joint Venture Szövetség és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) vezető munkatársai. "Felkészültünk arra, hogy Kínában hosszú távon kell befektetni, és csak türelmesen lehet felépíteni az üzleti kapcsolatokat, felhasználva az Európában élő kínaiak személyes kapcsolatait, és közreműködését" - emelte ki Stephen Skopp, aki szerint az ICG különleges tapasztalatokkal rendelkezik az állam illetve az állami vállalatok átalakításában, a helyi bürokrácia ésszerűsítésében, modernizálásában, mely folyamat most zajlik Kínában.
Kovácsics Iván, az MKIK magyar-kínai tagozat elnöke, a magyar vámhatóság korábbi bevételi főigazgatója elmondta: mivel a kínai piac 1,3 milliárdos lakosságával a legnagyobb a világon, és ez a szám évente 50 millióval nő, ezért mindenképpen érdemes befektetni, illetve megtelepedni ott. Kovácsics utalt arra is, hogy Kínában az elmúlt 15 év alatt a vállalkozásoknak több mint 50 százaléka magánkézbe került, és számos iparágban a világtermelés több mint felét Kínában állítják elő. Kovácsics Iván kiemelte, hogy az éves közvetlen tőkebefektetés Kínában eléri a 40 milliárd dollárt, és e téren csak az USA előzi meg az ázsiai országot. "Nem értek egyet azzal, hogy az EU némely kínai termékre dömpingvámot vet ki, ehelyett inkább az együttműködést kellene erősíteni, úgy, hogy az uniós szellemi termékeket az olcsó kínai munkaerővel gyártanák le" - közölte az MKIK magyar-kínai tagozatának elnöke.