Az első Platform áruház 2002. áprilisától az Üllői út és Ecseri út sarkán (a Fészek áruház helyén) fogadja a mestereket, házépítőket és lakásfelújítókat, merőben új koncepciót alkalmazva a hazai kereskedelemben.
A Platform üzleti stratégiájának alapja egy Franciaországban évek alatt kiérlelt know-how, amely merőben különbözik a kilencvenes években nálunk meghonosodott ún. raktáráruházi vagy barkácsáruházi értékesítési formáktól - mondta a megnyitó napján tartott sajtótájékoztatón Domonkos Sándor, a Raab Karcher Tüzép Rt.- Platform Áruházak ügyvezető igazgatója. - A Platform filozófia egyik legfontosabb eleme, hogy nem hagyja magára a vásárlót. Bár törzsközönségének javát a szakmai tudással bíró mesteremberek adják, ennek ellenére a Platform eladópultjainak túloldalán az asztalos, kőműves, tetőfedő, festő, villanyszerelő, víz-gáz- és fűtésszerelő, burkoló szakmákhoz jól értő eladó-szaktanácsadók segítenek a választásban és a vásárlásban, és az újdonságok megismertetésében. Különösen fontos ez a szakértő tanácsadás a nem szakemberek számára, akik maguk vágnak bele egy-egy építkezésbe vagy lakásfelújításba, és kiszolgálás és szakmai tanácsok híján gyakran tanácstalanul állnak más - hasonló termékeket kínáló - üzletek polcai előtt. Az áruház különlegessége, hogy azokat a professzionális szakboltokat egyesíti egy fedél alatt, ahol a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő cikkeket lehet megkapni. A Platform - a teljes körű árukészletén túl - idő-, energia- és pénzmegtakarítást kínál partnereinek azzal, hogy a különféle termékcsoportok beszerzéséhez a mestereknek nem kell a város különböző pontjain elhelyezkedő boltokba utazniuk.
A Platform vásárlói versenyképes áron juthatnak az építkezéshez szükséges anyagokhoz, szerelvényekhez, szerszámokhoz, gépekhez. Az árakból a vásárolt mennyiségtől függően további kedvezmények biztosíthatók.
A garantált raktárkészlet kb. 15 000 terméket foglal magába. A Platform a nyitvatartási idő kialakításával is a szakemberek igényeihez alkalmazkodik: hétköznap már fél héttől fogadják a vásárlókat egészen este hét óráig. Üllői úti áruházban szombaton 8-tól 16 óráig, Budaörsön pedig szombaton 7-től 16 óráig, vasárnap pedig 8-tól 15 óráig tartanak nyitva.
Azt, hogy a Platform új kereskedelmi trendet valósít meg Magyarországon, bizonyítja a vevőivel kialakított különleges kapcsolat, amelynek technikai alapjai az ún. Mesterkártya és Mesterkatalógus rendszer. Ennek lényege, hogy a klasszikus vásárlási fázison túl ezeknek a rendszereknek a segítségével a vásárlók az áruház adatbázisába kerülve közvetlenül névre szólóan megkapják az aktuális szakmai ismertetőket, akciós szórólapokat, katalógusokat, valamint olyan szolgáltatások sorát vehetik igénybe, amelyek áttételesen vagy közvetlenül segítik őket az építkezésben vagy felújításban:áttekintést kaphatnak az áruházban található termékválasztékról, fél évre garantált árakat találnak, ingyenes Mesterkártyát igényelhetnek, minőségi, márkás termékekből válogathatnak, igénybe vehetik a széleskörű szolgáltatásokat, rendelést adhatnak fel faxon , kifejthetik véleményüket a működésről, az áruház termékkínálatának elhelyezése, csoportosítása és logisztikája az egyszerű hozzáférést, a könnyű áttekinthetőséget és a praktikumot, azaz a vevő legeredményesebb kiszolgálását segíti.
Extra szolgáltatások: sittlerakás, lapszabászat, házhozszállítás, festékkeverés, szaktanácsadás, áruberakodás, árubemutató, továbbképzés, rendelés faxon, fizetés bankkártyával, ingyenes parkoló, kávézó, internetes honlap.
A Platform nem csupán egy az építkezők áruházának sorában, hanem - Magyarországon egyedülálló módon - igyekszik könnyíteni az építkezés okozta gondokon, amely sok hazai család számára igen megterhelő vállalkozás, és eredménye akár egy életre meghatározhatja a lakók életkörülményeit. Az áruház fenti koncepcióját termékkatalógus és egyéb szóróanyagok rendszeres kiküldése teszi teljessé. A PLATFORM dolgozók a vevőkkel kialakítandó minél jobb személyes kontaktus érdekében előre egyeztetett időpontban a munkahelyükön is felkeresik a szakembereket, megismertetve velük az áruház előnyeit és főbb sajátosságait. Telefonos megkeresés révén gyakran kikérjük véleményüket az áruház működését illetően és ezen tapasztalatokból okulva igyekszünk folyamatosan javítani a feltételeket.
A mesterkártya - nem csak mestereknek - ingyenesen igényelhető belépéskor a vevőszolgálaton. Mindezeken túl a Platform egyedülálló környezetvédelmi szolgáltatást vezetett be a magyar építőanyag-kereskedelemben. Vásárlói számára rendkívül jutányos áron lehetővé teszi - sok szakember és egyéni építkező gondját oldva meg ezzel - saját telepén az építési törmelék lerakását. A Platform reméli, hogy példája követésre talál, és kezdeményezésük nyomán kevesebb törmelék halommal lehet majd találkozni a Budapest környéki erdőkben.
A Platform történetéről
A Platform áruházlánc a Saint-Gobain csoport tagja. A Saint-Gobain céget már a XVII. században megalapították. Első megbízásuk a Versailles-i palota tükörtermének elkészítése volt. A vállalat fejlődésével a XIX. században már átlépte Franciaország határait és a XXI. század elejére világviszonylatban is vezető szerepet vívott ki az üveggyártás, az építőanyag-gyártás és az építőanyag kereskedelem területén. Világelső pl. a szigetelőanyag-gyártásban és élen áll Európában az üveggyártásban is. Elosztási hálózata Franciaországban és a világon is számos áruházláncból áll pl. Point P, Lapeyre, Meyer, Raab Karcher, Jewson vagy éppen a PLATFORM.
A Platform koncepció 1996-ban Franciaországban indult. Két évig tartó előkészület után az első Platform áruház 1998 januárjában nyílt meg Nanterre-ben, Párizs külvárosában. Franciaországban azóta újabb nyolc Párizs környéki és 13 vidéki áruházat nyitottak meg, további három pedig jelenleg van előkészületben.
A terjeszkedés gyorsaságát mutatja, hogy 2001-ben Lengyelországban is már két Platform áruház várta a vásárlókat. 2002. márciusban indult el az első spanyolországi PLATFORM. 2002-ben beindultak az első PLATFORM rendszerű áruházak Angliában, Magyarországon és Mexikóban is. 2003-ban Brazíliában, 2004-ben Hollandiában is megnyíltak az első áruházak.
A Platform egy új - Magyarországon eddig még nem létező - értékesítési forma, amely az építőiparban dolgozó mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint házépítők, lakásfelújítók igényeinek teljeskörű kielégítését tűzte ki céljául. Az eddig megnyitott két áruházat a tervek szerint továbbiak követik Budapesten és környékén.
Forrás: 2004. október 20. sajtótájékoztató