Mindenki ott spórol, ahol csak tud
A Magyar Suzuki arra kereste a választ legfrissebb felmérésében, hogy milyen mértékben érinti a jelenlegi gazdasági helyzet a háztartások költségvetését. Nem meglepő módon kevés kivételtől eltekintve (1,2 százalék) mindenki a saját bőrén érzi az inflációt és az ár változásokat, 53,1 százalékunk súlyos vagy nagyon súlyos, 45,7 százalékunk kisebb mértékben. A kutatásban résztvevők többsége (57,2 százalék) egyszerre 2-4 területen is igyekszik csökkenteni a kiadásait. 20,6 százalék ennél is több helyen spórol, közel ennyien vannak azok, akik (22,2 százalék) csak egy szegmensben, vagy egyáltalán nem.
A ruhatár frissítéséről mondunk le a legkönnyebben (55,1 százalék). A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8 százalék) és a nyaralásokat (48,9 százalék) pedig elhalasztjuk, későbbre ütemezzük. Az élelmiszerboltokban is óvatosabban töltjük meg a kosarunkat (46,9 százalék). Az autóhasználat meglepő módon csak az 5. helyen szerepel a listában (33,1 százalék). Ezt követik a sorban a rezsi (31,4 százalék), illetve a szabadidős (27,6 százalék) költségek. A tanulásra, képzésre (9,1 százalék), valamint a testi, lelki egészségünk megőrzésére (8,4 százalék) szánt pénzt viszont úgy tűnik, hogy csak végső esetben vágjuk vissza.
A mindennapi autóhasználat továbbra is a prioritások között szerepel
A Magyar Suzuki kutatásából egyértelműen kirajzolódik, hogy az autó a megterhelő gazdasági körülmények között is létszükséglet a mindennapi életben (43,4 százalék), a szabadságunk záloga (24,3 százalék), a válaszadók 66,9 százaléka ezért nem korlátozza a használatát.