A jelölt
Hankook Dél-Korea legnagyobb gumigyártója, vevői között található a Renault, Volkswagen és a Ford. A világon 200 millió autó fut termékein. A Hankook 10 százalékos tulajdonosa a francia Michelin.
Az AFX koreai hírügynökség tudósítása szerint a Hankook a szöuli tőzsdéhez benyújtott közleményében azt írta, hogy gyártóbázis létrehozásához másfél millió dolláros alaptőkével Hankook Tire Hungary Ltd néven céget alapít Magyarországon. A cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a magyarországi beruházás melletti döntés még változhat. A változás minden valószínűség szerint az állami szerepvállalástól is függ, hiszen a dél-koreai vállalat éppen a kért támogatás
szlovák elutasítása miatt tett le északi szomszédunknál elképzelt befektetéséről. Akkor a Hankook munkahelyenként 3,6 millió koronát, azaz összesen több, mint 5,7 milliárd koronát (37 milliárd forintot) kért támogatásképpen az 1600 főt foglalkoztató gyár felépítéséhez. A cég 500 millió eurót, azaz 127 milliárd forintot költene az gyár felépítésére, amely 2007-től évi 5 millió gumiabroncs előállítására lenne képes.
"Nem kapnak többet"
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közleményében sietett is lenyugtatni a kedélyeket. E szerint a Minisztérium "előrehaladott tárgyalásokat folytat a Hankook Tire-ral egy magyarországi gyártóbázis létesítéséről." Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter biztató jelnek tartja a cég mai közlését, miszerint Magyarországot választotta volna következő nagyberuházása színhelyéül. Mindazonáltal emlékeztet arra, hogy a tárgyalások még nem zárultak le. "Magyarország nem növeli a támogatások mértékét. Mi nem a támogatásokkal, hanem kiemelkedően jó infrastruktúránkkal és képzett munkaerőnkkel vesszük fel a versenyt" - hangsúlyozta a miniszter. A tárgyalások lezárása heteken belül várható.
A Népszabadság információi szerint a magyar kormány támogatási csomagjában közvetlen költségvetési támogatásból, adókedvezményből, képzési és infrastrukrurális támogatásból álló ajánlat értéke eléri a 12 milliárd forintot.