Már-már bizonyosra vehető, hogy a jövő évi választások előtt nem utazhatnak a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs, és a Budapest-Tatabánya vonalak egyikén sem a svájci Stadler és a magyar Transelektro kooperációjában készülő motorvonatokon az emberek. A legújabb - június 10-én publikált - információk szerint a kétszer 30 motorvonat tenderét előbb elveszítő, fellebbezése után pedig a versenyből kizárt kanadai-német Bombardier el tudta érni, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság továbbra se engedje meg a szerződéskötést a MÁV-nak és a Stadlernek. Lapértesülés szerint a tilalmat elrendelő azt gyanítja, fennáll a veszélye a közbeszerzés tisztasága megsértésének. Pedig másodjára éppen a Bombardiert zárta ki a komolytalan árajánlat miatt a vasúttársaság. E június elején bejelentett döntésbe azonban nem nyugodtak bele a kanadaiak, s ismét eljártak a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Ez utóbbi ekkor - azaz nem az első leállítási aktusa során - hivatkozott a 100 milliárd forintot meghaladó értékhatárra, illetve a közbeszerzés tisztaságának megsértése veszélyére. A szabályok szerint akár az egy hónapot is meghaladhatja a döntőbizottsági újabb vizsgálódás.
Meghúzta a vészféket a Közbeszerzési Döntőbizottság
Ismét kisiklatta a motorvonat tendert a Bombardier, illetve a Közbeszerzési Döntőbizottság. A MÁV és a Stadler közötti szerződés megkötésének újabb tilalma legalább egy hónapig eltarthat.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.