Már-már bizonyosra vehető, hogy a jövő évi választások előtt nem utazhatnak a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs, és a Budapest-Tatabánya vonalak egyikén sem a svájci Stadler és a magyar Transelektro kooperációjában készülő motorvonatokon az emberek. A legújabb - június 10-én publikált - információk szerint a kétszer 30 motorvonat tenderét előbb elveszítő, fellebbezése után pedig a versenyből kizárt kanadai-német Bombardier el tudta érni, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság továbbra se engedje meg a szerződéskötést a MÁV-nak és a Stadlernek. Lapértesülés szerint a tilalmat elrendelő azt gyanítja, fennáll a veszélye a közbeszerzés tisztasága megsértésének. Pedig másodjára éppen a Bombardiert zárta ki a komolytalan árajánlat miatt a vasúttársaság. E június elején bejelentett döntésbe azonban nem nyugodtak bele a kanadaiak, s ismét eljártak a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Ez utóbbi ekkor - azaz nem az első leállítási aktusa során - hivatkozott a 100 milliárd forintot meghaladó értékhatárra, illetve a közbeszerzés tisztaságának megsértése veszélyére. A szabályok szerint akár az egy hónapot is meghaladhatja a döntőbizottsági újabb vizsgálódás.
Meghúzta a vészféket a Közbeszerzési Döntőbizottság
Ismét kisiklatta a motorvonat tendert a Bombardier, illetve a Közbeszerzési Döntőbizottság. A MÁV és a Stadler közötti szerződés megkötésének újabb tilalma legalább egy hónapig eltarthat.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség
Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.