Meddig tart ki a lendület a pénzügyi fogadalmak terén?

Az újévi fogadalmak népszerűsége töretlen, ahogy az is, hogy ezeket a nagy elhatározásokat sokszor nem sikerül egész éven át betartani. A Provident által végzett közvélemény-kutatásból kiderül, hogy mennyire gyakori újévi fogadalom a pénzügyek tudatosabb kezelése. A több mint 2400 kitöltőtől gyűjtött adatok rámutatnak, hogy inkább a nők hajlamosabbak év elején takarékossági fogadalmat tenni, a másik nem tagjai közül főleg az idősebb, 50-60 év közöttiekre jellemző ez a gyakorlat. Bár a válaszadók mintegy fele szokta csak megfogadni, hogy jobban felügyeli kiadásait, közel 20 százalékuk legalább fél évig vagy akár egy évig is tudja tartani magát elhatározásához.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Felhasználási célját tekintve, akik havi 20 ezer forintot tesznek félre, legtöbbször lakásvásárlásra vagy felújítási célból spórolnak – derült ki a felmérés adataiból. Vidék és főváros viszonylatban ugyanakkor tapasztalható éles eltérés a megtakarítások felhasználási célját tekintve – vidéken ugyanis míg a férfi válaszadók inkább lakáscélú megtakarításokkal rendelkeznek, a nők gyermekeikre vagy unokáikra tervezik fordítani az így félretett összeget. A negyven alatti férfiak körében az autóvásárlás is népszerű megtakarítási cél (6 százalék), különösen a vidéki városokban élők esetében.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo