Az EFFIE világviszonylatban az egyetlen olyan díj, amely - szemben számos, a reklámok kreativitását értékelő megmérettetéssel - az eredményességet, a hatékonyságot helyezi a középpontba. Az EFFIE-koncepció arra az egyszerű igazságra épül, hogy a jó reklám az, amely eladja a terméket vagy szolgáltatást. Az EFFIE-pályázóknak egy előre kidolgozott struktúrájú hatékonysági esettanulmányt kell benyújtaniuk, és az ebben felsorakoztatott piaci adatok, valamint érvek alapján döntöt a zsűri.
"A McCann Erickson következetesen hatásos kampányaival 2004-ben is felülmúlta a többi ügynökséghálózatot." - nyilatkozta Dominic Lyle, az Euro Effies Awards ügyvezető igazgatója. "Ez a nemzetközi siker a többi között ügynökséghálózatunk világszerte alkalmazott, új, többfajta marketingkommunikációs eszközt összehangoló modelljének, a McCann Demand Chain-nek köszönhető. Ennek segítségével napjainkban eredményesebben tervezhetünk stratégiákat ügyfeleink részére, így ők hatékonyabban tudják növelni profitjukat kereslet-teremtéssel" - hangsúlyozta Serényi János, a McCann Erickson Budapest ügyvezető igazgatója. "A McCann Erickson világszerte ismert kreatív és a hatékony kampányairól. A reklámügynökség ars poeticája ("Truth Well Told") azon a meggyőződésen alapszik, hogy a helyesen közölt igazság vonzó, meggyőző Az ügynökséghálózat bebizonyította, hogy filozófiája és szemléletmódja megbízói keresletet eredményez." - tette hozzá Dominic Lyle.