Operatív intézkedéseket vezetnek be a torlódások csökkentése érdekében a hegyeshalmi oszták-magyar határon Ausztria vám- és határőrizeti szervei. Dr. Major István, a Külügyminisztérium külgazdasági helyettes államtitkára osztrák tárgyalópartnerével, Josef Mayer szekciófőnökkel erre az eredményre jutott. A magyar gazdaságdiplomata ugyanis képviselte a Magyar Közúti Fuvarozók azon panaszát, hogy az Ausztriába történő belépéskor elsősorban a hegyeshalmi határállomáson jelentősek a várokozási idők és a torlódások annak ellenére, hogy a vámvizsgálat május 1-től megszűnt. A szeptember 8-án Budapesten megtartott magyar-osztrák gazdasági konzultáción arra a megállapodásra jutottak, hogy ha több mint két órára nő a várakozási idő, a két ország határőrizeti szervei megnyitják a második kamionsávot is. Az osztrák fél szeptember 1-től kezdődően fokozatosan feltölti a határállomások személyi állományát, amivel hozzájárul a forgalom gyorsításához. Ahhoz, hogy a tehergépjárművek csúcsidőben zökkenőmentesen lépjék át a határt, mindkét oldalon infrastrukturális beruházásokra lenne szükség. Ezek viszont jelentős összegbe kerülnek és csak arra az időszakra lennének szükségesek, amíg Magyarország is tagja lesz a schengeni rendszernek, amikor mindenfajta határellenőrzés megszűnik.
Az osztrák fél tájékoztatást adott arról, hogy Magyarország EU csatlakozása óta nem nőtt meg nagy mértékben a magyar munkaerő Ausztriába irányuló áramlása. Az Ausztriában legálisan dolgozó magyar állampolgárok száma az előző négy hónapban 860 fővel nőtt. A magyar fél felvetette, hogy azokra a foglalkoztatási ágakra vonatkozóan, amelyekben Ausztria átmenetileg korlátozza a magyar munkavállalók elhelyezkedési lehetőségét, a felek hozzanak létre olyan szerződéses rendszert, amelynek alapján magyar állampolgárok ezekben az ágazatokban szabályozott módon vállalhatnának munkát. Az osztrák fél ígéretet tett arra, hogy a magyar felvetést megvizsgálja.
Második kamionsáv nyílhat
Az Ausztriában legálisan dolgozó magyar állampolgárok száma az előző négy hónapban 860 fővel nőtt. Major István Josef Mayer közötti megbeszéléseken foglalkoztak a teherfuvarozás akadályainak mérséklésével is.
Véleményvezér

A pofátlanságnak nincs határa, immár Orbán Viktorral reklámoznak egy nyilvánvaló átverést
Ennek aztán ne dőljön be senki.

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek
Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország
Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.