Marketing – tudományos feldolgozásban

A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a Marketingelmélet a gyakorlatban című, most megjelent kötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. A szerzők Tomcsányi Pál akadémikusnak ajánlották művüket.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketingelmélet szakirodalmát, gyakorlati tudnivalóit jelentette meg a KJK Kerszöv Jogi és Üzleti, valamint az Akadémiai Könyvkiadó. A közösnek is nevezhető vállalkozás magyar nyelvű, illetve angolul napvilágot látott, most bemutatott tanulmánygyűjteménye a marketinget kutató és oktató hazai szaktekintélyek együttes munkája, s a szerzők, szerkesztők egyöntetűen Tomcsányi Pál akadémikust kívánták megtisztelni, köszönteni alkotásukkal. A tudóst ugyanis mindannyian – Berdács József, Lehota József, Piskóti István, Rekettye Gábor - tanáruknak mondhatják, s a szaktekintély e napokban töltötte be 80. életévét.

A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a tanulmánykötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. Keresztmetszeti képet adnak a szerzők arról, hogy melyek azok a tudományos kérdések, amelyek az új évezred elején foglalkoztatják a magyar kutatókat. Az első rész olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek a marketingelmélet speciális kérdéseire koncentrálnak, a szinergia vagy az üzleti kapcsolat marketing szempontú elemzése a marketingfunkció vállalaton belüli érvényesülésének alapjait érinti. A könyv több egysége tárgyalja a vevő, a kutatási módszertan és a stratégiai menedzsment kulcskérdéseit. De elemzi a tanulmány a makro- és mikrogazdasági összefüggéseket is. Önálló részben fejti ki a kiadvány a fogyasztói magatartást, kitérve a generációs, a demográfiai problémákra, a fogyasztói ártudatosságra, vagy például a borfogyasztásra. A szolgáltató szektort elemezve a fogyasztói elégedettség mérésének módszertanába enged betekinteni a fejezet szerzője. A tanulmánykötetben külön rész szól a mezőgazdaságról, tekintettel arra, hogy ez az ágazat a magyar exporttermékek nem kis hányadát adja, s az Európai Unióhoz való csatlakozás éppen az agrárium számára jelenti a legnagyobb kihívást. A jó minőségű termékek, a farmerek, szövetkezetek közötti koordinációs formák erősítésén túl az úgynevezett közösségi marketingnek is kiemelt szerepe lesz a nemzetközi versenyképesség megőrzésében.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo