A marketingelmélet szakirodalmát, gyakorlati tudnivalóit jelentette meg a KJK Kerszöv Jogi és Üzleti, valamint az Akadémiai Könyvkiadó. A közösnek is nevezhető vállalkozás magyar nyelvű, illetve angolul napvilágot látott, most bemutatott tanulmánygyűjteménye a marketinget kutató és oktató hazai szaktekintélyek együttes munkája, s a szerzők, szerkesztők egyöntetűen Tomcsányi Pál akadémikust kívánták megtisztelni, köszönteni alkotásukkal. A tudóst ugyanis mindannyian – Berdács József, Lehota József, Piskóti István, Rekettye Gábor - tanáruknak mondhatják, s a szaktekintély e napokban töltötte be 80. életévét.
A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a tanulmánykötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. Keresztmetszeti képet adnak a szerzők arról, hogy melyek azok a tudományos kérdések, amelyek az új évezred elején foglalkoztatják a magyar kutatókat. Az első rész olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek a marketingelmélet speciális kérdéseire koncentrálnak, a szinergia vagy az üzleti kapcsolat marketing szempontú elemzése a marketingfunkció vállalaton belüli érvényesülésének alapjait érinti. A könyv több egysége tárgyalja a vevő, a kutatási módszertan és a stratégiai menedzsment kulcskérdéseit. De elemzi a tanulmány a makro- és mikrogazdasági összefüggéseket is. Önálló részben fejti ki a kiadvány a fogyasztói magatartást, kitérve a generációs, a demográfiai problémákra, a fogyasztói ártudatosságra, vagy például a borfogyasztásra. A szolgáltató szektort elemezve a fogyasztói elégedettség mérésének módszertanába enged betekinteni a fejezet szerzője. A tanulmánykötetben külön rész szól a mezőgazdaságról, tekintettel arra, hogy ez az ágazat a magyar exporttermékek nem kis hányadát adja, s az Európai Unióhoz való csatlakozás éppen az agrárium számára jelenti a legnagyobb kihívást. A jó minőségű termékek, a farmerek, szövetkezetek közötti koordinációs formák erősítésén túl az úgynevezett közösségi marketingnek is kiemelt szerepe lesz a nemzetközi versenyképesség megőrzésében.
Marketing – tudományos feldolgozásban
A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a Marketingelmélet a gyakorlatban című, most megjelent kötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. A szerzők Tomcsányi Pál akadémikusnak ajánlották művüket.
Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa
A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.