Marketing – tudományos feldolgozásban

A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a Marketingelmélet a gyakorlatban című, most megjelent kötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. A szerzők Tomcsányi Pál akadémikusnak ajánlották művüket.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A marketingelmélet szakirodalmát, gyakorlati tudnivalóit jelentette meg a KJK Kerszöv Jogi és Üzleti, valamint az Akadémiai Könyvkiadó. A közösnek is nevezhető vállalkozás magyar nyelvű, illetve angolul napvilágot látott, most bemutatott tanulmánygyűjteménye a marketinget kutató és oktató hazai szaktekintélyek együttes munkája, s a szerzők, szerkesztők egyöntetűen Tomcsányi Pál akadémikust kívánták megtisztelni, köszönteni alkotásukkal. A tudóst ugyanis mindannyian – Berdács József, Lehota József, Piskóti István, Rekettye Gábor - tanáruknak mondhatják, s a szaktekintély e napokban töltötte be 80. életévét.

A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a tanulmánykötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. Keresztmetszeti képet adnak a szerzők arról, hogy melyek azok a tudományos kérdések, amelyek az új évezred elején foglalkoztatják a magyar kutatókat. Az első rész olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek a marketingelmélet speciális kérdéseire koncentrálnak, a szinergia vagy az üzleti kapcsolat marketing szempontú elemzése a marketingfunkció vállalaton belüli érvényesülésének alapjait érinti. A könyv több egysége tárgyalja a vevő, a kutatási módszertan és a stratégiai menedzsment kulcskérdéseit. De elemzi a tanulmány a makro- és mikrogazdasági összefüggéseket is. Önálló részben fejti ki a kiadvány a fogyasztói magatartást, kitérve a generációs, a demográfiai problémákra, a fogyasztói ártudatosságra, vagy például a borfogyasztásra. A szolgáltató szektort elemezve a fogyasztói elégedettség mérésének módszertanába enged betekinteni a fejezet szerzője. A tanulmánykötetben külön rész szól a mezőgazdaságról, tekintettel arra, hogy ez az ágazat a magyar exporttermékek nem kis hányadát adja, s az Európai Unióhoz való csatlakozás éppen az agrárium számára jelenti a legnagyobb kihívást. A jó minőségű termékek, a farmerek, szövetkezetek közötti koordinációs formák erősítésén túl az úgynevezett közösségi marketingnek is kiemelt szerepe lesz a nemzetközi versenyképesség megőrzésében.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo