Marketing – tudományos feldolgozásban

A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a Marketingelmélet a gyakorlatban című, most megjelent kötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. A szerzők Tomcsányi Pál akadémikusnak ajánlották művüket.

A marketingelmélet szakirodalmát, gyakorlati tudnivalóit jelentette meg a KJK Kerszöv Jogi és Üzleti, valamint az Akadémiai Könyvkiadó. A közösnek is nevezhető vállalkozás magyar nyelvű, illetve angolul napvilágot látott, most bemutatott tanulmánygyűjteménye a marketinget kutató és oktató hazai szaktekintélyek együttes munkája, s a szerzők, szerkesztők egyöntetűen Tomcsányi Pál akadémikust kívánták megtisztelni, köszönteni alkotásukkal. A tudóst ugyanis mindannyian – Berdács József, Lehota József, Piskóti István, Rekettye Gábor - tanáruknak mondhatják, s a szaktekintély e napokban töltötte be 80. életévét.

A marketing emberkéről, aki tartja a markát és hívogatja a vevőt – Tomcsányi Pál negyven évvel ezelőtt tankönyvben publikált tréfás gondolata – ma már természetesen így és ilyen formában nem esik szó, a tanulmánykötetben egy egész tudományágról tárgyalnak már. Keresztmetszeti képet adnak a szerzők arról, hogy melyek azok a tudományos kérdések, amelyek az új évezred elején foglalkoztatják a magyar kutatókat. Az első rész olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek a marketingelmélet speciális kérdéseire koncentrálnak, a szinergia vagy az üzleti kapcsolat marketing szempontú elemzése a marketingfunkció vállalaton belüli érvényesülésének alapjait érinti. A könyv több egysége tárgyalja a vevő, a kutatási módszertan és a stratégiai menedzsment kulcskérdéseit. De elemzi a tanulmány a makro- és mikrogazdasági összefüggéseket is. Önálló részben fejti ki a kiadvány a fogyasztói magatartást, kitérve a generációs, a demográfiai problémákra, a fogyasztói ártudatosságra, vagy például a borfogyasztásra. A szolgáltató szektort elemezve a fogyasztói elégedettség mérésének módszertanába enged betekinteni a fejezet szerzője. A tanulmánykötetben külön rész szól a mezőgazdaságról, tekintettel arra, hogy ez az ágazat a magyar exporttermékek nem kis hányadát adja, s az Európai Unióhoz való csatlakozás éppen az agrárium számára jelenti a legnagyobb kihívást. A jó minőségű termékek, a farmerek, szövetkezetek közötti koordinációs formák erősítésén túl az úgynevezett közösségi marketingnek is kiemelt szerepe lesz a nemzetközi versenyképesség megőrzésében.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo