Már nem egy éjszakára vágynak a magyarok

A Szallas.hu oldalán foglaló magyar vendégek belföldi vendégéjszakaszámai 8 százalékkal nőttek az első negyedévben 2023 hasonló időszakához képest, a foglalási szám pedig 6,4 százalékkal. A portál által közvetített bruttó szobaár bevétel több mint 13,5 százalékkal nőtt. Érezhető a SZÉP-kártya turizmus élénkítő hatása is: eddig idén az online kifizetések közel 27 százalékát fizették SZÉP kártyával. Budapest, Eger és Pécs vonzotta a legtöbb vendéget januártól márciusig foglalási szám alapján.

„Az eddigi idei tapasztalatok azt mutatják, hogy a szálláskeresés és az utazás időpontja jellemzően ugyanazon hónapra esik” – magyarázta Kelemen Lili.

A tavasz változást hozott

Az átlagos foglalási hossz 1,9 éj volt az első negyedévben.

„Míg januárban és februárban 1 éjszakára foglaltak többen, márciusban már a két éjszaka vezetett - köszönhetően a hosszú hétvégéknek” – ismertette a részleteket a sajtószóvivő.

A vendégek 39 százaléka hotelt, negyedük apartmant, 17 százalékuk vendégházat, 15 százalékuk panziót és 4 százalékuk egyéb szállástípust választott.

„Januárban és februárban érezhetően magasabb volt a hotelek részesülése a foglalásainkból, a március azonban itt is hozott némi változást – mondta a sajtószóvivő. – A tavasz első hónapjában eltolódott a kereslet az apartmanok, vendégházak és panziók irányába.”

Az utazások 37 százaléka wellness indíttatású volt az első negyedévben. A foglalások közel kétharmada két főre, 13 százaléka 1 főre, 11 százaléka 3 főre és minden tizedik pedig négy főre szólt.

A főváros mellett Eger, Pécs és Gyula volt a magyarok kedvence

A magyarok kedvenc úti céljai Budapest, Eger, Pécs, Gyula és Miskolc voltak. Őket követte Szeged, Hévíz, Debrecen, Hajdúszoboszló és Siófok. A régiós összesítésben minden ötödik szallas.hu-s foglalás esetén Észak-Magyarország területére esett a választás. Budapest és vonzáskörzete 16 százalékban, a Nyugat-Dunántúl és a Batalon pedig 13-13 százalékban részesült a negyedév foglalásaiból. Szabó Zsolt, a Szallas.hu Programok és Attrakciók Üzletág vezetője szerint az attrakciók közül ebben az időszakban a fürdők voltak a vendégek kedvencei. A Gyulai Várfürdő, a Hévízi Tófürdő, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő, a Miskolctapolca Barlangfürdő és a hajdúszoboszlói Gyógyfürdő is népszerű volt. A négyévszakos sláger egri vár és a Festetics-kastély is sok látogatót vonzott.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo