A Mammut mára gazdasági és kulturális szempontból is a főváros életének kiemelkedő tényezője: ezt igazolja, hogy 2003-ban már több mint 12 millióan keresték fel.
Naponta 35 – 40.000 fővárosi és vidéki keresi fel Mammutot, amelynek első épülete 1998. augusztus 28-án nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt, és amely szeptember 25-én, szombaton nagyszabású ingyenes szabadtéri koncerttel ünnepli hatodik születésnapját. A rendezvényt a bevásárló- és szórakoztató központ második épületének átadásához időzítették. A bővítés nyomán immár 8 szinten, csaknem 106.000 négyzetméteren, 312 üzlet fogadja a látogatókat. Idén novemberben újabb üzlettípussal bővül a Mammut kínálata: egy hamarosan lezáruló fejlesztés eredményeként 4000 m2–en új műszaki áruház nyílik, amely egyben új márkanevet is bevezet hazánkban.
Akik kikapcsolódni jönnek, azok a 13 termes mozi és a 38 vendéglátóhely kínálata mellett a bowling-, valamint fitness-terem, internet-kávézók és egészségközpont nyújtotta lehetőségek közül választhatnak. A Mammut központi fekvése miatt magas az autóval érkező látogatók száma: az évi 1,5 millió autó elhelyezésére 3 parkolóházban 1200 parkolóhely áll rendelkezésre.
A bevásárló- és szórakoztató központot üzemeltető Mammut Rt. árbevétele 2003-ban meghaladta a négymilliárd forintot. A cég több mint 500 millió forintos éves adóbefizetéseiből a helyi adók összege 120 millió forintra rúg. A kerület azonban nem csak az üzletház befizetéseiből profitál: a lakók egyértelműen nyertesei a Mammut ingatlanárak emelkedésére gyakorolt hatásának is. Az üzletház nevéhez fűződik a Fény utcai piac 1998-as felújítása, amely hozzájárult az élhető környezet kialakításához.
Bár csak hatéves a Mammut, már két nemzetközi elismerést is kapott. Az egyik a nemzetközi ingatlanszakma Oscar-díja, vagyis a Nemzetközi Ingatlan Szövetség, a FIABCI, Prix d’Excellence elnevezésű nívódíja, amelyet a minőségi környezetfejlesztésért ítéletek oda a létesítménynek. Azt, hogy a Mammutból fogalom lett, bizonyítja, hogy az idén Superbrand-minősítést is kapott. Az 1995-ben Nagy-Britanniában alapított, mára világszerte közel 30 országban működő nemzetközi program a legismertebb kommunikációs- és marketingszakemberek véleménye alapján ítélte oda a több mint 10.000 magyarországi márkából a Superbrand titulust a Mammutnak.
A Mammut azért is kapta a nemzetközi elismeréseket, mert kulturális rendezvényeivel minőségi közösségi térré, egyfajta élményközponttá és találkozási ponttá vált. Történt ez azért, mert a hagyományos közösségi terek beszűkülésével, eltűnésével párhuzamosan Budapest lakói egyre inkább igényelték a szórakozási lehetőségeket, a kulturális szolgáltatásokat amellett, hogy vásárolhassanak is. Fennállásának hatodik évfordulóján a Mammut büszke arra, hogy fontos szerepet tölt be Buda kulturális életének alakításában, például a Mammut Színház nyári előadásaival, és ugyanígy emlékezetes volt a látogatóknak a Színházi Börze, az Írók Világnapja alkalmából szervezett rendezvény, Foky Ottó bábkiállítása és a HVG címlapkiállítása. Mindezt most megkoronázza az a nagyszabású, ingyenes szabadtéri koncert, amelyet a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ szervez Budán, a II. kerületi Lövőház utcában szeptember 25-én, szombaton. Az érdeklődők este fél héttől Carl Orff: Carmina Burana című művét tekinthetik meg 195 énekes, szimfonikus zenész és balett-táncos előadásában.
Mammut: 4 milliárdos árbevétel, 12 millió látogató
A hatodik születésnapját ünneplő Mammut Rt. több mint 4 milliárd forintot meghaladó tavalyi árbevételével Buda első számú bevásárló- és szórakoztató központja lett.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője
Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?

Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.

Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.

Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.