Magyarország változatlanul vonzó

Mind az üzleti, szakmai rendezvények, mind az azokon résztvevők száma nőtt 2005-ben. A 6 napnál hosszabb tartózkodású, illetve az informatikai konferenciák növekedése az átlagot jelentősen meghaladó mértékű volt.

Magyarország változatlanul vonzó úti cél a kongresszusok, üzleti rendezvények és kiállítások (MICE) nemzetközi piacán. - derül ki a Magyar Turizmus Rt. frissen közétett statisztikai adataiból.

2005-ben a nemzetközi konferenciák száma 4,3 %-os növekedést mutatott az előző évhez képest, s a vásárok száma ugyanilyen mértékben nőtt. Jelentős, 11%-os növekedést regisztráltak a 6 napnál hosszabb konferenciák számában, a 2-3, illetve 4-5 napos rendezvények részaránya közel azonos maradt a 2004. évihez, s együtt az összes konferencia kétharmadát adják.

Háromnegyedük Budapesten

A kongresszusokon és más, üzleti rendezvényeken résztvevők száma 5,4 %-kal nőtt tavaly, ezen belül a belföldi vendégszám 5 %-os növekedést mutatott. Az átlagos résztvevőszám 200 fő volt, ami 1,5 %-kal magasabb az előző évinél.

Budapest részaránya változatlanul 73 %-os volt tavaly, ám először csökkent 2000 óta a szállodák részaránya a helyszínek között. Igaz, még mindig a hotelek konferencia termei a legkedveltebbek, hiszen arányuk így is 70 %-os az összes helyszín közül.

Míg a korábbi években a gazdasági, kereskedelmi célú rendezvényeké volt a vezető szerep, 2005-ben ismét az orvosi témák kerültek a toplista élére. Minden harmadik rendezvényen az egészségügy volt a fő téma. A gazdasági konferenciák részaránya összességében 20 %-kal csökkent, viszont az informatikai témájú rendezvények részaránya a duplájára, 11 %-ra nőtt 2005-ben.

Minden ötödiken csak külföldiek

A rendezvények 21 %-án csak külföldiek vettek részt, ezek zömében céges, incentív rendezvények voltak. A konferenciákra érkező külföldiek 21,3 %-a Nyugat-Európából, 20,2 %-a Kelet-Európából, 7,4 %-a Ázsiából, 6,5 %-a pedig, Észak-Amerikából érkezett. A legtöbb vendég Németországból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Ausztriából, és az USA-ból érkezett.

A számok megerősítik azt az évek óta tartó tendenciát, hogy a cégek körében egyre erőteljesebb teljesítményösztönző a konferenciákon való részvétel, az üzleti találkozók házon kívüli lebonyolítása és az incentív utazások szervezése.

S mivel a konferenciaturizmus elsősorban az ősztől tavaszig terjedő időszakban a legélénkebb, amely a szabadidős turizmus szempontjából holtszezon, így jótékonyan járulnak hozzá a kapacitások kihasználásához, és teszik kiegyensúlyozottabbá a turisztikai vállalkozások üzletmenetét.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo