Magyarország változatlanul vonzó

Mind az üzleti, szakmai rendezvények, mind az azokon résztvevők száma nőtt 2005-ben. A 6 napnál hosszabb tartózkodású, illetve az informatikai konferenciák növekedése az átlagot jelentősen meghaladó mértékű volt.

Magyarország változatlanul vonzó úti cél a kongresszusok, üzleti rendezvények és kiállítások (MICE) nemzetközi piacán. - derül ki a Magyar Turizmus Rt. frissen közétett statisztikai adataiból.

2005-ben a nemzetközi konferenciák száma 4,3 %-os növekedést mutatott az előző évhez képest, s a vásárok száma ugyanilyen mértékben nőtt. Jelentős, 11%-os növekedést regisztráltak a 6 napnál hosszabb konferenciák számában, a 2-3, illetve 4-5 napos rendezvények részaránya közel azonos maradt a 2004. évihez, s együtt az összes konferencia kétharmadát adják.

Háromnegyedük Budapesten

A kongresszusokon és más, üzleti rendezvényeken résztvevők száma 5,4 %-kal nőtt tavaly, ezen belül a belföldi vendégszám 5 %-os növekedést mutatott. Az átlagos résztvevőszám 200 fő volt, ami 1,5 %-kal magasabb az előző évinél.

Budapest részaránya változatlanul 73 %-os volt tavaly, ám először csökkent 2000 óta a szállodák részaránya a helyszínek között. Igaz, még mindig a hotelek konferencia termei a legkedveltebbek, hiszen arányuk így is 70 %-os az összes helyszín közül.

Míg a korábbi években a gazdasági, kereskedelmi célú rendezvényeké volt a vezető szerep, 2005-ben ismét az orvosi témák kerültek a toplista élére. Minden harmadik rendezvényen az egészségügy volt a fő téma. A gazdasági konferenciák részaránya összességében 20 %-kal csökkent, viszont az informatikai témájú rendezvények részaránya a duplájára, 11 %-ra nőtt 2005-ben.

Minden ötödiken csak külföldiek

A rendezvények 21 %-án csak külföldiek vettek részt, ezek zömében céges, incentív rendezvények voltak. A konferenciákra érkező külföldiek 21,3 %-a Nyugat-Európából, 20,2 %-a Kelet-Európából, 7,4 %-a Ázsiából, 6,5 %-a pedig, Észak-Amerikából érkezett. A legtöbb vendég Németországból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Ausztriából, és az USA-ból érkezett.

A számok megerősítik azt az évek óta tartó tendenciát, hogy a cégek körében egyre erőteljesebb teljesítményösztönző a konferenciákon való részvétel, az üzleti találkozók házon kívüli lebonyolítása és az incentív utazások szervezése.

S mivel a konferenciaturizmus elsősorban az ősztől tavaszig terjedő időszakban a legélénkebb, amely a szabadidős turizmus szempontjából holtszezon, így jótékonyan járulnak hozzá a kapacitások kihasználásához, és teszik kiegyensúlyozottabbá a turisztikai vállalkozások üzletmenetét.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo