Magyarország változatlanul vonzó

Mind az üzleti, szakmai rendezvények, mind az azokon résztvevők száma nőtt 2005-ben. A 6 napnál hosszabb tartózkodású, illetve az informatikai konferenciák növekedése az átlagot jelentősen meghaladó mértékű volt.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország változatlanul vonzó úti cél a kongresszusok, üzleti rendezvények és kiállítások (MICE) nemzetközi piacán. - derül ki a Magyar Turizmus Rt. frissen közétett statisztikai adataiból.

2005-ben a nemzetközi konferenciák száma 4,3 %-os növekedést mutatott az előző évhez képest, s a vásárok száma ugyanilyen mértékben nőtt. Jelentős, 11%-os növekedést regisztráltak a 6 napnál hosszabb konferenciák számában, a 2-3, illetve 4-5 napos rendezvények részaránya közel azonos maradt a 2004. évihez, s együtt az összes konferencia kétharmadát adják.

Háromnegyedük Budapesten

A kongresszusokon és más, üzleti rendezvényeken résztvevők száma 5,4 %-kal nőtt tavaly, ezen belül a belföldi vendégszám 5 %-os növekedést mutatott. Az átlagos résztvevőszám 200 fő volt, ami 1,5 %-kal magasabb az előző évinél.

Budapest részaránya változatlanul 73 %-os volt tavaly, ám először csökkent 2000 óta a szállodák részaránya a helyszínek között. Igaz, még mindig a hotelek konferencia termei a legkedveltebbek, hiszen arányuk így is 70 %-os az összes helyszín közül.

Míg a korábbi években a gazdasági, kereskedelmi célú rendezvényeké volt a vezető szerep, 2005-ben ismét az orvosi témák kerültek a toplista élére. Minden harmadik rendezvényen az egészségügy volt a fő téma. A gazdasági konferenciák részaránya összességében 20 %-kal csökkent, viszont az informatikai témájú rendezvények részaránya a duplájára, 11 %-ra nőtt 2005-ben.

Minden ötödiken csak külföldiek

A rendezvények 21 %-án csak külföldiek vettek részt, ezek zömében céges, incentív rendezvények voltak. A konferenciákra érkező külföldiek 21,3 %-a Nyugat-Európából, 20,2 %-a Kelet-Európából, 7,4 %-a Ázsiából, 6,5 %-a pedig, Észak-Amerikából érkezett. A legtöbb vendég Németországból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Ausztriából, és az USA-ból érkezett.

A számok megerősítik azt az évek óta tartó tendenciát, hogy a cégek körében egyre erőteljesebb teljesítményösztönző a konferenciákon való részvétel, az üzleti találkozók házon kívüli lebonyolítása és az incentív utazások szervezése.

S mivel a konferenciaturizmus elsősorban az ősztől tavaszig terjedő időszakban a legélénkebb, amely a szabadidős turizmus szempontjából holtszezon, így jótékonyan járulnak hozzá a kapacitások kihasználásához, és teszik kiegyensúlyozottabbá a turisztikai vállalkozások üzletmenetét.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo