Tanúsítottan kiváló
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. (FVM AMC Kht.) működésének kezdete, 1996 óta feladatának tekinti, hogy mind itthon, mind külföldön növelje a Magyarországon termelt élelmiszerek jó hírét. Hazai és külföldi kiállításokon vesz részt, értékesítésösztönző akciókat, üzletember-találkozókat szervez, tájékoztató kiadványokat, reklámanyagokat készít. A termelőket – mindenekelőtt a kis- és középvállalkozásokat – áruik bemutatásával és reklámozásával, kereskedelmi partnerek felkutatásával, a piaci követelmények megismertetésével segíti.
A magyar élelmiszer-termelőknek a hazai piacon is egyre inkább meg kell küzdeniük a külföldi versenytársakkal. A külföldi vállalatok működésének eredményeképpen dömpingszerűen jelentek meg az importáruk, és szorultak háttérbe a hazai gyártású termékek. Sajnálatos módon a magyar fogyasztói szokások is hozzájárultak ahhoz, hogy nagyobb a bizalom a külföldi eredetű termékek iránt. Az AMC szeretné meggyőzni a magyar lakosságot a hazai élelmiszerek kiváló minőségéről, valamint arról, hogy e termékek megfelelnek az egészséges táplálkozás követelményeinek is, megvásárlásukkal pedig a hazai munkahelyek megtartásához is hozzájárulnak.
A magyar fogyasztói öntudat kialakulását, a vásárlói magatartás fejlesztését számos marketingeszközzel segítik: értékesítésösztönző akciókkal (bemutatókkal, kóstoltatókkal), filmekkel, reklámanyagokkal, szakcikkekkel és nem utolsósorban az 1998-ban létrehozott Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy népszerűsítésével. A védjegy a marketing – és ezen belül a közösségi marketing – egyik fontos eszköze: tanúsítja a termék piaci átlag feletti minőségét, és egységes arculatot ad a védjegy használatára jogosult termékeknek. Az eltel időszak azt mutatja, hogy a program sikeres: egy év alatt megduplázódott a védjegyes termékek száma. Míg 1998-ban a Foodapest kiállításon 58, egy évvel később pedig már 133 termék nyerte el a védjegyet.
Nem véletlenül, hiszen a gyártók fontosnak tartják, hogy termékeik minőségét független szervezet is tanúsítsa. A külföldi tapasztalatok is ezt mutatják: például Németországban a CMA vagy Franciaországban a Label Rouge jel elismert a piacon, a vásárlók igénylik és keresik is a termékeken. Az Agrármarketing Centrum Védjegy Irodája is arra törekszik, hogy itthon és külföldön egyaránt ismerjék és elismerjék a vásárlók a piros-fehér-zöld védjegyet.
Az élelmiszer-előállítók többsége ma már ismeri a védjegyet, tisztában van a pályázati feltételekkel, és egyre nagyobb számban jelentkeznek a bírálatokra. A szigorú kritériumoknak azonban nem könnyű megfelelni: 1999-ben a gyártók 116 termékkel pályáztak, és ebből csak 79 nyerte el a védjegyhasználati jogot.
– Az Agrármarketing Centrum a 2000. évben is szeretné a lakosság figyelmét ráirányítani a hazai termékek vásárlására, különös tekintettel a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet elnyert élelmiszerekre. Ehhez országos óriásplakátkampányt, kóstolóval egybekötött kereskedelmi akciókat, rádió- és tévéhirdetéseket szervez – adott tájékoztatást a Védjegy Iroda ez évi főbb terveiről Bercsényi László, az AMC ügyvezető igazgatója. – Részt veszünk regionális szakvásárokon, kiállításokon, s a védjegyes gyártók számára pályázatot hirdetünk „Ingyenes részvételi lehetőség Párizsban” címmel. Ennek lényege, hogy azok között, akik ez év augusztus 30-áig megpályázzák és elnyerik a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet, tíz négyzetméteren ingyenes kiállítási lehetőséget sorsolunk ki a párizsi SIAL Nemzetközi Élelmiszer-ipari Szakvásáron. A pályázó társaság Magyarországon bejegyzett kell legyen, és a készterméke több mint ötven százalékának magyarországi hozzáadott értéket kell tartalmaznia.
Az Agrármarketing Centrum számára 2000-ben a két legrangosabb belföldi esemény: a 73. OMÉK és a Foodapest kiállítás. Mindkét kiállításon kiemelt helyen jelenteti meg a védjegyes termékeket, amelyek száma, reményeik szerint, az év végére eléri a kétszázat.
Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. Védjegy Iroda
1055 Budapest, Kossuth tér 11.
Telefon: (06-1) 301-4037
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.