Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. Védjegy Iroda

1055 Budapest, Kossuth tér 11. Telefon: (06-1) 301-4037

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tanúsítottan kiváló

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. (FVM AMC Kht.) működésének kezdete, 1996 óta feladatának tekinti, hogy mind itthon, mind külföldön növelje a Magyarországon termelt élelmiszerek jó hírét. Hazai és külföldi kiállításokon vesz részt, értékesítésösztönző akciókat, üzletember-találkozókat szervez, tájékoztató kiadványokat, reklámanyagokat készít. A termelőket – mindenekelőtt a kis- és középvállalkozásokat – áruik bemutatásával és reklámozásával, kereskedelmi partnerek felkutatásával, a piaci követelmények megismertetésével segíti.

A magyar élelmiszer-termelőknek a hazai piacon is egyre inkább meg kell küzdeniük a külföldi versenytársakkal. A külföldi vállalatok működésének eredményeképpen dömpingszerűen jelentek meg az importáruk, és szorultak háttérbe a hazai gyártású termékek. Sajnálatos módon a magyar fogyasztói szokások is hozzájárultak ahhoz, hogy nagyobb a bizalom a külföldi eredetű termékek iránt. Az AMC szeretné meggyőzni a magyar lakosságot a hazai élelmiszerek kiváló minőségéről, valamint arról, hogy e termékek megfelelnek az egészséges táplálkozás követelményeinek is, megvásárlásukkal pedig a hazai munkahelyek megtartásához is hozzájárulnak.

A magyar fogyasztói öntudat kialakulását, a vásárlói magatartás fejlesztését számos marketingeszközzel segítik: értékesítésösztönző akciókkal (bemutatókkal, kóstoltatókkal), filmekkel, reklámanyagokkal, szakcikkekkel és nem utolsósorban az 1998-ban létrehozott Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy népszerűsítésével. A védjegy a marketing – és ezen belül a közösségi marketing – egyik fontos eszköze: tanúsítja a termék piaci átlag feletti minőségét, és egységes arculatot ad a védjegy használatára jogosult termékeknek. Az eltel időszak azt mutatja, hogy a program sikeres: egy év alatt megduplázódott a védjegyes termékek száma. Míg 1998-ban a Foodapest kiállításon 58, egy évvel később pedig már 133 termék nyerte el a védjegyet.

Nem véletlenül, hiszen a gyártók fontosnak tartják, hogy termékeik minőségét független szervezet is tanúsítsa. A külföldi tapasztalatok is ezt mutatják: például Németországban a CMA vagy Franciaországban a Label Rouge jel elismert a piacon, a vásárlók igénylik és keresik is a termékeken. Az Agrármarketing Centrum Védjegy Irodája is arra törekszik, hogy itthon és külföldön egyaránt ismerjék és elismerjék a vásárlók a piros-fehér-zöld védjegyet.

Az élelmiszer-előállítók többsége ma már ismeri a védjegyet, tisztában van a pályázati feltételekkel, és egyre nagyobb számban jelentkeznek a bírálatokra. A szigorú kritériumoknak azonban nem könnyű megfelelni: 1999-ben a gyártók 116 termékkel pályáztak, és ebből csak 79 nyerte el a védjegyhasználati jogot.

– Az Agrármarketing Centrum a 2000. évben is szeretné a lakosság figyelmét ráirányítani a hazai termékek vásárlására, különös tekintettel a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet elnyert élelmiszerekre. Ehhez országos óriásplakátkampányt, kóstolóval egybekötött kereskedelmi akciókat, rádió- és tévéhirdetéseket szervez – adott tájékoztatást a Védjegy Iroda ez évi főbb terveiről Bercsényi László, az AMC ügyvezető igazgatója. – Részt veszünk regionális szakvásárokon, kiállításokon, s a védjegyes gyártók számára pályázatot hirdetünk „Ingyenes részvételi lehetőség Párizsban” címmel. Ennek lényege, hogy azok között, akik ez év augusztus 30-áig megpályázzák és elnyerik a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet, tíz négyzetméteren ingyenes kiállítási lehetőséget sorsolunk ki a párizsi SIAL Nemzetközi Élelmiszer-ipari Szakvásáron. A pályázó társaság Magyarországon bejegyzett kell legyen, és a készterméke több mint ötven százalékának magyarországi hozzáadott értéket kell tartalmaznia.

Az Agrármarketing Centrum számára 2000-ben a két legrangosabb belföldi esemény: a 73. OMÉK és a Foodapest kiállítás. Mindkét kiállításon kiemelt helyen jelenteti meg a védjegyes termékeket, amelyek száma, reményeik szerint, az év végére eléri a kétszázat.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo