Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. Védjegy Iroda

1055 Budapest, Kossuth tér 11. Telefon: (06-1) 301-4037

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tanúsítottan kiváló

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. (FVM AMC Kht.) működésének kezdete, 1996 óta feladatának tekinti, hogy mind itthon, mind külföldön növelje a Magyarországon termelt élelmiszerek jó hírét. Hazai és külföldi kiállításokon vesz részt, értékesítésösztönző akciókat, üzletember-találkozókat szervez, tájékoztató kiadványokat, reklámanyagokat készít. A termelőket – mindenekelőtt a kis- és középvállalkozásokat – áruik bemutatásával és reklámozásával, kereskedelmi partnerek felkutatásával, a piaci követelmények megismertetésével segíti.

A magyar élelmiszer-termelőknek a hazai piacon is egyre inkább meg kell küzdeniük a külföldi versenytársakkal. A külföldi vállalatok működésének eredményeképpen dömpingszerűen jelentek meg az importáruk, és szorultak háttérbe a hazai gyártású termékek. Sajnálatos módon a magyar fogyasztói szokások is hozzájárultak ahhoz, hogy nagyobb a bizalom a külföldi eredetű termékek iránt. Az AMC szeretné meggyőzni a magyar lakosságot a hazai élelmiszerek kiváló minőségéről, valamint arról, hogy e termékek megfelelnek az egészséges táplálkozás követelményeinek is, megvásárlásukkal pedig a hazai munkahelyek megtartásához is hozzájárulnak.

A magyar fogyasztói öntudat kialakulását, a vásárlói magatartás fejlesztését számos marketingeszközzel segítik: értékesítésösztönző akciókkal (bemutatókkal, kóstoltatókkal), filmekkel, reklámanyagokkal, szakcikkekkel és nem utolsósorban az 1998-ban létrehozott Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy népszerűsítésével. A védjegy a marketing – és ezen belül a közösségi marketing – egyik fontos eszköze: tanúsítja a termék piaci átlag feletti minőségét, és egységes arculatot ad a védjegy használatára jogosult termékeknek. Az eltel időszak azt mutatja, hogy a program sikeres: egy év alatt megduplázódott a védjegyes termékek száma. Míg 1998-ban a Foodapest kiállításon 58, egy évvel később pedig már 133 termék nyerte el a védjegyet.

Nem véletlenül, hiszen a gyártók fontosnak tartják, hogy termékeik minőségét független szervezet is tanúsítsa. A külföldi tapasztalatok is ezt mutatják: például Németországban a CMA vagy Franciaországban a Label Rouge jel elismert a piacon, a vásárlók igénylik és keresik is a termékeken. Az Agrármarketing Centrum Védjegy Irodája is arra törekszik, hogy itthon és külföldön egyaránt ismerjék és elismerjék a vásárlók a piros-fehér-zöld védjegyet.

Az élelmiszer-előállítók többsége ma már ismeri a védjegyet, tisztában van a pályázati feltételekkel, és egyre nagyobb számban jelentkeznek a bírálatokra. A szigorú kritériumoknak azonban nem könnyű megfelelni: 1999-ben a gyártók 116 termékkel pályáztak, és ebből csak 79 nyerte el a védjegyhasználati jogot.

– Az Agrármarketing Centrum a 2000. évben is szeretné a lakosság figyelmét ráirányítani a hazai termékek vásárlására, különös tekintettel a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet elnyert élelmiszerekre. Ehhez országos óriásplakátkampányt, kóstolóval egybekötött kereskedelmi akciókat, rádió- és tévéhirdetéseket szervez – adott tájékoztatást a Védjegy Iroda ez évi főbb terveiről Bercsényi László, az AMC ügyvezető igazgatója. – Részt veszünk regionális szakvásárokon, kiállításokon, s a védjegyes gyártók számára pályázatot hirdetünk „Ingyenes részvételi lehetőség Párizsban” címmel. Ennek lényege, hogy azok között, akik ez év augusztus 30-áig megpályázzák és elnyerik a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet, tíz négyzetméteren ingyenes kiállítási lehetőséget sorsolunk ki a párizsi SIAL Nemzetközi Élelmiszer-ipari Szakvásáron. A pályázó társaság Magyarországon bejegyzett kell legyen, és a készterméke több mint ötven százalékának magyarországi hozzáadott értéket kell tartalmaznia.

Az Agrármarketing Centrum számára 2000-ben a két legrangosabb belföldi esemény: a 73. OMÉK és a Foodapest kiállítás. Mindkét kiállításon kiemelt helyen jelenteti meg a védjegyes termékeket, amelyek száma, reményeik szerint, az év végére eléri a kétszázat.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo